آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب اقتصادی است؟

آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب اقتصادی است؟

نوشیدن آب آشامیدنی با سطح کیفی بالا، به عنوان یک اصل مهم برای ادامه زندگی تمام افراد شناخته می‎‌شود. همه ما می‌دانیم که کیفیت آب شهری مناسب نیست و حاوی آلاینده‌هایی مثل فلزات سنگین است که می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد. با توجه به نکته که گفته شد، راه‌حل شما برای افزایش کیفیت آب شهری چیست؟ آیا با دستگاه‌های تصفیه آب آشنایی دارید؟

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای در اختیار داشتن آب سالم و با کیفیت بالا به شمار می‌روند. بسیاری از افراد، از خرید این دستگاه‌ها رضایت زیادی داشته و استفاده از آنها به سایرین پیشنهاد می‌کنند. اما آیا خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب صرفه اقتصادی دارد؟ افرادی که تمایل به صرفه‌جویی در هزینه آب دارند، حتما می‌خواهند بدانند که خرید دستگاه تصفیه آب تا چه اندازه می‌تواند هزینه آب را افزایش دهد؟

در ادامه این مقاله به بررسی عواملی می‌پردازیم که پاسخ دهنده پرسش‌هایی که عنوان شد می‌باشند. 


هزینه دستگاه تصفیه آب شامل چه مواردی است؟


هزینه‌هایی که داشتن دستگاه تصفیه آب می‌تواند برای شما به دنبال داشته باشد، موارد زیر هستند:


1- همان‌طور که کاملا واضح برای در اختیار داشتن دستگاه تصفیه آب باید هزینه اولیه‌ای بپردازید که البته کاملا به صرفه و اقتصادی است. قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب، معمولا وارداتی هستند، که این موضوع قیمت آن را کمی افزایش می‌دهد. در صورت تمایل برای خرید دستگاه، بهتر است محصول را از فروشگاهی خریداری کنید که سیستم را با قیمت مناسبی ارائه می‌کند.

در واقع بهتر است به تناسب کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه و قیمت تمام شده آن توجه کنید. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها، دستگاه‌هایی را که کیفیت چندان مطلوبی ندارند با قیمت بالا ارائه کرده و این موضوع باعث می‌شود تصور کنید که قیمت دستگاه‌های تصفیه آب بسیار بالاست. با این حال، توصیه می‌شود برای خرید، کیفیت را به عنوان اولویت اول خود در نظر داشته و در ادامه قیمت‌ها را بررسی کنید. 

هزینه دستگاه تصفیه آب شامل چه مواردی است؟

2- بعد از خرید دستگاه، باید هزینه‌ای را برای نصب آن به تکنسین بپردازید. البته بسیاری از شرکت‌ها دستگاه را بدون دریافت هزینه، برای شما نصب می‌کنند. این موضوع می‌تواند یک امتیاز برای خرید سیستم محسوب شود. 

3- یکی دیگر از هزینه‌هایی که خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب دارد، سرویس‌دهی دوره‌ای است. در ساختار این سیستم‌ها از فیلترهای مختلفی استفاده می‌شود که با گذشت مدت زمان مشخص شده نیاز به تعویض آنها است. طول عمر فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب در مقاله «زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی» به صورت دقیق عنوان شده است، در صورت تمایل برای اطلاع از این موضوع، مطالعه این مقاله توصیه می‌شود. 

4- قطعات بسیاری در ساختار دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند که امکان خرابی آنها بعد از نصب وجود دارد. طول عمر قطعات در دستگاه به دو عامل مهم بستگی دارد. اولین عامل، سطح کیفی این قطعات و نصب اصولی آنها در سیستم است. اگر در دستگاه تصفیه آب شما، از قطعاتی با سطح کیفی بالا استفاده شود، به احتمال زیاد، طول عمر بالایی دارند. 

عامل دیگر، رعایت نکاتی است که برای نگهداری از دستگاه اهمیت زیادی دارند. تکنسین‌ها و افراد متخصص می‌توانند این موارد و نکات را برای شما به صورت کامل شرح دهند. 


دستگاه تصفیه آب و صرفه‌جویی در هزینه آب


صرفه‌جویی در هزینه آب، برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. گاهی این افراد تصور می‌کنند که با خرید دستگاه تصفیه آب، متحمل هزینه زیادی می‌شوند. با این حال می‌توان گفت که خرید دستگاه تصفیه آب، نوعی صرفه‌جویی در هزینه آب است. خرید آب معدنی به جای استفاده از دستگاه تصفیه آب، می‌تواند هزینه هنگفتی را به دنبال داشته باشد و کاملا مخالف اصول صرفه‌جویی در هزینه آب است. 

بنابراین، اگر به سلامت و البته صرفه جویی در هزینه آب اهمیت می‌دهید استفاده از دستگاه تصفیه آب، راه‌حل بهتری نسبت به خرید آب معدنی است. لازم به ذکر است، که خرید بطری‌های آب معدنی می‌تواند خسارت بسیار زیادی را به محیط زیست و طبیعت وارد کند. 

دستگاه تصفیه آب و صرفه‌جویی در هزینه آب

اگر نگران هدررفت آب با استفاده از دستگاه تصفیه آب هم هستید، بهتر است بدانید که از پساب این دستگاه‌ها می‌توان در مواردی مثل شستشوی اتوموبیل، حیاط و راهروهای خانه و یا آبیاری گیاهان استفاده کرد. در مقاله «آیا از پساب دستگاه تصفیه آب می‌توان استفاده کرد؟» تمام روش‌هایی را که برای استفاده از پساب دستگاه تصفیه آب وجود دارد بررسی کرده ایم. 


دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب


برای اینکه به شما در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب اقتصادی کمک کرده باشیم، در ادامه مطلب به معرفی چند نمونه از دستگاه‌های تصفیه آب با کیفیت بالا و البته قیمت مناسب می‌پردازیم:


1- دستگاه تصفیه آب سی سی کا (CCK) مدل RO-GOLD 2019: این دستگاه ساخت تایوان است و دارای 6 فیلتر برای تصفیه آب می‌باشد. در ساختار این دستگاه از فیلتر ممبران با کیفیت بالا استفاده شده و با قیمت مناسبی ارائه می‌شود. یکی دیگر از مزایای دستگاه تصفیه آب سی سی کا RO-GOLD 2019 داشتن شاسی استیل و با کیفیت بالا است. 

2- دستگاه تصفیه آب تانک پک (Tank Pac) مدل S7: در این دستگاه از 7 مرحله فیلتراسیون استفاده شده و دارای فیلتر قلیایی است. به‌کارگیری قطعات با سطح کیفی بالا، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که برای معرفی این دستگاه می‌توان عنوان کرد.

3- دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای سافت واتر (Soft Water): سافت واتر، یک برند شناخته شده و با کیفیت است که محصولات را با تنوع بالایی ارائه می‌کند. این مدل از دستگاه‌های برند سافت واتر، کیفیت آب را با شش مرحله فیلتراسیون افزایش داده و در ساختار آن از فیلترها و قطعات با کیفیت بالا استفاده شده است. 


«وب سایت آبین در کنار ارائه محصولات تصفیه آب با برندهای مختلف، فرصت دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است. در صورت تمایل برای خرید کالا و نیاز به دریافت مشاوره با شماره تلفن 02122228116 تماس بگیرید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر