مهم ترین پارامترها برای خرید کربن اکتیو

مهم ترین پارامترها برای خرید کربن اکتیو

قدرت جذب بالای کربن اکتیو برای حذف آلاینده ها موجب شده تا استفاده از این ماده شیمیایی در صنعت تصفیه آب کاربرد بالایی داشته باشد. ساختار کربن اکتیوها به صورتی است که کاملا متخلخل هستند، با توجه به همین ساختار هم کربن اکتیوها دارای قدرت جذب بالایی برای حذف آلاینده ها در سیستم می باشند.

در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی، از کربن اکتیو در سیستم پیش تصفیه استفاده می شود و معمولا برای حذف آلاینده هایی مثل کلر، مواد آلی، رنگ، بو، مزه آب و... کاربرد دارند. 

یکی از مهم ترین ویژگی های کربن اکتیو ها این است که دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهایی مثل نحوه ساخت، برند، سطح کیفی و... هستند. با توجه به این موضوع انتخاب کربن اکتیو مناسب برای استفاده در سیستم تصفیه آب صنعتی کمی دشوار است. در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیو، به عنوان اولین قدم طرح پرسش هایی مثل موارد زیر می تواند کمک کننده باشد:

- انواع کربن اکتیوها چه ویژگی هایی دارند؟ کدام نوع از کربن اکتیوها برای من مناسب است؟
- سطح کیفی کربن اکتیوها تا چه اندازه در عملکرد آن برای حذف آلاینده ها تاثیر گذار است؟
- برندهای مختلف کربن اکتیوها کدام اند؟
- کربن اکتیو با چه برندی و از کجا بخرم؟

در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیو، مطالعه ادامه مقاله که در آن به بررسی مهم ترین نکات برای خرید این مواد شیمیایی می پردازیم توصیه می شود.


انواع کربن اکتیوها بر اساس پارامترهای مختلف


ویژگی و کاربردهای انواع کربن اکتیوها بر اساس پارامترهای مختلف متفاوت است، این موضوع باعث شده تا برای خرید کربن اکتیو توجه به نوع کربن اهمیت زیادی داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به بررسی دقیق انواع کربن اکتیو (کربن فعال ) می پردازیم:


انواع کربن اکتیوها بر اساس شکل ظاهری و ساختار


1- کربن اکتیو پودری:

کربن اکتیوهای پودری بالاترین قدرت جذب را داشته و با توجه به این موضوع توانایی حذف آلاینده ها را با دقت بالایی دارند. سطح فعال کربن اکتیو پودری در واحد حجم بسیار بالاست، اما نکته این جاست که استفاده از کربن اکتیوهای پودری در سیستم می تواند باعث افت فشار بالای سیال شود.

این موضوع عملکرد و راندمان کلی سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به این استفاده از کربن اکتیوهای پودری در سیستم هایی که افت فشار یک عامل تعیین کننده کارکرد دستگاه است، کاربردی ندارد. اندازه کربن اکتیوهای پودری کمتر از 1 میلی متر و قطر آن بین 0/25-0/15 میلی متر می باشد. 

2- کربن اکتیو گرانول یا دانه ای:

پر کاربردترین نوع کربن اکتیوها در صنعت تصفیه آب، کربن اکتیو گرانول یا دانه ای است. کربن اکتیوهای گرانولی با اندازه ای بزرگ تر از کربن اکتیوهای پودری تولید شده و با سطح فعال کمتری در سیستم های مختلف به کار می روند. مهم ترین کاربردهای کربن اکتیو گرانول در صنایع مختلف شامل تصفیه آب، بو زدایی و... می شود. 

3- کربن اکتیو میله ای:

قدرت جذب کربن اکتیوهای میله ای در مقایسه با سایر کربن اکتیوها کمتر است. این موضوع باعث شده استفاده از کربن اکتیوهای میله ای در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی کاربرد بالایی نداشته باشد. از مهم ترین مزیت های کربن اکتیوهای میله ای این است که دارای کمترین میزان افت فشار هستند. 


انواع کربن اکتیوها بر اساس نحوه ساخت


کربن اکتیوها (کربن فعال) بر اساس نحوه ساخت شامل انواع کربن اکتیوهای بر پایه پوسته نارگیل، زغال سنگ و چوب می شوند. سطح کیفی انواع کربن اکتیوها بر اساس نحوه ساخت هم کاملا متفاوت است و با توجه به این موضوع دارای کاربردهای مختلفی هستند. با توجه به این در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیوها، بررسی سطح کیفی و نوع کربن با توجه به نحوه ساخت اهمیت زیادی دارد. 


سطح کیفی کربن اکتیو چه تاثیری در عملکرد آن دارد؟


سطح کیفی کربن اکتیو یکی از موثرترین عوامل در عملکرد آن می باشد. کربن اکتیوهایی که دارای سطح کیفی بالایی نیستند، دارای ناخالص هایی می باشند و با توجه به این قدرت جذب مطلوبی ندارند.

استفاده از کربن اکتیو با سطح کیفی بالا در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد، مهم ترین تاثیراتی را که استفاده از کربن اکتیو با سطح کیفی پایین می تواند در سیستم تصفیه آب صنعتی داشته باشد را در ادامه بررسی می کنیم:


1- فیلترهای ممبران، اصلی ترین بخش در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO محسوب می شوند. این فیلترها دارای دقت فیلتراسیون بالایی هستند و با توجه به این عملکرد درست و دقیق ممبران ها در سیستم اهمیت زیادی دارد.

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث خرابی و کاهش طول عمر ممبران ها در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی شود، وجود کلر در آب است.

برای حذف کلر در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی از کربن اکتیو در بخش پیش تصفیه استفاده می شود، اگر کربن اکتیو استفاده شده در پیش تصفیه صنعتی، سطح کیفی بالایی نداشته باشد عملکرد مطلوبی هم برای حذف کلر نداشته و این موضوع می تواند عملکرد ممبران ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بدهد. 

2- اگر کربن اکتیوهای استفاده شده در دستگاه های تصفیه آب صنعتی، سطح کیفی پایینی داشته باشند، ممکن است باعث آلایندگی آب شوند. این موضوع کیفیت فیلتراسون دستگاه و سطح کیفی آب را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. 

***با توجه به مواردی که بررسی شد بهتر است سطح کیفی کربن اکتیو را برای استفاده در سیستم های تصفیه آب صنعتی به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. 


کدام برندهای کربن اکتیو سطح کیفی بالایی دارند؟


امروزه کمپانی های متفاوتی دست به تولید کربن در سطح جهانی زده اند، که سطح کیفی متفاوتی هم با توجه به این موضوع دارند. در این زمینه ممکن است برای شما سوال شود که با کیفیت ترین کربن اکتیوها کدام اند؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه به معرفی برخی از با کیفیت ترین برندهای کربن اکتیوها می پردازیم:


کربن اکتیو جاکوبی:

تنها با کمی جستجو برای یافتن با کیفیت ترین برندهای کربن اکتیو می توانید نام کربن اکتیو جاکوبی را مشاهده کنید. انواع کربن اکتیوهای جاکوبی با توجه ساختار و کاربرد شامل Aquasorb ،Petrosorb و Goldsorb می شوند، که کاربردهای آنها موارد زیر هستند:

1- کربن اکتیو جاکوبی Aquasorb:

بر پایه گیاهی و با بالاترین سطح کیفی تولید شده است، این نوع کربن اکتیو قدرت جذب بالایی هم داشته و با توجه به این در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی و به صورت کلی صنعت تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارد.

2- کربن اکتیو جاکوبی Goldsorb:

برای بازیافت فلزات ارزشمند مثل طلا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

3- کربن اکتیو جاکوبی Petrosorb:

در پالایشگاه ها به صورت گسترده ای به کار می رود. 

کربن اکتیو نوریت هلند:

سطح کیفی بالایی دارند و بر اساس ساختار و شکل ظاهری شامل انواع کربن اکتیوهای پودری، دانه ای و میله ای می شوند. کاربردهای انواع کربن اکتیوهای نوریت با توجه به عملکرد متفاوت است. 

کربن اکتیو ادلر اتریش:

برخی از مهم ترین ویژگی های کربن اکتیوهای ادلر اتریش که باعث تفاوت آن با سایر برندهای کربن اکتیو شده است، شامل چگالی و دانه بندی بهینه، طول عمر عملکردی بالا بدون افت در کارکرد، عملکرد فوق العاده برای حذف آلاینده ها و... می شود.
در کنار این که توصیه می شود کربن اکتیو مورد نیاز خود را با برندی که دارای سطح کیفی بالایی است خریداری کنید، خرید کربن اکتیو از فروشگاه معتبر که تضمین کننده سطح کیفی و اصالت محصول باشد اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس خرید کربن اکتیو از فروشگاه معتبر یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که توجه به آن پیشنهاد ما به شماست. 

مطلب شرکت های تولید کننده کربن اکتیو جاکوبی را از دست ندهید.


اهمیت دریافت مشاوره برای خرید کربن اکتیو


همان طور که مشاهده کردید کربن اکتیوها دارای تنوع گسترده ای بر اساس پارامترهای مختلف هستند، این موضوع باعث شده تا استفاده از کمک افراد متخصص برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کربن اکتیو اهمیت زیادی داشته باشد.

کارشناسان در کنار معرفی بهترین نوع کربن اکتیو با توجه به کاربرد، می توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی را هم در مورد نحوه استفاده از کربن با توجه به کاربرد به شما ارائه بدهند. رعایت این موارد می تواند باعث افزایش راندمان کلی سیستم شما شود.
سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب با بالاترین سطح کیفی می باشد و در کنار این، امکان دریافت مشاوره رایگان برای خرید کالا را هم برای شما فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان تصفیه آب به سایت آبین مراجعه کنید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر