تفاوت فیلتر الیافی جامبو و اسلیم

تفاوت فیلتر الیافی جامبو و اسلیم

یکی از مهم ترین مراحل تصفیه آب حذف گل و لای، شن و ماسه، لجن و ذرات معلق موجود در آن است. این مرحله بر عهده فیلتر الیافی می باشد. فیلتر الیافی معمولا در اولین مرحله از سیستم های تصفیه آب قرار می گیرد. این فیلتر از چند لایه الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است و ذرات معلق موجود در آب را حذف می کند. 

انواع فیلتر الیافی از نظر دقت، طول و قطر با هم تفاوت زیادی دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم که در تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم و آنها را با هم مقایسه می کنیم. 


فیلتر الیافی جامبو چیست؟ 


فیلتر الیافی جامبو از چند لایه الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است و می تواند ذرات معلق موجود در آب را حذف کند. این فیلترها در سایزهای 10 و 20 اینچ ساخته و تولید می شوند. فیلتر الیافی جامبو دارای قطر 4.5 اینچ می باشد و به همین دلیل ظرفیت تصفیه آب بالایی دارد و مدت طولانی تری می توان از آن استفاده کرد. 


فیلتر الیافی اسلیم چیست؟ 


 فیلتر الیافی اسلیم همانند فیلتر الیافی جامبو از چند لایه الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است و در مرحله اول تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر در سایزهای 10 تا 40 اینچ ساخته می شود و قطر آن 2.5 اینچ است. 

فیلتر الیافی اسلیم 10 اینچ برای دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می شود، ولی مدل های 20، 30 و 40 اینچ برای تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.


بررسی تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم 

 

فیلتر الیافی جامبو و اسلیم چه تفاوت هایی دارند؟


اگر چه فیلتر الیافی جامبو و اسلیم هر دو ذرات معلق موجود در آب را حذف می کنند، ولی از نظر ساختار با هم تفاوت هایی دارند. در این قسمت به بررسی تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم می پردازیم: 


قطر 


یکی از مواردی که باعث فرق فیلتر الیافی جامبو و اسلیم می شود، قطر فیلتر می باشد. فیلتر الیافی بر اساس قطر به دو دسته اسلیم و جامبو دسته بندی می شود. همان طور که گفتیم فیلتر الیافی اسلیم دارای قطر 2.5 اینچ و فیلتر الیافی جامبو دارای قطر 4.5 اینچ است. دلیل تفاوت قطر این دو فیلتر، تعداد لایه های بیشتر فیلتر الیافی جامبو است. 


ظرفیت تصفیه آب 


فیلتر الیافی جامبو تعداد لایه های بیشتری به نسبت فیلتر الیافی اسلیم دارد، به همین دلیل ظرفیت تصفیه آب فیلتر الیافی جامبو بیشتر می باشد. طبیعی است که هر چه فیلتر تعداد لایه های بیشتری داشته باشد، دیرتر اشباع می شود. این موضوع یکی دیگر از مواردی است که موجب تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم می شود.

فیلترهای الیافی با کیفیت ساختاری لایه ای دارند، به این صورت که لایه های بیرونی دقت کمتری به نسبت لایه های بیرونی دارند. ساختار لایه ای باعث افزایش ظرفیت تصفیه آب فیلتر می شود.

 
طول عمر 


داشتن طول عمر متفاوت، از مواردی است که باعث تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم شده است. طول عمر فیلتر الیافی به طور میانگین سه ماه است و زمانی که اشباع شد، باید آن را تعویض کنید. زمان تعویض فیلتر الیافی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آب ورودی، میزان آب مورد استفاده، کیفیت فیلتر الیافی و نوع آن بستگی دارد. 

همان طور که گفتیم فیلتر الیافی جامبو تعداد لایه های بیشتری داشته و دیرتر از فیلتر الیافی اسلیم اشباع می شود، بنابراین طول عمر بیشتری به نسبت فیلتر الیافی اسلیم دارد. 


قیمت 


قیمت فیلتر الیافی به پارامترهای مختلفی از جمله سایز، دقت و برند فیلتر بستگی دارد، ولی با شرایط کاملا یکسان فیلتر الیافی اسلیم به دلیل داشتن تعداد لایه های کمتر، قیمت پایین تری به نسبت فیلتر الیافی جامبو دارد. 

هر چه فیلتر الیافی سایز بزرگتر و دقت بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. همچنین قیمت تولیدات برندهای مختلف نیز با هم متفاوت است. از دیگر شرایط موثر بر قیمت فیلتر الیافی نوسانات بازار است.   


خرید فیلتر الیافی جامبو یا اسلیم 

خرید فیلتر الیافی جامبو یا اسلیم


تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم باعث شده تا توجه به برخی نکات برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. با توجه به تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم، برای خرید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید: 


•    آلاینده های موجود در آب: میزان و نوع آلاینده های موجود در آب برای انتخاب نوع فیلتر الیافی و دقت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت فیلتر الیافی به کاربرد مورد نظر و میزان کیفیت آب تصفیه شده مورد نیاز نیز بستگی دارد. 
•    وزن فیلتر الیافی: فیلترهای الیافی با کیفیت به طور معمول وزن بیشتری نسبت به نمونه های بی کیفیت دارند. البته توجه کنید که فیلتر الیافی اسلیم را باید با نمونه های اسلیم مقایسه کنید، زیرا فیلتر اسلیم وزن کمتری نسبت به جامبو دارد و این نشان دهنده بی کیفیت بودن آن نیست. 
•    تراکم و جنس الیاف فیلتر: برای خرید فیلتر الیافی به تراکم الیاف فیلتر و جنس آن توجه کنید، البته این مورد به سختی قابل تشخیص است، در این موارد می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید و یا از برندهای شناخته شده تر خرید کنید. بهترین نوع الیاف برای فیلتر الیافی پلی پروپیلن می باشد. 
•    خرید از فروشگاه های معتبر: خرید از فروشگاه های معتبر برای اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده توصیه می شود. فروشگاه های معتبر و شناخته شده برای حفظ اعتبار خود و همچنین جذب مشتری دائمی سعی در جلب رضایت مشتری دارند. 


وبسایت تصفیه آب آبین در زمینه فروش فلیتر الیافی جامبو و اسلیم سابقه ای طولانی دارد. با توجه به تفاوت فیلتر جامبو و اسلیم، در صورت تمایل به دریافت مشاوره در زمینه خرید فیلتر الیافی با شماره های موجود در وبسایت آبین تماس گرفته و با مشاوران و متخصصان تیم ما به صورت رایگان در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر