فواید تصفیه آب

فواید تصفیه آب

با پیشرفت و گسترش زندگی شهری و افزایش روزافزون جمعیت، تصفیه آب ضرورت ویژه ای پیدا کرده است. استفاده از سموم کشاورزی مختلف، رشد صنایع و مواد شیمیایی، نفوذ پساب و فاضلاب به شبکه آب های زیرزمینی همگی سبب شده است تا انسان ها برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم، نیاز به سیستم های تصفیه آب داشته باشند. با راه پیدا نمودن مواد آلاینده به آب آشامیدنی، سلامتی انسان ها و حیوانات با مخاطرات جدی مواجه شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع آلاینده های موجود در آب و مشکلاتی که برای سلامتی انسان به وجود می آورند آشنا کنیم.


مزایای استفاده دستگاه تصفیه آب برای بدن انسان


آب مایه حیات است. این جمله را بارها شنیده اند. منشا این عبارت آن است که بیش از 70 درصد حجم بدن انسان را آب تشکیل می دهد. انسان ها می توانند بدون مصرف غذا حتی تا یک ماه نیز زنده بمانند اما در صورتی که آب کافی به بدن نرسد منجر به مرگ خواهد شد. در ادامه به شرح تعدادی از مهمترین دلایل استفاده از تصفیه آب که سلامتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد خواهیم پرداخت.


حذف کلر با تصفیه آب

 

کلر یک ماده شیمیایی گندزدا است که از آن برای تصفیه آب های راکد استفاده می شود. چنان که برای تصفیه و پاکسازی آب استخر ها، به آن کلر اضافه می کنند. آب آشامیدنی شهری نیز دارای مقادیری کلر بوده که با توجه به مضراتی که برای بدن انسان در پی دارد، بهتر است پیش از مصرف تصفیه شود.

 

 تصفیه آب و حذف فلوراید

 

فلوراید موجود در آب از جمله آلاینده های مضر در آن به شمار می رود. مصرف فلوراید برای کودکان مضرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. از عوارض فلوراید می توان به تغییر رنگ دندان ها و ایجاد حفره در آنها اشاره کرد. طبق تحقیقات کارشناسان، مصرف فلوراید ممکن است سبب بروز سرطان شده و بر رشد مغزی کودکان نیز تاثیر بگذارد.

 

وجود سرب در آب آشامیدنی

 

سرب ماده ای سمی است که از راه های مختلفی وارد آب های آشامیدنی شده و سلامت انسان را به مخاطره می اندازد. طبق نظر متخصصان، وجود سرب در بدن کودکان سبب ایجاد اختلالات ذهنی شده و روند یادگیری آنان را با مشکل مواجه می دارد.


احتمال بروز سرطان

 

وجود موادی مانند کلر و خانواده تری هالومتان ها در آب آشامیدنی، مخاطرات زیادی برای سلامتی در پی خواهد داشت. استفاده از تصفیه آب برای جلوگیری از بروز احتمالی سرطان ضروری است. حضور نیترات در آب شهری می تواند سبب ایجاد سرطان دستگاه گوارش شود.


مشکلات گوارشی

 

انواع انگل های کیستیک و تک سلولی مانند کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا در آب آشامیدنی شهری به وفور یافت می شود. با ورود این انگل ها به بدن انسان از طریق آشامیدن آب ناسالم، انواع اختلالات گوارشی با علائمی چون دردهای شکمی، حالت تهوع و... حادث خواهد شد. استفاده از دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلترهای UF، می تواند میکروارگانیزم های موجود در آب را از بین ببرد.


تقویت سیستم ایمنی بدن

 

مصرف آب تصفیه شده علاوه بر آن که باعث کارکرد صحیح اندام های بدن و سیستم گردش خون می شود، با تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن، سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.


سلامت پوست

 

سلامت پوست تاثیر بسزایی در زیبایی افراد دارد. یکی از مواد موجود در آب که باعث افت کیفیت و خشکی پوست بدن خواهد شد، کلر موجود در آب است. با استفاده از آب تصفیه شده می توانید پوستی سالم تر، شفاف تر و نرم تر داشته باشید. 


سلامت کلیه ها و سم زدایی

 

دستگاه ادراری انسان وظیفه سم زدایی بدن را بر عهده دارد. از این رو می توان کلیه ها را به دستگاه های تصفیه تشبیه کرد. با مصرف آب آلوده ممکن است تا حدود 2100 مورد آلاینده وارد بدن انسان شود. رسوب مواد و املاح معدنی در کلیه ها و مثانه دارای عوارض دردناکی مانند سنگ کلیه است. با نصب سیستم تصفیه آب میتوان علاوه بر حذف آلاینده ها، از عدم وجود رسوبات در آن نیز اطمینان حاصل کرد.


رفع سردرد و یبوست

 

آب سالم علاوه بر بهبود متابولیسم بدن می تواند باعث بازگشت حرکات طبیعی روده ها شده و از بروز یبوست جلوگیری نماید. همچنین با توجه به آن که بخش اعظم مغز انسان از آب تشکیل شده است، مصرف آب تصفیه شده در بهبود سردرد بسیار موثر می باشد. توجه داشته باشید که نوشیدن آب حاوی کلر می تواند باعث میگرن شود.


جلوگیری از اختلالات بارداری

 

یکی از موارد مخاطره آمیزی که در آب آلوده وجود دارد، نیترات است. طبق اظهارات کارشناسان، نیترات موجود در آب آشامیدنی می تواند سبب بروز نقایص زایمانی مانند blue baby و یا اسپینای بیفیدا گردد. همچنین برای جلوگیری از مسمومیت نوزادان ضروری است که شیر خشک آن ها با آب تصفیه شده سالم تهیه شود.


پخت و پز

 

استفاده از آب تصفیه نشده به دلیل وجود املاح و آلاینده های موجود در آن طعم غذا را تغییر می دهند. برخی افراد برای پخت و پز از آب جوشیده استفاده می کنند. جوشاندن آب باعث حذف میکروب ها و باکتری های موجود در آن می شود اما قادر به تصفیه سایر آلاینده های آن نیست.

 

افزایش طول عمر تاسیسات


یکی از مشکلات عمده ای که افراد در تاسیسات ساختمانی و صنعتی با آن دست وپنجه نرم میکنند، گرفتگی ناشی از رسوب و شوره زدن لوله ها و شیرآلات است. تعمیر این گونه ها گرفتگی ها در تاسیسات گرمایشی ساختمان یا در دستگاه های صنعتی می تواند هزینه های هنگفتی را در بر داشته باشد. فیلترهای رسوب گیر در سیستم های تصفیه آب صنعتی می توانند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نموده و سبب صرفه جویی در وقت و هزینه های شما خواهد شد.


وب سایت آبین عرضه کننده خدمات مشاوره ای و فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی با سال ها سابقه در این راستا می باشد. جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان در زمینه سیستم های تصفیه آب می توانید از طریق تماس با شماره 22228116-021، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 

منبع:
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
دادخدا
دادخدا
اگه از اول میدونستم تصفیه کردن آب این همه فایده داره چندین سال پیش برای آب خونمون دستگاه تصفیه تهیه میکردم.
ارسال نظر