بهترین سیستم تصفیه آب برای حذف باکتری ها و ویروس ها

بهترین سیستم تصفیه آب برای حذف باکتری ها و ویروس ها

غالبا باکتری ها و ویروس ها به سختی وارد آب آشامیدنی می شوند. علت این موضوع در توانایی سیستم های تصفیه آب شهری در به دام انداختن آن ها است. سازوکار سیستم تصفیه آب شهری به این صورت است که در ابتدا آب را از دریاچه یا رودخانه پمپ می کنند، رسوبات آن را از میان می برند، سایر آلاینده های آب را فیلتر کرده و در نهایت آن را با استفاده از کلر ضد عفونی می کنند تا باکتری های باقیمانده در آن نیز از بین بروند. در نتیجه انتظار داریم که آب لوله کشی همواره سالم و عاری از هرگونه باکتری باشد؛ اما همیشه این گونه نیست.


گاهی ممکن است سیستم های تصفیه آب پایین دست در مناطق روستایی آسیب ببینند. در مناطق روستایی نظارت زیادی مانند شهرداری های شهرهای بزرگ در این زمینه وجود ندارد. هنگامی که ویروس ها، باکتری های E. coli یا سایر پاتوژن های موجود در آب وارد سیستم می شوند، می توانند میلیون ها نفر را آلوده کنند. حتی در این صورت مقادیر بالای کلر نیز نمی تواند آنها را از بین ببرد.


در پاسخ به این مشکل باید از فیلتر تصفیه آب خانگی استفاده کنید تا بتوانید هرگونه عامل بیماری زایی را حذف کنید. بهترین دستگاه تصفیه آب برای حذف باکتری ها، دستگاه مجهز به فیلتر UV (فیلتر ماوراء بنفش) است که نور با فرکانس بالا از خود ساطع می کند تا DNA سلول باکتری ها را از بین ببرد. در این صورت باکتری ها نمی توانند تکثیر شده و یا ایجاد بیماری و عفونت کنند. علاوه بر این فیلترهای UV قادر هستند تا تقریبا هر نوع پاتوژنی را بدون کوچکترین تغییری در طعم و مزه آب از آن حذف کنند.


اگر شما هم میخواهید یک بار برای همیشه از پاتوژن های موجود در آب آشامیدنی رهایی یابید، ما به شما دستگاه های تصفیه آب با کیفیت آبین را پیشنهاد می دهیم.


لزوم استفاده از فیلتر یو وی تصفیه آب در کنار کلر


کلرزنی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های ضد عفونی آب است. با این حال، برخی افراد بر این باورند که افزودن مواد شیمیایی به آب آشامیدنی باعث ایجاد مشکلات بیشتری در زمینه سلامتی خواهد شد. اولین نگرانی در این مورد این است که کلر زدن به آب، طعم و بوی آن را تغییر می دهد. همچنین می تواند از طریق واکنش با سایر مواد شیمیایی موجود در آب، محصولات جانبی ضد عفونی کننده (که ممکن است باعث مشکلاتی در زمینه سلامتی شوند) تولید کند. ثانیا مطالعات نشان می‌دهند که قرار گرفتن مکرر در معرض مقادیر کم کلر در آب منجر به افزایش ریسک ابتلا به سرطان رکتوم، مثانه و سینه، آسم، بیماری قلبی، اگزما، میزان بالاتر سقط جنین و ناتوانی ‌های مادرزادی خواهد شد.


همچنین گاهی اوقات تخمین مقدار دقیق کلر مورد نیاز برای از بین بردن باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا دشوار است. افزودن بیش از حد کلر به آب می‌تواند منجر به یک یا چند مورد از شرایطی شود که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم. در حالی که افزودن مقدار بسیار کم آن نیز باعث باقی ماندن پاتوژن ‌های زنده خواهد شد.


برخی میکروب ها از جمله ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم در مقابل کلر مقاوم هستند. با این حال این میکروب ها را به سادگی می توان با فناوری ماوراء بنفش از میان برد. برعکس این مورد، برخی پاتوژن های آب نیز هستند که برای غیر فعالسازی آن ها باید دوز بالایی اشعه ماوراء بنفش به کار بگیرید.


در کل می توان گفت که فناوری UV موثرترین جایگزین برای کلرزنی است. با این حال اجرای این فناوری در مقیاس بزرگ برای تامین ‌کنندگان شبکه آب عمومی به دلیل هزینه و تلاش نسبتا بالا امکان ‌پذیر نخواهد بود. به جای آن اکثر تامین کنندگان به خاطر هزینه پایین تر به کلرزنی متوسل می شوند.


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به همراه تکنولوژی UV، بهترین روش برای حذف میکروارگانیسم های خطرناک از آب آشامیدنی محسوب می شود. سیستم تصفیه آب با کیفیت از تکنیک های فیلتر پیشرفته مانند فیلتر کربن، فیلتراسیون زیر میکرونی و اسمز معکوس برای حذف گازها و فلزات سنگین بهره می گیرند.


بهترین دستگاه تصفیه آب برای حذف باکتری و ویروس


وب سایت آبین اولین بازار تخصصی تجهیزات آبی در ایران است که با تکیه بر دانش خود در این زمینه، اقدام به طراحی، ساخت و فروش با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب کرده است. دستگاه های تصفیه آب با فناوری اسمز معکوس، از چندین فیلتر مختلف استفاده می کنند که باعث می شود در هر مرحله آلاینده های خاصی از آب حذف شود. این مراحل عبارتند از:


• مرحله 1: حذف ماسه، لجن، رس و رسوبات دیگر از طریق فیلتر الیافی پیش تصفیه 5 میکرونی
• مرحله 2: حذف مواد شیمیایی مضر از جمله کلر و فلزاتی سنگینی مانند سرب
• مرحله 3: استفاده از کربن فعال برای حذف آلاینده های آلی از جمله کلر، کلرامین، VOCs، آفت کش ها، علف کش ها و غیره
• مرحله 4: حذف کانالینگ و افزایش مدت زمان تماس جهت تصفیه کامل


در مرحله پنجم فیلتراسیون به صورت اختیاری می توانید از فیلتر UV استفاده کنید. فیلتر UV ماورراء بنفش نوری با فرکانس بالا از خود ساطع می کند که به اندازه ای قوی است تا کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا را از بین ببرد.


نتیجه گیری


باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا برای سلامتی انسان ها و حیوانات بسیار مضر هستند. در نتیجه بسیاری از تامین کنندگان آب شهری از کلرزنی برای ضد عفونی آب استفاده می کنند. قدرت روش کلرزنی به اندازه فیلتر UV نیست و کیفیت آب را نیز دستخوش تغییر قرار می دهد. با به کارگیری دستگاه تصفیه آب خانگی مجهز به فیلتر یو وی تصفیه آب می توانید باکتری ها و عوامل بیماری زا را از بین ببرید.


جهت دریافت خدمات مشاوره در این زمینه می توانید از طریق تماس با شماره 02122228116 با کارشناسان ما در تماس باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر