تعویض ممبران 8 اینچی

تعویض ممبران 8 اینچی

یکی از مهم ترین نکاتی که برای استفاده و نگهداری از دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید در نظر داشته باشید تعویض به موقع ممبران ها می باشد. فیلترهای ممبران تاثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد سیستم های تصفیه آب صنعتی دارند. طول عمر فیلترهای ممبران محدود است، این فیلترها را معمولا می توانید به اندازه 3 تا 7 سال مورد استفاده قرار دهید. برای تعویض و نصب ممبران های صنعتی باید تمام نکات و پارامترها را رعایت کنید تا مشکلی در سیستم بروز نکند. به همین خاطر توصیه می شود برای تعویض ممبران 8 اینچ حتما از افراد متخصص و کارشناسان کمک بگیرید. 

برای نصب و تعویض فیلترهای ممبران نیاز به استفاده از تجهیزاتی هم می باشد که در این رابطه باید از افراد متخصص مشاوره بگیرید. با این حال معمولا استفاده از عواملی مثل عینک ایمنی، دستکش لاستیکی، روان کننده های سیلیکونی، گلیسیرین، آچار آلن و ... نیاز است. 

در صورت تمایل برای تعویض و نصب ممبران حتما نکات و پارامترهایی را که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم در نظر داشته باشید. 


عوامل موثر در زمان تعویض فیلتر ممبران


مهم ترین عواملی که در زمان تعویض فیلترهای ممبران تاثیر گذار هستند شامل موارد زیر می شوند:


•    وجود کلر در آب: جنس لایه های ممبران صنعتی از پلی آمید است، با توجه به این مقاومت کمی در برابر اکسید کننده هایی مثل کلر دارد. این موضوع باعث شده تا توجه به حذف کلر از آب اهمیت زیادی داشته باشد. بعد از تماس کلر با ممبران لایه های آن تخریب و حتما به تعویض ممبران نیاز پیدا می کنید. 
•    گرفتکی ممبران به دلیل وجود ذرات معلق: یکی دیگر از آلاینده هایی که می تواند باعث خرابی فیلترهای ممبران شود، ذرات معلق می باشد. به کارگیری روش فیلتراسیون مناسب در پیش تصفیه می تواند در از بین بردن آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق تاثیر مطلوبی داشته باشد. 
•    گرفتگی بیولوژیکی: وجود آلاینده های میکروبی در آب می تواند باعث گرفتگی بیولوژیکی شود و حتما باید روش مناسبی را برای ضد عفونی کردن آب در نظر بگیرید. 
•    رسوب گذاری ممبران: وجود برخی املاح و ترکیبات در آب می تواند باعث ایجاد رسوب در ممبران ها شود که خرابی آنها را به دنبال دارد. به همین دلیل هم در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی از آنتی اسکالانت استفاده می شود. 

عوامل موثر در زمان تعویض فیلتر ممبران


مراحل تعویض و جا زدن فیلترهای ممبران 8 اینچ 


برای تعویض ممبران های 8 اینچ مطابق با مراحل زیر عمل کنید:


1- قبل از انجام هر کاری، نصب رینگ نگهدارنده پرشروسل در محلول خروجی پساب اهمیت زیادی دارد. روش نصب این رینگ به نوع و برند وسل تا حد زیادی بستگی دارد. 
2- ترتیب قرارگیری ممبران ها را مورد بررسی قرار دهید تا کار تعویض ممبران ها راحت تر شود. برای این که بتوانید ترتیب قرارگیری ممبران ها را به صورت دقیق مشخص کنید نام گذاری آنها می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. 
3- خارهای پرشروسل را باز کرده و علامت گذاری کنید. در این مرحله می توانید درب پرشروسل را هم باز کنید.  
4- ممبران قبلی را از پرشروسل خارج کنید. توجه داشته باشید که ممبران در جهت جریان آب بیرون آورده شود. 
5- ممکن است در این مرحله به کمک گرفتن از افراد دیگر هم نیاز داشته باشید، با توجه به تعداد ممبران ها معمولا نیاز به کمک گرفتن از 1 یا 2 دو نیروی دیگر هم می باشد. 
6- فیلترهای ممبران جدید را از بسته بندی خارج کنید و طوری نگه دارید که کلمه Flow در پایین و ممبران به صورت عمودی قرار داشته باشد. 
7- کپ های انتهای پرشروسل را از دو طرف باز کرده و جدا کنید. 
8- سطح داخلی پرشروسل را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که هیچ آسیبی ندیده باشد. برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در ساختار پرشروسل در این مرحله توصیه می شود. 
9- در صورت لزوم سطح داخلی پرشروسل را با فشار بالای آب شستشو دهید. 
 10- با استفاده از گلیسیرین سطح اورینگ ها را روغن کاری کنید. در این زمینه می توانید از محلول پیشنهاد شده توسط کمپانی هم استفاده کنید. 
11- برای نصب ممبران در پرشروسل های چند المانه باید ممبران اول را تا نیمه جای گذاری کرده و رابط بین ممبران ها را متصل کنید. روغن کاری اورینگ ها را در نظر داشته باشید و این کار را تا نصب آخرین ممبران ادامه دهید. (انجام این مرحله از تعویض فیلترهای ممبران به تنهایی ممکن نیست، در این زمینه حتما باید از افراد دیگر هم کمک بگیرید.)
12- درب پرشروسل را به صورت دقیق ببندید. 

تعویض ممبران 8 اینچی

*** در صورتی که نسبت به نصب و تعویض فیلترهای ممبران اطلاعات کافی ندارید، بهتر است از افراد متخصص و آموزش دیده کمک بگیرید. به این دلیل که با دریافت کمک از افراد متخصص می توانید مراحل نصب ممبران را به صورت دقیق و به درستی انجام دهید. 


«کارشناسان وب سایت آبین امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده اند، در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر