قیمت آب شیرین کن 10000 لیتری 

قیمت آب شیرین کن 10000 لیتری 


آب شیرین کن 10000 لیتری قادر به حذف آلاینده هایی مانند کلر، سرب، آهن و منگنز، نیتریت، نیترات، مس، فلزات سنگین، آرسنیک، بو، طعم نامطبوع آب و همچنین کاهش سختی آب می باشد. این دستگاه می تواند در شبانه روز 10000 لیتر معادل 10 متر مکعب آب تصفیه شده تولید کند. از آب شیرین کن صنعتی در کشاورزی، صنایع مختلف و تامین آب شرب استفاده می شود. دستگاه های تصفیه آب صنعتی ویژگی های متفاوتی با هم دارند و بر اساس نیاز صنایع ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها با هم متفاوت است. قیمت آب شیرین کن صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به بررسی این عوامل می پردازیم:  


کیفیت آب ورودی و قیمت آب شیرین کن صنعتی 


دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس کیفیت آب ورودی طراحی می شود، بنابراین هر چه آب ورودی آلاینده های بیشتری داشته باشد، لازم است از فیلترهای بیشتر با قدرت جذب بیشتری استفاده شود، تا آب تصفیه مورد نیاز تولید شود. دستگاه آب شیرین کن بر اساس آنالیز دقیق آب ورودی طراحی و ساخته می شود. 


میزان خلوص آب تصفیه شده


یکی دیگر از مواردی که در تولید دستگاه های تصفیه آب صنعتی در نظر گرفته می شود، میزان خلوص آب تصفیه شده مورد نیاز است. هر چه به آب خالص تر با آلاینده های کمتری نیاز باشد، فیلترها و مراحل تصفیه آب باید دقت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشند، به این صورت هزینه ها افزایش پیدا می کند. 


حجم آب مورد نیاز در یک روز 


حجم آب مورد نیاز در یک روز از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی است. آب شیرین کن های صنعتی در ظرفیت های مختلفی از 5 متر مکعب تا ظرفیت های بالاتر بر اساس مقدار آب مورد نیاز تولید می شوند و مطمئنا قیمت آن ها با هم متفاوت است. دستگاه مورد بحث ما ظرفیت 10 متر مکعب در روز را دارد.

 

تعداد ممبران های به کار رفته در آب شیرین کن صنعتی


تعداد ممبران های به کار رفته در آب شیرین کن صنعتی


دستگاه های تصفیه آب صنعتی از روش های مختلفی از جمله اولترافیلتراسیون، اسمز معکوس، سیستم تبادل یونی، الکترودیونیزاسیون و الکترودیالیز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند. بیشتر دستگاه های تصفیه آب به دلیل دقت بالای روش اسمز معکوس، از این روش استفاده می کنند. در این روش فیلتر ممبران مهم ترین وظیفه را بر عهده دارد. فیلتر ممبران RO قادر به حذف آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب می باشد. در دستگاه های تصفیه آب صنعتی از چند فیلتر ممبران برای تصفیه آب استفاده می شود. تعداد فیلترهای ممبران به عوامل مختلفی بستگی دارد، ولی هرچه تعداد فیلترهای ممبران نصب شده بر روی دستگاه بیشتر باشد، بدیهی است که قیمت دستگاه بالا می رود. 


قدرت پمپ های RO


در روش اسمز معکوس برای عبور آب از فیلتر ممبران به فشار بالای آب نیاز می باشد. برای افزایش فشار آب قبل از فیلتر ممبران پمپ نصب می شود. استاندارد بودن فشار پمپ برای تصفیه درست آب اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه قدرت پمپ بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد، به این صورت قیمت آب شیرین کن نیز افزایش پیدا می کند. 

 

برند قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی


برند قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی


آب شیرین کن صنعتی قطعات مختلفی از جمله بوستر پمپ، فیلتر کارتریج، فیلتر ممبران، پمپ RO، پرشروسل، گیج های فشار و بسیاری از موارد دیگر دارد. برندهای مختلفی از قطعات فوق تولید می شود، که از نظر قیمت و کیفیت با هم متفاوت هستند. در صورتی که از قطعات برندهای گران قیمت استفاده کنید، قیمت دستگاه بالاتر می رود. در مورد انتخاب قطعات و برند آن ها باید با متخصصان مشورت کنید. همیشه قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بالا نیست. 


نوع و جنس شاسی و لوله کشی 


قطعات آب شیرین صنعتی بر روی شاسی نصب می شوند، شاسی از جنس های مختلفی تولید می شود و بر اساس نوع کاربرد و محل قرار گیری دستگاه، جنس آن مشخص می شود. شاسی دستگاه تصفیه آب صنعتی از کربن استیل (ST37) و استنلس استیل (SS) ساخته می شود. روی شاسی های از جنس کربن استیل یا آهن پوشش سه لایه اپوکسی روی آن انجام شود. قیمت این دو جنس شاسی با هم متفاوت است. 


اتوماسیون دستگاه تصفیه آب صنعتی 


برای اتوماسیون آب شیرین کن صنعتی از سیستم های PLC یا سیستم های دیگر استفاده می شود. نوع سیستم اتوماسیون در قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی موثر است. PLC یک سیستم دیجیتال صنعتی است، که برای کنترل فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. این سیستم در برابر گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در شرایط سخت صنعتی مناسب است. 


نوع آلاینده های موجود در آب 


تعداد و نوع فیلترهای نصب شده بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس نوع آلاینده های موجود در آب و همچنین کیفیت آب که قبلا به آن اشاره کردیم، مشخص می شود. برای حذف آلاینده های مختلف، نیاز به فیلترهای متفاوتی می باشد. مشخصا قیمت فیلترها با هم متفاوت است. برای انتخاب نوع فیلترها باید آب و نوع آلاینده های موجود در آن بررسی شود. تنها کارشناسان حوزه تصفیه آب صنعتی می توانند نوع آلاینده های موجود در آب را بررسی و فیلترهای مناسب را انتخاب کنند. 


همانطور که مطالعه کردید، قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به اینکه آب شیرین کن های صنعتی بر اساس آب ورودی، کیفیت آب مورد نیاز خروجی، نوع آلاینده های موجود در آب و ظرفیت آب تولیدی در شبانه روز طراحی و ساخته می شوند، نمی توان قیمت دقیقی برای آن ها در نظر گرفت. همچنین بسیاری از قطعات دستگاه های تصفیه آب صنعتی وارداتی می باشند و با نوسان قیمت ارز، قیمت آن ها تغییر می کند. 


شما می توانید برای استعلام قیمت آب شیرین کن صنعتی 10000 لیتری و انواع دیگر دستگاه های تصفیه آب با شماره های موجود در وبسایت تصفیه آب آبین تماس گرفته و به صورت رایگان با مشاوران و متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. همچنین متخصصان ما در تمامی مراحل خرید و طراحی دستگاه مناسب شما را راهنمایی می کنند. به این صورت می توانید خرید مطمئن و راحتی داشته باشید. 
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر