فیلتر الیافی ایرانی یا خارجی؟

فیلتر الیافی ایرانی یا خارجی؟

در صنعت تصفیه آب برای حذف آلاینده های فیزیکی مثل گل و لای، ذرات معلق و ... از فیلترهای مختلفی استفاده می شود، یکی از پر کاربرد ترین فیلترها برای از بین بردن این آلاینده ها فیلترهای الیافی هستند. فیلتر الیافی از پلی پروپیلن ساخته می شود که، باعث شده دقت بالایی در حذف آلاینده های آب داشته باشد. این فیلترها معمولا در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب با ظرفیت های مختلف به کار می روند. 

فیلترهای الیافی در ایران با برندهای مختلف تولید می شوند و ویژگی های متفاوتی با توجه به این موضوع دارند. سطح کیفی برندهای مختلف فیلترهای الیافی هم تا حد زیادی متفاوت است، بر همین اساس توجه به برند فیلتر الیافی برای خرید اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که حذف آلاینده های فیزیکی، می تواند در جلوگیری از بروز مشکلاتی مثل گرفتگی سیستم لوله کشی تاثیر گذار باشد باید برند و سطح کیفی فیلتر الیافی را حتما در نظر داشته باشید. 

با توجه به این که فیلترهای الیافی با برندهای مختلفی تولید و ارائه می شوند، ممکن است برای شما سوال شود فیلتر الیافی ایرانی بخرم یا خارجی؟ برای دریافت پاسخ این پرسش می توانید اطلاعاتی را که در ادامه عنوان می شود مطالعه کنید. 


بهترین فیلترهای الیافی خارجی


فیلترهای الیافی خارجی در ایران با برندهای مشخص شده ای ارائه می شوند و معمولا سطح کیفی مطلوبی دارند. برخی از با کیفیت ترین فیلترهای الیافی خارجی شامل موارد زیر می شوند:


1- فیلتر الیافی پیوریفر (Purefer): فیلترهای الیافی پیوریفر دارای استاندارد بین المللی NSF هستند و با سطح کیفی بسیار مطلوبی تولید می شوند. این فیلترها با داشتن دقت بالا برای از بین بردن آلاینده های آب، می توانند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. فیلترهای الیافی Purefer بر اساس دقت، در انواع 5 و 1 میکرون تولید می شوند. 

کاربرد فیلترهای الیافی پیوریفر در اولین مرحله دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد و در پیش تصفیه این سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

2- فیلتر الیافی سی سی کا (CCK): یکی دیگر از با کیفیت ترین فیلترهای الیافی خارجی، سی سی کا می باشد. فیلترهای الیافی سی سی کا در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. این فیلترها را بر اساس اندازه و ساختار می توانید در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی به کار ببرید. بنابراین برای کاربردهای مختلف می توان از این فیلترها استفاده کرد.  

3- فیلتر الیافی هیوندای (HYUNDAI): فیلترهای الیافی هیوندای بر اساس ساختار و نوع طراحی به صورت اختصاصی برای دستگاه های تصفیه آب خانگی هیوندای به کار می روند. این موضوع باعث شده تا کاربرد این فیلترها محدود به سیستم های تصفیه آب خانگی باشد. فیلترهای الیافی HYUNDAI دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند و توانایی مطلوبی برای حذف آلاینده های فیزیکی دارند. 

4- فیلتر الیافی سافت واتر (Soft Water): این فیلترها معمولا در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب خانگی به کار می روند و دقت بسیار بالایی برای از بین بردن آلاینده هایی مثل ذرات معلق دارند. فیلترهای الیافی سافت واتر قابل نصب در ساختار انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی هستند. فیلترهای الیافی با این برند، دارای طول عمر بسیار مطلوبی هم می باشند. 

5- فیلتر الیافی اس اس وی (SSV): فیلترهای الیافی اس اس وی می توانند در انواع خطی و هوزینگی طراحی و تولید شوند. فیلترهای الیافی SSV خطی به صورت اختصاصی و تنها در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی با این برند مناسب هستند. از این فیلترها می توان به عنوان فیلترهای محافظ ممبران هم در دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف استفاده کرد. 

بهترین فیلترهای الیافی خارجی


بهترین فیلترهای الیافی ایرانی


فیلترهای الیافی ایرانی هم دارای کیفیت بالایی برای از بین بردن آلاینده های آب می باشند که، در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:


1- فیلتر الیافی توس (TOOS): برای این که بتوانید ذرات معلق را در آب از بین ببرید می توانید از فیلترهای الیافی توس استفاده کنید. فیلترهای الیافی TOOS در انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. 

2- فیلتر الیافی آناهیت (Anahit): ساختار و طراحی فیلترهای الیافی آناهیت به صورتی است که تنها می توانند در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار گیرند. این فیلترها با بالاترین سطح کیفی و بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و بر همین اساس طول عمر بالایی دارند. 

3- فیلتر الیافی آسپا (Aspa): ساختار فیلترهای الیافی آسپا به صورتی است که دارای استانداردهای بین المللی NSF و FDA می باشد و عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی آب دارد. برای ساخت این فیلترها از روش ملت بلون و پاشش مواد مذاب استفاده شده و بر اساس ساختار می توانند در انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. 

بهترین فیلترهای الیافی ایرانی


فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟


در پاسخ به این پرسش باید گفت که تفاوت فیلترهای الیافی خارجی و ایرانی در ویژگی و طراحی آنها می باشد. در واقع فیلترهای الیافی ایرانی و خارجی می توانند سطح کیفی کاملا یکسانی داشته باشند با این حال در کاربردهای مختلفی بر اساس ساختار به کار بروند. این موضوع باعث شده تا توجه به ویژگی های محصول برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. برای خرید فیلتر الیافی بدون در نظر گرفتن ایرانی یا خارجی بودن آن، سطح کیفی برند را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن به مشخصات محصول توجه کنید. با بررسی دقیق مشخصات فنی می توانید مناسب ترین فیلتر الیافی را انتخاب کنید. 


«یکی دیگر از بهترین راهکارها برای خرید فیلترهای الیافی، دریافت مشاوره از افراد متخصص و کارشناسان می باشد. سایت آبین فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (2)
اوکاتی
اوکاتی
چقدر فیلتر برای سیستم تصفیه آب وجود داره الان موندم یعنی همه این فیلترها رو باید تو سیستم تصفیه استفاده کنیم خیلی زیاد میشه. فیلتر ممیران، الیافی و کلی فیلتر دیگه رو معرفی کردین.
داوودی
داوودی
تا الان نمی‌دونستم فیلتر‌های الیافی چیه و چقدر خوب و مزایا داره اما از اینجا تونستم خیلی کامل با این فیلترها آشنا بشم.
ارسال نظر