از فواید و مزیت‌های آب طعم دار چه میدانیم؟

از فواید و مزیت‌های آب طعم دار چه میدانیم؟

همه ما می‌دانیم که نوشیدن آب کافی تا چه اندازه می‌تواند در حفظ سلامتی تاثیر گذار باشد. بسیاری از افراد تمایل به نوشیدن آب ندارند و این موضوع باعث دهیدراته شدن بدن می‌شود. راه حل‌های مختلفی برای افزایش تمایل به نوشیدن آب وجود دارد، که یکی از بهترین آنها تهیه و استفاده از آب طعم دار و یا دتاکس واتر (Detox Water) می‌باشد. 

با نوشیدن دتاکس واتر می‌توانید سموم بدن را دفع کنید، که این موضوع به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. دفع راحت‌تر سموم بدن با نوشیدن آب طعم دار، می‌تواند باعث بهتر شدن عملکرد اندام‌های مختلف و تناسب اندام شود. نوشیدن آب کافی در کاهش وزن تاثیرات زیادی دارد، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله "آب آشامیدنی و تاثیرات آن بر روی رژیم غذایی و کاهش وزن" را مطالعه کنید.  

آب طعم دار، از ترکیب میوه‌های مختلف یا سبزیجات با آب آشامیدنی تولید می‌شود. نوشیدن دتاکس واتر فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به بررسی آنها می‌‌پردازیم. 


مزیت‌های نوشیدن آب طعم دار یا دتاکس واتر

 

مزیت‌های نوشیدن آب طعم دار یا دتاکس واتر


نوشیدن دتاکس واتر (Detox Water) می‌تواند مزیت‌ها و فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد، که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:


1- اولین و مهم‌ترین مزیتی که نوشیدن دتاکس واتر دارد، تمایل به نوشیدن آب بیشتر است که این موضوع از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و در حفظ سلامتی تاثیر گذار است. 
2- با نوشیدن دتاکس واتر، می‌توانید به دفع بهتر سموم بدن کمک کنید. داشتن این مزیت، در سلامت بسیاری از اندام‌های داخلی بدن تاثیر گذار است. 
3- دتاکس واتر، شفافیت و زیبایی پوست را دو چندان می‌کند! اول این که نوشیدن آب طعم دار، حجم آبی را که در طول روز می‌نوشید افزایش می‌دهد و پوست را شفاف می‌کند. در کنار این تهیه و استفاده از دتاکس واتر به دلیل داشتن سبزیجات مختلف می‌تواند در بهتر شدن پوست تاثیر گذار باشد. 
4- یکی دیگر از مهم‌ترین فواید دتاکس واتر، کمک به بهتر شدن سیستم ایمنی می‌باشد. 
5- نوشیدن آب طعم دار، در کاهش وزن و تناسب اندام تا حد زیادی تاثیر گذار است. 
6- آیا می‌دانستید که نوشیدن دتاکس واتر، می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی بدن شود؟ این موضوع می‌تواند باعث راحت‌تر شدن انجام فعالیت‌های ورزشی نیز شود. 

نوشیدن آب طعم دار، دارای فواید بسیار زیادی است، مواردی که عنوان شد تنها تعداد محدودی از مزیت های نوشیدن دتاکس واتر هستند. 


انواع آب طعم دار یا دتاکس واتر (Detox Water)


دتاکس واتر را می‌توانید با روش‌های مختلفی تهیه کنید، موارد زیر برخی از روش‌های تولید آب طعم دار هستند:


1- آب طعم دار لیمو و خیار


برای تهیه این نوع دتاکس واتر، 8 فنجان آب را با یک لیمو تازه و یک خیار در پارچ بریزید. نوشیدن آب نوع دتاکس واتر می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و هضم بهتر غذا شود. بعد از افزودن لیمو و خیار به آب، پارچ را به مدت 10 ساعت در یخچال قرار دهید. 


2- آب طعم دار لیمو و نعنا


نعنا یکی از بهترین سبزیجات برای هضم بهتر غذا می‌باشد. این نوع دتاکس واتر، از آب آشامیدنی، لیمو و نعنای تازه تولید شده است. با توجه به این در صورتی که همیشه احساس سنگینی می‌کنید، با نوشیدن این نوع دتاکس واتر می‌توانید باعث هضم بهتر غذا شوید.

انواع آب طعم دار یا دتاکس واتر


3- آب طعم دار گریپ فروت


گریپ فروت، دارای خاصیت چربی سوزی می‌باشد، به همین دلیل تهیه و نوشیدن دتاکس واتر گریپ فروت گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. استفاده از این نوع دتاکس واتر در تناسب اندام کمک کننده است و می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای باشگاه و ورزش کردن باشد. 

برای تهیه کردن دتاکس واتر گریپ فروت، نصف پارچ آب و نصف گریپ فروت متوسط را ترکیب کرده و در یخچال قرار دهید. برای تهیه این نوع دتاکس واتر می‌توانید از مواردی مثل برگ نعنا و خیار استفاده کنید. 


4- آب طعم دار لیمو و زنجبیل


به اندازه یک بند انگشت زنجبیل را با یک لیموی تازه در یک پارچ آب قرار دهید. بهتر است زنجبیل را به صورت رنده شده به آب اضافه کنید. یکی از مهم‌ترین خواص زنجیل، کاهش درد و افزایش سطح انرژی بدن است. 


5- آب طعم دار کیوی و توت فرنگی


توت فرنگی دارای خواص بسیار ویژه‌ای مثل ضد پیری است و باعث افزایش شفافیت پوست می‌شود. در کنار این کیوی هم می‌تواند باعث سم زدایی بدن و بهتر شدن عملکرد سیستم ایمنی شود. کیوی و توت فرنگی را برش داده و به آب پارچ اضافه کنید. در ادامه ترکیب را در یخچال نگهداری کرده و بعد از چند ساعت مورد استفاده قرار دهید. 


6- آب طعم دار سیب


دتاکس واتر سیب، مزیت‎های بسیار فوق العاده‌ای دارد و استفاده از آن توصیه می‌شود. برای تهیه این نوع دتاکس واتر، علاوه‌ بر سیب، می‌توانید موارد دیگری را هم مثل آب لیموی تازه و دارچین اضافه کنید. 


7- آب طعم دار هندوانه


هندوانه دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که در بهبود عملکرد بسیاری از اندام‌های بدن تاثیر گذار است. در کنار این هندوانه دارای آمینو اسید می‌باشد که باعث جریان بهتر خون در بدن می‌شود. مقداری هندوانه را برش داده و به پارچ آب اضافه کنید، دتاکس واتر شما بعد از قرار دادن پارچ در یخچال به مدت چند ساعت، آماده است. 


8- آب طعم دار تمشک و نعنا


یکی از مهم‌ترین خواص تمشک، پاکسازی سموم است، در کنار این برگ نعنا باعث کاهش استرس و هضم بهتر غذا می‌شود. این دتاکس واتر، طعم بسیار خوبی دارد و می‌تواند به نوشیدنی مورد علاقه شما تبدیل شود. 

دانه‌های تمشک را در پارچ آب قرار داده و برگ‌های نعنا را به آن اضافه کنید. پارچ آب را در یخچال قرار داده و در ادامه از آن استفاده کنید. 

*** به این موضوع توجه داشته باشید، که آب استفاده شده برای تولید دتاکس واتر، بهتر است تصفیه شده باشد. برای تهیه آب تصفیه شده می‌توانید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. 


«سایت abin.ir، فرصت دریافت مشاوره رایگان را در کنار ارائه محصولات تصفیه آب در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره برای خرید دستگاه تصفیه آب، با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (2)
کریمیان
کریمیان
به نظر منم اگه آب طعم دار باشه تمایل مردم به خوردن هشت لیوان آب به نسبت قبل خیلی بیشتر میشه و بدن هم از دهیدارته شدن کاملا در امان هستش
اعظم
اعظم
من از همه آب های طعم داری که معرفی کردین آب طعم دار گریپ فروت رو خیلی دوست دارم چون خیلی خوشمزه است و طعم بی نظیری داره.
ارسال نظر