خرید فلومتر تابلویی

خرید فلومتر تابلویی

فلومتر تابلویی که با نام فلومتر پنلی نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین ابزار دقیق در دستگاه های تصفیه آب صنعتی است، که مقدار دبی آب عبوری از مسیر خط لوله را نشان می دهد. فلومتر تابلویی قابلیت اندازه گیری میزان جریان، در محدوده مشخصی بر حسب متر مکعب در ساعت، گالن در دقیقه (GPM) یا لیتر در ثانیه (LPS) را دارد. برای انتخاب و خرید فلومتر تابلویی مناسب باید بازه دبی اندازه گیری شده توسط محصول و نوع سیال عبوری را در نظر بگیرید.

فلومتر تابلویی معمولا با اتصالات رزوه ای در مسیر خط لوله عبور سیال قرار می گیرد و مقدار حجم عبوری در واحد زمان را نشان می دهد. این نوع فلومتر در کاربردهای مختلفی شامل نفت و گاز و پتروشیمی، مواد غذایی و نوشیدنی، صنایع بهداشتی، آب و فاضلاب، تهویه مطبوع، سیستم های خنک کننده آب، دستگاه های تصفیه آب صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. 


نحوه عملکرد فلومتر تابلویی


فلومتر تابلویی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخشی از فلومتر برای اندازه گیری، بخش دیگر آن برای تبدیل و یک بخش آن نیز مربوط به گزارش و انتقال نتایج می باشد. در بخش اندازه گیری با ایجاد اختلاف شدت جریان در دو طرف لوله، سرخت جریان در هر کدام مشخص می شود. فلومتر به صورت مکانیکی عمل می کند و دیافراگم آن با تغییر سرعت جریان تغییر می کند.


بخش دوم فلومتر دارای ابزار تبدیلی به نام ترانسدیوسر می باشد. زمانی که تغییرات در سرعت یا شدت جریان باعث تغییر دیافراگم می شود، حرکت مکانیکی به کمک ترانسدیوسر باعث ایجاد یک میدان الکتریکی می شود. ترانیدیوسر نتایج را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند و در آخر نیز وارد ترانسمیتر می شود. ترانسمیتر گزارش سرعت جریان نهایی را بر عهده دارد.

 

abin.ir

 

چرا در کاربردهای مختلف از فلومتر استفاده می شود؟


همان طور که گفته شد، استفاده از فلومتر برای اندازه گیری دبی سیال عبوری در واحد زمان می باشد. در اغلب کاربردهایی که نیاز به اندازه گیری دبی دارند، مانند سیستم های صنعتی و پالایشگاه ها، مقدار سیال ورودی و خروجی اهمیت زیادی دارد. استفاده از فلومتر در کاربردهای مختلف می تواند به دلایل زیر باشد:


1- مشخص شدن سرعت جریان در خط لوله و  هم چنین دانستن علت تنش وارد شده
2- مشخص شدن میزان اصطکاک انرژی در داخل لوله و محل تماس آن
3- تعیین مقدار چگالی و جرم مولکولی ماده مصرفی در یک فرایند
4- مقدار ماده مورد نیاز برای سیستم که در خرید مواد مورد نیاز سیستم اهمیت دارد.
5- بررسی تاثیر پارامترهایی شامل فشار و دما در سیستم


مهم ترین فاکتورها برای خرید فلومتر تابلویی


با توجه به انواع فلومتر تابلویی موجود در بازار، مهم است که نوع مناسب را انتخاب و در سیستم نصب کنید. انتخاب فلومتر مناسب باید با توجه به نیاز سیستم صورت گیرد. علاوه بر بازه اندازه گیری فلومتر تابلویی که در کاربردهای مختلف متفاوت است، باید جنس اجزای فلومتر و بدنه آن نیز باید با نوع سیال عبوری سازگاری داشته باشد. برای انتخاب و خرید فلومتر تابلویی موارد زیر را در نظر بگیرید:


•    دقت اندازه گیری
•    قیمت
•    دامنه سرعت جریان
•    افت هد
•    نیازهای عملیاتی
•    نگهداری 
•    طول عمر
•    تکرار پذیری
•    پایداری

 

مهم ترین فاکتورها برای خرید فلومتر تابلویی
 

اما قبل از خرید فلومتر تابلویی باید به یک سری سوال پاسخ دهید، که فرایند خرید محصول را برای شما آسان می کند. علاوه بر این، پاسخ این سوالات می تواند به شما در انتخاب فلومتر مناسب و استاندارد نیز کمک زیادی بکند. این سوالات شامل موارد زیر می باشند:


•    می خواهید دبی چه سیالی را اندازه گیری کنید؟
•    میزان دقتی که نیاز دارید چقدر است؟
•    دما و گرانروی سیال چقدر است؟
•    جریان سیال پیوسته است یا متناوب؟
•    فلومتر در چه مکانی قرار است نصب شود؟ آیا در معرض مواد خورنده و خطرناک نیز قرار دارد؟
•    حداقل و حداکثر شدت جریان به چه صورت می باشد؟
•    چه مقدار افت فشار در محل نصب فلومتر تابلویی قابل قبول است؟
•    آیا جنس بدنه و اجزای فلومتر با سیال سازگار است؟


با توجه به تنوع محصول و برندهای مختلف، باید در زمان خرید فلومتر تابلویی فاکتورهای مختلف در رابطه با نیازهای سیستم و مشخصات محصول را در نظر بگیرید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند در کم ترین زمان ممکن بهترین محصول را با توجه به نوع کاربرد مشخص کنید. 


ویژگی های محیط کار فلومتر تابلویی باید چگونه باشد؟


علاوه بر ویژگی های سیال که در انتخاب فلومتر تابلویی مناسب اهمیت دارد، خصوصیات محیط کار فلومتر نیز مهم می باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1- نحوه پیکربندی لوله های قبل و بعد از فلومتر که باید مستقیم و بدون چرخش و جهت دهی باشند.
2- قطر لوله که باید متناسب با سایز ورودی و خروجی فلومتر تابلویی باشد.
3- جنس لوله

 

فلومتر تابلویی با کیفیت و اصل را از کجا بخرم؟


فلومتر تابلویی به عنوان ابزار اندازه گیری سرعت و شدت جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار دبی اندازه گیری شده توسط فلومتر در محاسبات پیچیده مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابر این انتخاب و خرید فلومتر تابلویی با کیفیت و اصل می تواند در عملکرد نهایی سیستم تاثیر زیادی داشته باشد.


در صورتی که برای انتخاب و خرید فلومتر تابلویی نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق شماره های سایت تصفیه آب آبین با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
نظرات (1)
اکبری
اکبری
خیلی دوست داشتم با فلومتر تابلویی و کارایی که داخل سیستم تصفیه آب داره به صورت کامل آشنا بشم اطلاعاتی که داخل این مقاله نوشتید همه سوالاتمو به صورت کامل جواب داد.
ارسال نظر