دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس زیر سینکی چیست؟

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس زیر سینکی چیست؟

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس زیر سینکی، شامل 5 فیلتر یا تعداد بیشتری می باشد که یونیت آن در زیر سینک قرار می گیرد تا به منبع آب نزدیک بوده و فضای کافی برای مخزن ذخیره سازی داشته باشد. مزیت اصلی دستگاه تصفیه آب RO زیر سینکی، عدم محدودیت فضا برای نصب می باشد. این دستگاه را می توان در ابعاد بزرگتر در نظر گرفت تا ظرفیت های بیشتری را پوشش دهد. در حالی که طراحی مدل های رومیزی به گونه ای جمع و جور است تا در آشپزخانه ها جای گیرد. یک دستگاه تصفیه آب زیر سینکی می تواند با مخزن یا بدون مخزن کار کند. چرا که تنها تفاوت آن با مدل های رومیزی، در اندازه و محل قرارگیری آن هاست و تفاوت عملکردی با یکدیگر ندارند. برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب زیر سینکی، نیاز به انجام تحقیقات و مشاوره است.


فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس


اساسی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت فیلترها و دستگاه های تصفیه آب شامل اندازه، فرایند فیلتراسیون، گواهینامه های NSF، برند، ویژگی های اضافه و است. بازار محصولات تصفیه آب کاملا شفاف است. همین موضوع سبب می شود که مصرف کنندگان، بسته به استطاعت مالی خود قادر باشند طیف وسیعی از محصولات را خریداری کرده و استفاده نمایند. در زیر به تشریح مهمترین پارامترهایی که بر قیمت دستگاه های تصفیه آب تاثیرگذار هستند می پردازیم.


     • اندازه: ابعاد و اندازه دستگاه های تصفیه آب یک پارامتر بسیار مهم است چرا که با افزایش اندازه، پیچیدگی بیشتری در طراحی و عملکرد سیستم به وجود می آید. همچنین اندازه دستگاه، محل قرارگیری آن و فضایی که اشغال می کند را نیز تعیین می کند. این دو عامل هر دو در ارزش گذاری مصرف کنندگان بسیار مهم هستند.


     • فرایند فیلتراسیون: فیلتراسیون مرحله ای مهم در عملیات دستگاه تصفیه آب RO به شمار می رود. چرا که سیستم های پیچیده تری وجود دارند که حتی از اشعه UV برای از بین بردن پاتوژن ها استفاده می کنند. به دلیل تعدد قطعات فنی درگیر در فرایندهای عملیاتی این گونه دستگاه ها، هزینه بیشتری را نیز در بر خواهند داشت.


     • گواهینامه های NSF: این گواهینامه ها توانایی یک دستگاه تصفیه آب را در کاهش یا حذف یک یا چند نوع آلاینده نشان می دهند. مهمترین استانداردهای NSF شامل 42، 53، 58، 401 و P473 می باشند. با اعطای گواهینامه های بیشتر به یک دستگاه تصفیه آب برای نمایش بازده عملیاتی بالاتر، قیمت آن نیز افزایش می یابد.


     • ارزش برند: این ارزش در بازار دستگاه های تصفیه آب با مارک های خاصی که مواد و طراحی با کیفیت تری را در محصولات خود به کار برده و آن ها را با قیمت بیشتری عرضه می کنند، حائز اهمیت است.


     • ویژگی های اضافی: دستگاه های تصفیه آب مختلف دارای ویژگی های اضافه متفاوتی مانند استفاده از پمپ اختصاصی جهت افزایش فشار آب و به تبع آن ظرفیت و راندمان تولید، میزان جریان آب و کاهش میزان پساب خروجی از قسمت تخلیه، می باشند. علاوه بر این، سیستم های خاصی نیز دارای گزینه هایی برای تزریق مواد معدنی جهت متعادل کردن pH آب، افزایش میزان خاصیت قلیایی بودن و طراحی ماژولار آن که باعث تعویض آسان فیلترها و ممبران و همچنین حفاظت از آن ها در برابر تجمع میکروب در سیستم، می باشند.


ویژگی های منحصر به فرد دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس چیست؟


هرچند دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس از نظر عملکردی در سطوح اساسی، مشابه با سایر دستگاه های فیلتراسیون است اما جنبه های منحصر به فرد ویژه ای در فرایند های اسمز معکوس وجود دارد که شایسته شناسایی می باشند.


     1. فیلتراسیون در حد میکرو: در مقایسه با فیلترهای آب معمولی که رسوبات و آلودگی ها را تا حدود 1 میکرون و بدون حذف مواد شیمیایی محلول در آب فیلتر می کنند، دستگاه های تصفیه آب RO با بهره گیری از ممبران پلیمری قادرند تا مواد شیمیایی محلول، نمک ها، آلاینده ها و رسوبات را تا حد مولکولی از بین ببرند.


     2. کیفیت خدمات بالا به دلیل عملکرد گسترده سطح در فیلترهای ممبران RO: بر خلاف فیلترهای معمولی که اجازه می دهند آب از آنها عبور کند تا ذرات موجود در آن را بر سطح خود به دام بیندازند، فیلترهای RO به آب ورودی اجازه می دهند تا در طول ممبران جریان داشته باشد و آب تصفیه شده از داخل غشا عبور کند. در این صورت، تصفیه بیشتری انجام می شود. با تمیز نگه داشتن ممبران RO، عمر مفید آن افزایش یافته و خلوص تصفیه بیشتری ارائه می کند.


     3. کاربردهای مختلف از جمله نمک زدایی: از فناوری تصفیه آب اسمز معکوس می توان برای شیرین کردن آب دریا در مقابله با کمبود آب در مناطقی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، استفاده کرد. در حال حاضر نیز 44 درصد از آب قابل استفاده در خاورمیانه و شمال آفریقا، با استفاده از نمک زدایی در فرآیندهای RO تامین می شود.


     4. راندمان بالای تصفیه آب: دستگاه تصفیه آب RO قادر است اکثر آلاینده های موجود در آب را با بازده 95 درصد برای جیوه و فلوراید، 97 درصد برای کلر و آرسنیک و 99 درصد برای سرب و آزبست و 82 آلاینده دیگر را حذف کند. این راندمان بالا، منجر به تولید آب آشامیدنی خالص عاری از هرگونه باکتری، آلاینده ها و فلزات سنگین می شود. در حالی که فرایند RO توانایی بالایی در فیلتراسیون مواد معدنی با TDS معادل هزار و پانصد به بالا را برای تولید آب آشامیدنی دارد.


     5. جایگزینی برای آب آشامیدنی بطری و مقرون به صرفه: آب تصفیه شده اسمز معکوس نیز جایگزین مناسبی برای آب بطری می باشد. به این خاطر که می توان آن را بدون نگهداری در بطری پلاستیکی مصرف کرد. فقدان مقررات در صنعت آب بطری، خطرات جدی برای سلامتی مصرف کنندگان آن ایجاد می کند.


     6. آب تصفیه شده به روش اسمز معکوس؛ ایده آل برای پخت و پز: علاوه بر این، بسیاری از رستوران ‌ها از آب اسمز معکوس، به خاطر طعم بهتر آن، برای شستن مواد اولیه و طبخ غذا استفاده می‌کنند. آب تصفیه شده با فناوری اسمز معکوس کاملا بهداشتی بوده و به دلیل نداشتن آلاینده های خاصی که طعم آن را دستخوش تغییر قرار می دهند، برای پخت و پز بسیار مناسب است.


     7. فاقد افزودنی های شیمیایی: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که فرآیند فیلتراسیون RO به هیچ افزودنی شیمیایی نیاز ندارد. این فرآیند فقط مواد محلول را از ورودی آب فیلتر می کند.
 

پیش از اقدام به خرید دستگاه های تصفیه آب لازم است با متخصصان این عرصه مشورت نمایید. شرکت آبین با سال ها تجربه در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی، همچنین به کار گیری متخصصان مجرب، آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی می باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق وب سایت و تماس با شماره 02122228116، با کارشناسان آبین در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
نظرات (1)
دیانا
دیانا
دستگاه تصفیه آب زیر سینکی به نظرم خیلی خوبه چون راحت میشه زیر سینک قرار بدیم بعد اینکه دارای پنجتا فیلتر هم هستش و خیلی خوب هم تصفیه آب رو انجام میده.
ارسال نظر