انتخاب، قیمت و خرید آنتی اسکالانت مناسب

انتخاب، قیمت و خرید آنتی اسکالانت مناسب


فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی، یکی از پرهزینه ترین و مهم ترین قطعات به کار رفته در سیستم های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (RO) می باشد. به همین دلیل نگهداری و محافظت از آن در کاهش هزینه های سیستم تصفیه آب صنعتی نقش به سزایی خواهد داشت. یکی از عوامل خرابی ممبران های تصفیه آب صنعتی RO، ایجاد رسوبات بر روی سطح غشای ممبران می باشد، که در اثر املاح و مواد معدنی موجود در آب ورودی اتفاق می افتد. در صورتی که به دنبال راه حلی برای جلوگیری از تشکیل رسوبات بر روی لایه های فیلتر ممبران نباشیم، به مرور عملکرد فیلترهای ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی کاهش یافته و باعث تحمیل هزینه های گزاف به خریدار می شود.

یکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیرانه، برای جلوگیری از تشکیل رسوبات و فولینگ فیلترهای ممبران، تزریق ماده شیمیایی آنتی اسکالانت در بخش پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی می باشد.

خرید آنتی اسکالانت در اولین قدم و تزریق دوز مناسب از آن در مرحله بعدی مهم ترین عوامل برای استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO می باشد. برای خرید آنتی اسکالانت، باید به برخی نکات و پارامترها توجه ویژه ای داشته باشید. اولین و مهم ترین عاملی که در این زمینه باید در نظر گرفته شود بررسی مشخصات فنی در حین خرید آنتی اسکالانت است. به این صورت که باید مطمئن شوید آنتی اسکالانت برای سیستم مورد نظر شما مناسب است. در مرحله بعد برای خرید آنتی اسکالانت توجه به برند و سطح کیفی محصول اهمیت ویژه ای دارد. هر چقدر برند آنتی اسکالانت با کیفیت تر باشد عملکرد مطلوب تری دارد. در ادامه مطلب به بررسی عوامل و نکات لازم برای انتخاب، قیمت و خرید آنتی اسکالانت مناسب می پردازیم.

«علاوه بر نکاتی که گفته شد بهتر است توجه داشته باشید که موثر ترین روش برای خرید آنتی اسکالانت، دریافت مشاوره از افراد متخصص و کارشناسان می باشد.»


شیوه عملکرد آنتی اسکالانت


شیوه عملکرد آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوبات ناشی از املاح موجود در آب ورودی شامل موارد زیر می باشد:


•    افزایش آستانه حلالیت: با افزایش توان حلالیت نمک های اشباع در آب، این نمک ها به حالت محلول در آمده و از ایجاد رسوب بر روی لایه های ممبران جلوگیری می شود.
•    تغییر شکل کریستال ها: آنتی اسکالانت این قابلیت را دارد، که با تغییر شکل کریستال ها و تبدیل آنها به ذرات نرم چسبنده از تشکیل رسوبات بیش تر جلوگیری کند.
•    پراکنده کردن: ترکیب شیمیایی آنتی اسکالانت به گونه ای است، که با القای بار منفی به ذرات معلق آب، مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر شده و از تشکیل یک توده بزرگ از رسوبات جلوگیری می کند.


آنتی اسکالانت یا به تنهایی و یا همراه با اسید در سیستم های تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده از اسید در هنگام تزریق آنتی اسکالانت، شاخص LSI آب ورودی کاهش می یابد، که در کنترل رسوبات کربنات کلسیم، فسفات کلسیم و فلوئورید کلسیم بسیار موثر است.


شاید برای این سوال پیش آمده باشد، که چرا در سیستم های تصفیه آب صنعتی در کنار آنتی اسکالانت از اسید نیز استفاده می شود؟


در جواب این سوال باید گفت اغلب آنتی اسکالانت های موجود در بازار، معمولا برای کنترل رسوبات فسفات کلسیم و کربنات کلسیم با شاخص LSI بزرگ تر از 2 دچار مشکل می شوند. به همین دلیل اسید را در سیستم تصفیه آب اسمز معکوس تزریق می کنند، تا شاخص LSI کاهش یافته و به حد قابل قبول برسد.


حد مجاز شاخص LSI مناسب استفاده از آنتی اسکالانت، عددی بین 1 و 2 می باشد.


اسیدهای مورد استفاده برای کاهش شاخص LSI معمولا اسید کلریدریک یا اسید سولفوریک می باشند. به این دلیل که تزریق بیش از اندازه اسید سولفوریک، باعث افزایش احتمال رسوبات بر پایه سولفات بر روی ممبران می شود، استفاده از اسید کلریدریک بیش تر مورد توجه قرار گرفته است.


*** شرایط حفظ گارانتی فیلترهای ممبران تصفیه آب صنعتی که از طرف شرکت های سازنده ممبران ارائه شده است، شامل تزریق آنتی اسکالانت مناسب و کوچک تر بودن شاخص LSI از مقدار 1.8 می باشد. بنابر این لازم است در صورتی که شاخص LSI بیش از 1.8 باشد، با تزریق اسید مناسب آن را به مقدار مطلوب کاهش دهید.


مهم ترین نکات انتخاب آنتی اسکالانت 


برای انتخاب آنتی اسکالانت مناسب، پارامترهای مختلفی از جمله پارامترهای عملکردی سیستم تصفیه آب را باید در نظر گرفت. خرید آنتی اسکالانت مناسب یکی از مهم ترین روش ها برای افزایش طول عمر فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی و هم چنین افزایش بازدهی سیستم می باشد. برای این کار بهتر است از راهنمایی افراد کارشناس و با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

اطلاعات زیر در رابطه با آنالیز آب ورودی و مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی، می تواند در انتخاب بهترین آنتی اسکالانت برای هر سیستم تصفیه آب به شما کمک کند:


1- مقدار TDS و هدایت الکتریکی (EC) آب
2- مقدار سختی کل آب (TH)
3- مقدار قلیائیت آب ورودی
4- میزان سولفات موجود در آب
5- ظرفیت دستگاه تصفیه آب
6- میزان یا درصد بازیابی (Recovry) در نظر گرفته شده در زمان طراحی دستگاه
7- نوع اسید و مقدار تزریق آن
8- استفاده یا عدم استفاده از ستون های سختی گیر در بخش پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی
9- مقدار PH و دمای آب ورودی

در صورت تمایل برای خرید آنتی اسکالانت در تهران و مشهد، مطالعه مقاله های فروش آنتی اسکالانت در مشهد و فروش آنتی اسکالانت در تهران می تواند کمک کننده باشد.


بهترین مکان برای نصب واحد تزریق آنتی اسکالانت 


واحد تزریق آنتی اسکالانت در بخش پیش تصفیه آب شیرین کن های صنعتی نصب می شود و بهترین مکان برای تزریق آن برای اثر بخشی بهتر این ماده شیمیایی بعد از فیلترهای شنی و کربنی و قبل از فیلترهای کارتریجی می باشد. در این صورت با تاثیر آنتی اسکالانت بر روی آلاینده های موجود در آب، رسوب کمتری بر روی فیلترهای میکرونی ایجاد شده و از ممبران های تصفیه آب صنعتی در مقابل تشکیل رسوب و فولینگ جلوگیری می شود. آنتی اسکالانت باید طبق دستور العمل شرکت سازنده با آب رقیق شده و از طریق دوزینگ پمپ با دوز مشخص به داخل سیستم تصفیه آب صنعتی تزریق شود. 

دوز تزریق آنتی اسکالانت به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    آنالیز دقیق آب خام ورودی
•    میزان جریان آب ورودی
•    مقدار TDS آب ورودی
•    دما و PH آب


قیمت و خرید آنتی اسکالانت (Antiscalant)


قیمت آنتی اسکالانت به پارامترهای زیادی مانند برند محصول بستگی دارد. در صورت نیاز به اطلاع از قیمت به روز برندهای مختلف آنتی اسکالانت های abin.ir می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان بخش مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت از فرصت مشاوره رایگان برای انتخاب محصول مناسب کاربرد مد نظرتان بهره مند شوید.

برای خرید آنتی اسکالانت و کلیه مواد شیمیایی به فروشگاه ها و یا وب سایت های معتبر مراجعه کنید تا از اصالت و مرغوبیت محصول مطمئن باشید. با توجه به مدل های تقلبی تولید شده از برندهای شناخته شده آنتی اسکالانت مانند فلوکن 260 تنها از طریق خرید از فروشگاه یا سایت های معتبر می توان از خرید محصولی اورجینال اطمینان حاصل کرد. نکته مهم در خرید آنتی اسکالانت، آنالیز دقیق آب ورودی به سیستم تصفیه آب صنعتی می باشد، که این اطلاعات باید در اختیار کارشناس تیم فنی بخش مواد شیمیایی شرکت قرار گیرد تا طبق آن آنتی اسکالانت مناسب انتخاب و خریداری شود.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
زهرا منتظری
نویسنده یا مترجم: زهرا منتظری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر