آیا عربستان واقعا فیلترهای ممبران دست دوم شستشو شده را بسته بندی و روانه ایران می‌‌کند؟

آیا عربستان واقعا فیلترهای ممبران دست دوم شستشو شده را بسته بندی و روانه ایران می‌‌کند؟

اگر کمی با فضای خرید ممبران در صنعت تصفیه آب ایران آشنا باشید، حتما می‌دانید که شایعه فروش ممبران‌های دست دوم، توسط بسیاری از افراد پراکنده شده است. آیا این تصور درست است که ممبران‌های ارائه شده در ایران دست دوم هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش کلیدی پاسخ دهیم تا بتوانید راحت‌تر نسبت به خرید ممبران اقدام کنید. 

سخت شدن فرآیند واردات ممبران فیلمتک اصل باعث شده تا بسیاری از افراد دست به فروش ممبران های کپی و یا دست دوم بزنند. متاسفانه بسیاری از افراد فریب قیمت کمتر این ممبران‌ها را خورده و این موضوع باعث رواج پیدا کردن فروش آنها شده است. عدم آگاهی از این مسئله که ممبران‌های دست دوم و های کپی طول عمر بسیار کوتاهی دارند، باعث شده تا تعداد فروش این ممبران‌ها افزایش پیدا کند.

با توجه به طول عمر کمتری که ممبران‌های دست دوم و های کپی دارند، این فیلترها را باید بعد از 1 تا 2 سال استفاده در سیستم تعویض کنید. این موضوع در نهایت باعث افزایش هزینه عملیاتی سیستم تصفیه شده و به ضرر شما تمام می‌شود. 


واردات ممبران DOW دست دوم از عربستان، واقعیت یا شایعه؟


در طول سال‌های گذشته کمپانی DOW، کارخانه تولید و نمایندگی فروش ممبران فیلمتک را در عربستان تاسیس کرده است. مشکل اینجاست که ممبران‌های تولید شده در عربستان، قیمت مشابهی با ممبران‌های آمریکایی دارند. افرادی که قصد خرید ممبران فیلمتک دارند، معمولا ممبرانی را که تولید شده در عربستان است خریداری نکرده و تمایل به پرداخت هزینه در ازای دریافت محصول تولید آمریکا را دارند.

در عربستان از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و دریایی به صورت گسترده استفاده می‌شود. در واقع، کمبود آب با کیفیت در این کشور باعث شده تا نصب این سیستم‌ها کاربرد بالایی داشته باشد. ارزش پول در عربستان بسیار بالاتر از ایران است و تعویض سالانه ممبران فیلمتک در سیستم برای آنها هزینه زیادی ندارد. 

از آنجایی که افراد ممبران‌های تولید عربستان را خریداری نمی‌کنند، برخی از افراد در عربستان ممبران را بعد از یک سال تعویض کرده و آن‌ها را شستشو می‌دهند. این ممبران‌ها در کارخانه DOW عربستان بسته بندی شده و  به کشور‌هایی مثل ایران، پاکستان و ... صادر می‌شوند. جالب اینجاست که این نوع محصولات اغلب قیمت پایین‌تری داشته و افراد ترغیب می‌شوند آن‌ها را خریداری کنند.

ورود ممبران‌های دست دوم به ایران، قطعیت ندارد. با این حال بسیاری از کارشناسان و البته منابع موثق این موضوع را تایید می‌کنند.


دلایل ورود ممبران دست دوم به ایران

دلایل ورود ممبران دست دوم به ایران


موارد زیر از مهم‌ترین دلایلی هستند که کشور عربستان، ممبران‌های دست دوم را به کشور‌هایی مثل ایران وارد می‌کند:


1. عدم نیاز داخلی: عربستان یکی از کشورهای تولیدکننده نفت است و درآمد قابل توجهی از صادرات نفت و فعالیت‌های نفتی کسب می‌کند. احتمالاً نیاز داخلی برای استفاده از فیلترهای ممبران دست دوم در این کشور کمتر است. در نتیجه، برای بهره‌برداری از فیلترهای ممبران دست دوم، آن‌ها را به ایران صادر می‌کند. 
2. مقرون به صرفه بودن: فیلترهای ممبران جدید کارایی بالاتری داشته و عملکرد بهتری دارند. این موضوع باعث شده تا عربستان نسبت به فروش ممبران‌های دست دوم برای داشتن سود بیشتر اقدام کنند. 
3- دسترسی راحت به بازارهای صادراتی: صنعت فیلتراسیون و استفاده از فیلترهای ممبران در سراسر جهان در حال رشد است. بسیاری از کشورها به دنبال فناوری‌های جدید در حوزه تصفیه آب، صنایع غذایی، داروسازی، الکترونیک و غیره هستند. عربستان سعودی می‌تواند فرصت را غنیمت شمرده و با صادرات فیلتر ممبران دست دوم وارد این بازارهای بین المللی شود.


ممبران دست دوم به کدام کشورها صادر می‌شود؟


اطلاعات دقیقی درباره کشورهایی که از فیلترهای ممبران دست دوم عربستان استفاده می‌کنند، در دسترس نیست. با این حال، چند کشور زیر می‌توانند جز مقاصد صادراتی فیلترهای ممبران دست دوم عربستان باشند:

•    کشورهای عربی: برخی از کشورهای عربی که با عربستان سعودی همسایه هستند یا در منطقه خلیج فارس قرار دارند، ممکن است از فیلترهای ممبران دست دوم عربستان سعودی استفاده کنند. این کشورها شامل امارات متحده عربی، قطر، کویت، عمان و بحرین می‌شوند.
•    کشورهای آفریقایی: برخی از کشورهای آفریقایی مثل مصر، سودان، عراق، الجزایر و مراکش که با عربستان روابط تجاری قوی دارند، ممکن است از فیلترهای ممبران دست دوم استفاده کنند.
•    کشورهای آسیایی: برخی از کشورهای آسیایی نیز ممکن است از فیلترهای ممبران دست دوم عربستان استفاده کنند. برخی از این کشورها شامل پاکستان، بنگلادش، هند، اندونزی و مالزی می‌شوند.


چرا طول عمر برخی از ممبران‌ها کوتاه است؟


ممبران‌های دست دوم و های کپی، طول عمر پایین‌تری دارند. ممبران‌های دست دوم حداقل به اندازه 1 سال در سیستم قبلی مورد استفاده قرار گرفته و با تعبیه در دستگاه شما طول عمر کمتری خواهند داشت. ممبران‌های های کپی، با توجه به ساختارشان بیشترین شباهت را نسبت به ممبران‌های اصلی دارند. مهم‌ترین تفاوت این ممبران‌ها با نوع اصلی، در طول عمر آن است. 

ممبران‌های های کپی را معمولا می‌توان به اندازه 1 تا 2 سال در سیستم مورد استفاده قرار داد و برای ادامه نیاز به تعویض این ممبران‌ها است. اگر در زمان خرید ممبران دقت لازم را نداشته باشید، ممکن است درگیر خرید محصولات دست دوم یا های کپی شوید که دوام پایینی دارند.


ریپک حرفه‌ای فیلتر ممبران DOW


تنها کارخانه‌های اصلی می‌توانند ریپک (بسته بندی مجدد) را به صورت دقیق و بهترین کیفیت انجام دهند. به همین دلیل هم عنوان می‌شود که این ممبران‌ها شباهت زیادی به محصولات اورجینال دارند. در عربستان هم به دلیل تاسیس کارخانه تولید ممبران فیلمتک DOW است که می‌تواند این محصولات را ریپک کرد.

با این حال، ممبران‌های های کپی دارای بسته بندی متفاوتی هستند. تشخیص اصل و تقلبی بودن ممبران از روی بسته بندی کار راحتی نیست، اما تفاوت‌هایی هم در بسته بندی این نوع ممبرا‌ن‌ها وجود دارد.


خرید ممبران اصل در ایران


فراگیر شدن فروش ممبران‌های تقلبی با توجه به سخت شدن واردات ممبران، باعث شده است تا خرید ممبران اصل دشوار باشد. در واقع این موضوع به یک دغدغه مهم برای افرادی که سیستم تصفیه آب صنعتی دارند تبدیل شده است. در صورت تمایل به خرید ممبران اصل باید به برخی نکات توجه کنید. برای مثال تلاش کنید که از روی بسته بندی و ظاهر، متوجه اصل بودن آن شوید.

خرید ممبران اصل در ایران

راهکار بهتر و راحت‌تر، خرید ممبران از فروشگاه‌های معتبر است. این فروشگاه‌ها ارائه دهنده محصولات تصفیه آب اصل و با سطح کیفی بالا هستند. توجه به این نکته می‌تواند از بروز مشکل در حین خرید فیلتر جلوگیری کند.


ممبران ارزان قیمت بخریم یا نه؟


مهم‌ترین عاملی که باعث فریب خوردن افراد در زمینه خرید فیلتر ممبران دست دوم و یا های کپی می‌شود، قیمت ارزان‌تر آنها است. فیلترهای ممبران دست دوم و های کپی، با قیمت پایین‌تری ارائه می‌شوند. باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت ممبران بر اساس قیمت دلار و به صورت روزانه تعیین می‌شود. 

با توجه به این نکته، نباید توقع خرید ممبران اصل را با قیمت پایین داشته باشید. بنابراین بهتر است قیمت را به عنوان مهم‌ترین فاکتور برای خرید ممبران در نظر نگرفته و در ابتدا به اصالت آن توجه کنید. خرید فیلتر ممبران تقلبی به دلیل افزایش هزینه‌های نگهداری به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.


ممبران فیلمتک DOW بهتر است یا Dupont؟


DOW و Dupont هر دو از کمپانی‌های تولید کننده ممبران‌های فیلمتک هستند. این ممبران‌ها از نظر کیفیت، شباهتی زیادی به هم دارند. مهم‌ترین تفاوت این است که Dupont هیچ کارخانه‌ای برای تولید ممبران در عربستان ندارد. در واقع بهتر است ممبران‌ها را از کمپانی دوپونت خریداری کنید. به صورت کلی کمپانی دوپونت، معمولا اهمیت بیشتری به ارائه محصولات اصل در کشورهای مختلف دنیا می‌دهد.


راهنمایی برای خرید ممبران فیلمتک اصل


موارد زیر از مهم‌ترین نکاتی هستند که در صورت تمایل برای خرید ممبران اصل باید در نظر بگیرید:


1- مقالات تحقیقاتی: مقالات تحقیقاتی در مورد فیلتراسیون و استفاده از فیلترهای ممبران دست دوم در کشورهای مختلف را مطالعه کنید. 
2- مراجعه به شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر: شرکت‌های معتبر، فیلترهای ممبران را به صورت اصل و با کیفیت بالا ارائه می‌کنند. حتما برای خرید ممبران این نکته را در نظر داشته باشید. اگر لازم است از افرادی که سابقه موفقی در خرید خود دارند، اطلاعات لازم را دریافت کرده و از آن‌ها کمک بگیرید. 
3- سایر موارد: برخی دیگر از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام خرید ممبران اصل باید به آنها توجه داشته باشید شامل چاپ، رنگ کارتون، رنگ شیت ممبران، تعداد لایه‌ها، کانکتور، فونت به کار رفته و نوع بسته بندی می‌شوند. 


«سایت www.abin.ir فرصت دریافت مشاوره رایگان را در کنار ارائه محصولات تصفیه آب صنعتی با برندهای مختلف برای شما فراهم کرده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با شماره‌ تلفن 02122228116 تماس بگیرید».

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 3
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (3)
مسافری
مسافری
اولش تصمیم گرفته بودم فیلتر ممبران دست دوم رو بخرم چون هزینه هاپ کمتر شد با خوندن این مطلب کلا منصرف شدم چون احتمال اینکه به کل سیستم تصفیه آب آسیب برسونه خیلی زیاده.
مرضیه خدری
مرضیه خدری
دراین مقاله کاملا جامع توضیح داده شد که مشخصات ممبران فیلمتک چه مواردی هست و میشه باتوجه به اون موارد ممبرانی تهیه کنید که اصل و باکیفیت هست
احمدرضا بیگدلی
احمدرضا بیگدلی
بهترین راه برای تشخیص بهترین ممبران خرید از جای معتبر و ثابت شده هست و مشورت با افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند
ارسال نظر