اندازه گیری تاثیر تغییرات اقلیمی بر میزان آب آشامیدنی

اندازه گیری تاثیر تغییرات اقلیمی بر میزان آب آشامیدنی

زمانی که از نجات سیاره زمین صحبت می کنیم، آب آشامیدنی عاملی است که بیش از عوامل دیگر دست کم گرفته می شود. بر همگان واضح است که باید راه حلی سریع، قابل اطمینان و سازگار با اقلیم ارائه شود. عادات مصرف آب آشامیدنی انسان ها و موسسات را می توان تکامل داد چرا که داده های پایدار و نگرش ها تحت نفوذ فناوری مدرن می باشند. برای آشنایی با نحوه اندازه گیری تاثیر تغییرات اقلیمی بر میزان آب آشامیدنی، تا انتهای مطلب، با آبین همراه باشید.


تغییر بزرگ در زمینه آب آشامیدنی در تابستان سال 2021


مصرف کنندگان، آب آشامیدنی را چگونه می نوشند؟ با استفاده از شیشه، پِت، ظروف یکبار مصرف یا حتی بدون بسته بندی، از طریق شیر آب لوله کشی یا شیر آب تصفیه شده؟


این سوال به یکی از موضوعات داغ مورد بحث تبدیل شده است؛ زیرا تابستان 2021 به وضوح تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی از جمله امواج گرما، آتش سوزی، سیل و خشکسالی را نشان داد. جالب توجه این است که زمان برای اقدام با هر وسیله ای که تاثیر مثبت فوری داشته باشد و نیازی به ردپای کربن زیاد در هنگام تولید مانند نیروگاه های خورشیدی یا بادی نداشته باشد، فشار می آورد.


در واقع، لازم است تمرکز بحث تغییر اقلیم تغییر کند تا موثر باشد. در حالی که منافع عامه به سمت اجتناب از سوخت های فسیلی، بهبود عایق بندی خانه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی معطوف شده بود، اکنون شدیدا در حال تبدیل شدن به مرحله پرهیز و کاهش جهت گیری کرده است. این مسئله در مورد مصرف گوشت نیز صدق می کند؛ اما همچنان بسته بندی و خصوصا بسته بندی اجتناب ناپذیر آب، یک نیاز اساسی انسان است که همه روزه با آن سرو کار داریم.


پاسخ روشن است. در بسیاری از کشورها، از آب لوله کشی به جای خرید بطری برای آبرسانی به افراد استفاده می شود. فیلتراسیون و گازدار کردن به سادگی و با نازل ترین قیمت امکان پذیر است. طبق مطالعات اخیر کریستینا ویلانووا و همکارانش که در مجله Science of the Total Environment منتشر شد، تاثیرات آب بطری بر محیط زیست، 3500 برابر بیش از آب لوله کشی است.


تاثیرات نهایی بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال کشور آلمان را در نظر بگیرید. 83 میلیون نفر روزانه از 47 میلیون بطری پلاستیکی یکبار مصرف برای نوشیدن آب و نوشابه استفاده می کنند. روزانه 2000 کامیون برای انتقال بطری های آب در سطح این کشور تردد می کنند. تغییر عادات آبرسانی از بطری به آب لوله کشی، تاثیرات فوری بر ردپای کربن میلیون ها نفر خواهد داشت. به خصوص زمانی که یک کشور شانس بالایی در کیفیت آب لوله کشی آشامیدنی داشته باشد.


مدارس و مشاغل نیز همچون مصرف کنندگان، با این تغییر اجتناب ناپذیر مواجه هستند. افزایش استفاده از فیلترهای تصفیه آب و توزیع آب برای هر بخش از جمله مکان عمومی همچون فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مراکز خرید، به منزله فشاری بر آنهاست که باید سریعا آن را به مرحله اجرا درآورند. 


نمی توان آنچه را که اندازه گیری نمی شود، مدیریت کرد


عادت ها زمانی تکامل می یابند که همه به قدرت تغییر خود پی ببرند. درست است که تغییر استفاده از آب معدنی بطری به آب لوله کشی، منطقی ضروری است اما این مورد به خودی خود جدید نبوده و همچنان راه زیادی در پیش دارد. ما باید کنجکاوی طبیعی خود را پرورش دهیم تا تجربه کاربر تغییرات بزرگتر را در دراز مدت به همراه داشته باشد.


برای مثال، یک آبپاش در گوشه دفتر کار، یک شیر آب خانگی و یا یک آبنمای عمومی در مرکز خرید را در نظر بگیرید.تا به امروز، آبنماها وظیفه خود را که تامین آب است انجام می دادند و میزان مصرف آب، تاثیرات اقلیمی و میزان صرفه جویی در هزینه ها مشخص نبود.


حسگرهای آب و اینترنت اشیا عادات ما را تغییر می دهند


ظهور اینترنت اشیا و کاربرد آن در منابع آب، جنب و جوش جدیدی در بحث تغییرات اقلیمی ایجاد کرده است. راه حل های نظارت بر آب هوشمند Droople با تطبیق آسان سیستم های توزیع آب داخلی و خارجی، نگرش هایی عملی ارائه می کند.


مصرف کنندگان در مورد حذف تعداد بطری های پلاستیکی، صرفه جویی در هزینه بطری و کاهش ردپای کربن، به طور خودکار آگاه خواهند شد. فروشنده ها نگرش مورد نظر را فورا پیدا کرده و معیارهای خود را با توجه به سازمان های وابسته و عملکرد آن ها تنظیم می کنند. این امکات شامل مدل های تجاری پرداخت در ازای استفاده، تنظیم هشدار برای بهینه سازی طول عمر دستگاه توزیع آب و بررسی مخازن تصفیه آب یا کارتریج های CO2 برای برنامه ریزی جایگزینی متناسب با آن است.


بله، عادات آب آشامیدنی باید تغییر کند و اینترنت اشیا به شما این اطمینان را می دهد که این تغییرات در راستای بهتر شدن باشند.


شرکت آبین، اولین بازار تخصصی آنلاین در زمینه تجهیزات آبی است. برای دریافت خدمات مشاوره رایگان، خرید دستگاه تصفیه آب با بهترین قیمت و کیفیت و دریافت خدمات پس از فروش، می توانید از طریق شماره تماس 02122228116 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر