آموزش استفاده از آچار هوزینگ فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی

آموزش استفاده از آچار هوزینگ فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی


در دستگاه تصفیه آب خانگی فیلترها وظیفه تصفیه و حذف ذرات معلق و آلاینده های موجود در آب را بر عهده دارند. فیلترها بعد از مدتی باید تعویض شود، در غیر این صورت آب به خوبی تصفیه نمی شود. فیلترها دو مدل اینلاین و کارتریجی دارند. فیلترهای کارتریجی درون هوزینگ قرار می گیرند. در دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا فیلترهای پیش تصفیه و فیلتر ممبران به صورت کارتریجی هستند. برای تعویض این نوع فیلترها لازم است، که هوزینگ را باز کرده و فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید تعویض کنید. برای باز و بسته کردن آسان هوزینگ فیلتر ممبران و دیگر فیلترها، از آچار هوزینگ استفاده می شود. معمولا به همراه دستگاه تصفیه آب خانگی آچار هوزینگ نیز می باشد. در این مقاله با آچار هوزینگ ممبران و نحوه استفاده از آن آشنا می شویم.


نحوه کار با آچار هوزینگ فیلتر ممبران


فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع فیلترهای کارتریجی می باشد و درون هوزینگ قرار می گیرد. فیلتر ممبران بعد از مدتی اشباع شده و باید تعویض شود. در برخی از موارد رسوبات بر درب هوزینگ تشکیل می شوند و باز کردن درب هوزینگ سخت می شود، در این حالت اعمال فشار زیاد به آن می تواند ترک خوردن یا شکستن آن شود. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل به همراه دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعات جانبی آن، آچار مخصوصی به نام آچار هوزینگ به مصرف کننده تحویل داده می شود.


آچار هوزینگ، وسیله ای کوچک شبیه راکت تنیس روی میز می باشد، که از یک دسته، حلقه و یک گیره تشکیل شده است. آچار هوزینگ بسته به نوع و اندازه هوزینگ مورد نظر، توسط شرکت سازنده در شکل و ابعاد مختلفی تولید می شود. برای مثال، آچار هوزینگ خانگی، آچار هوزینگ فیلتر اسلیم، آچار فیلتر جامبو و آچار هوزینگ ممبران دارای اندازه مختلفی هستند.


جهت باز کردن درب هوزینگ ممبران لازم است، که آچار را دور درب هوزینگ قرار داده و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. معمولاً بر روی درب هوزینگ ممبران، جهت باز و بسته کردن هوزینگ با علامتی مشخص می گردد. به منظور بستن هوزینگ ممبران نیز باید در جهت مخالف عمل کنید، یعنی آچار ممبران را در جهت ساعتگرد بچرخانید. برای انجام این کار به اعمال فشار نیاز نمی باشد و در حدی که هوزینگ ممبران محکم شود، کفایت می کند.


کاربرد آچار هوزینگ فیلتر ممبران


همان طور که گفته شد، آچارهای هوزینگ در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند. از آچار هوزینگ ممبران به منظور تعویض فیلتر ممبران یا بررسی وضعیت ممبران استفاده می گردد. علاوه بر آچار ممبران، در دستگاه تصفیه خانگی آچار دیگری نیز وجود دارد، که به آن آچار 10 اینچ گفته می شود. این آچار به منظور تعویض یا باز و بسته کردن هوزینگ فیلترهای مراحل 1 تا 3 استفاده می شود. بدیهی است که دفعات استفاده از آچار هوزینگ ممبران در مقایسه با آچار 10 اینچ کمتر است، زیرا همان طور که می دانیم فیلترهای پیش تصفیه به طور متوسط هر 3 تا 6 ماه یک بار و فیلتر ممبران هر 2 سال یک بار تعویض می شوند و طول عمر فیلتر ممبران نسبت به فیلترهای پیش تصفیه بیشتر است. استفاده از آچار هوزینگ فیلتر مورد نظر سبب راحت تر باز شدن هد محفظه فیلتر خواهد شد.


اجزای آچار هوزینگ فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی 


آچار هوزینگ فیلتر ممبران معمولاً از جنس پلاستیک ساخته می شود و دارای اجزای زیر می باشد:
 

•    دسته آچار هوزینگ ممبران: دسته آچار از مقاومت بالایی برخوردار می باشد، زیرا برای باز و بسته کردن هوزینگ فیلتر ممبران به دسته آچار فشار بیشتری اعمال می گردد. فشار وارد شده از دسته به بدنه هوزینگ منتقل می شود. بر روی دسته آچار زایده های کوچکی ساخته شده اند که سبب استحکام و مقاومت بیشتر آن خواهند شد.

•    حلقه آچار ممبران: این بخش همان قسمت دایره ای شکل جلوی آچار هوزینگ فیلتر ممبران است و به گونه ای ساخته می شود که قطر داخلی آن از قطر خارجی هوزینگ ممبران بیشتر باشد و به راحتی به دور درب هوزینگ قرار بگیرد. فشار وارد شده به دسته آچار، از طریق حلقه به درب هوزینگ وارد می شود.  

•    گیره آچار ممبران: گیره های آچار هوزینگ ممبران در مجاورت و بر روی برآمدگی های درب هوزینگ قرار می گیرند.
 

فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب اصل تایوان به سراسر ایران است، که با مواد اولیه مرغوب و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده است. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را دارید، برای خرید محصول مناسب با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر