بهترین سیستم تصفیه خانگی آهن از آب چاه

بهترین سیستم تصفیه خانگی آهن از آب چاه

ممکن است اخبار نگران کننده در مورد آلاینده های آب مصرفی مدارس، بیمارستان ها، خانه ها، مشاغل و... را شنیده باشید. پس احتمالا به تجدید نظر درباره ایمنی تامین آب عمومی خود فکر کرده اید. یا شاید می خواهید از اختلالات آزار دهنده خدمات و هزینه های گران قیمت استفاده از تامین کنندگان آب شهری رهایی یابید. اگر هر کدام از این مشکلات را دارید، داشتن یک چاه خصوصی می تواند به شما کمک کند.


در صورتی که یک چاه خصوصی به درستی ساخته شود، می تواند منبع آب ثابتی برای خانه شما باشد. احتمالا به همین خاطر است که بیش از 13 میلیون خانوار در سراسر آمریکا ترجیح می دهند آب آشامیدنی خود را از چاه های خصوصی تامین کنند. اما با این وجود، داشتن یک چاه خصوصی معایبی هم دارد.


مالکان چاه خصوصی، مسئول ایمنی آب هستند. علاوه بر این، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) ایالات متحده چاه های خصوصی را تنظیم نمی کند. این بدان معناست که باید آب چاه خود را از نظر وجود آلودگی های احتمالی آزمایش کرده و در صورت لزوم، اقداماتی در راستای جلوگیری از آلاینده ها پیش از ورود آنها به ساختمان انجام دهید.


خوشبختانه استفاده از دستگاه تصفیه آب می تواند در عین برخورداری از کیفیت بالا و قیمت مناسب، تمام یا بخش زیادی از آلاینده های موجود در آب را از بین ببرد. چنین سیستمی می‌تواند به شما کمک کند تا یک چاه خصوصی سالم داشته باشید که آب آشامیدنی سالم مورد نیاز شما و خانواده ‌تان را تولید کند. با توجه به تفاوت مدل ها و نتایج متفاوتی که دارند، چگونه بهترین تصفیه آب چاه کل ساختمان را برای پاسخ به نیازهای خود پیدا خواهید کرد؟


در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه تمامی ویژگی ها و قابلیت های حیاتی در مورد بهترین سیستم تصفیه آب چاه کل ساختمان را بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب با آبین همراه باشید.


لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب چاه


آب آشامیدنی می تواند افراد را در معرض مجموعه ای از آلاینده ها و عوامل بیماری زا قرار دهد. به همین دلیل، سیستم های آب عمومی از روش های مختلف تصفیه آب و تاکتیک های نظارتی برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر چنین آلاینده هایی استفاده می کنند. از جهت دیگر، خدمات و اعمالی که روی چاه های عمومی انجام می شود، در مورد چاه های خصوصی وجود نخواهد داشت. بنابراین، صاحبان چاه های خصوصی مسئول حفاظت از آب در برابر آلاینده های بالقوه مانند:


•    میکروارگانیسم ها (مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و غیره)
•    نیتریت و نیترات
•    فلزات سنگین از جمله سرب، مس، آرسنیک و...
•    رادیونوکلئیدها (اورانیوم و رادیوم)
•    مواد شیمیایی آلی (موجود در جوهر، رنگ، حلال، مواد ضد عفونی کننده، داروها و غیره)
•    فلوراید و سایر موارد


در صورت عدم استفاده از دستگاه تصفیه آب چاه کل ساختمان مناسب، این آلاینده ها به سادگی راه خود را به خانه شما پیدا کرده و سلامتی، نظافت شخصی، وسایل مصرف کننده آب، آبگرمکن ها و... را خراب می کنند.


خوشبختانه با استفاده از تصفیه آب چاه کل ساختمان قادر خواهید بود تقریبا هر نوع آلاینده ای را که در آب های زیرزمینی وجود دارد حذف کرده و آب مصرفی خود را خالص و ایمن سازید. این دستگاه ها همچنین طعم و بوی آب آشامیدنی شما را با حذف مواد معدنی مانند گوگرد که می تواند باعث ایجاد بوی تخم مرغ گندیده شوند، اصلاح می کند. علاوه بر این، برخی از دستگاه های تصفیه آب چاه کل ساختمان می ‌توانند از گرفتگی و خوردگی در لوله ‌ها و لوازم خانگی جلوگیری نموده و به ماندگاری طولانی ‌تر آن ها کمک کنند. به همین خاطر شما را از هزینه های گزاف ناشی از تعمیرات معاف می کند. این دستگاه ها همچنین می توانند کیفیت و تغییر رنگ آب را بهبود بخشیده و از همه مهمتر به شما آرامش خاطر دهند.


ویژگی های بهترین سیستم تصفیه آهن از آب چاه


برندها و نمونه های مختلفی در بازار وجود دارند که باید پیش از اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب آن ها را بررسی نمایید. در این راستا، طراحی بی عیب و نقص، عملکرد قوی، فناوری منحصر به فرد و نوآورانه آن را مد نظر داشته باشید.


سیستم تصفیه آب چاه کل ساختمان باید به طور موثر آهن، گوگرد و منگنز را که همگی در آب چاه یافت می شوند، حذف کند. چنین سیستمی باید با استفاده از آخرین فناوری های تصفیه آب، برخی از سمی ترین آلاینده ها را از آب چاه تصفیه نماید. به علاوه، نسبت به سایر سیستم های تصفیه آب چاه موجود در بازار، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست نیز باشد.


زمانی که از یک نرم کننده مبتنی بر نمک یا فاقد نمک و همچنین یک فیلتر UV قدرتمند در کنار سیستم خود استفاده کنید، فیلتراسیون کامل تری خواهید داشت. ترکیبات نرم کننده منجر به حذف مواد معدنی سخت از آب می شود. استفاده از آب سخت باعث تحریک پوست و مو شده و البسه، تجهیزات آب و لوله ها را از بین می برد. بسته به شرایط خود می توانید از یک نرم کننده بر پایه نمک یا فاقد آن استفاده کنید.


برای آن که قوی ترین سیستم تصفیه آب چاه خصوصی را داشته باشید، باید از ترکیب تصفیه آب چاه، پکیج پیش تصفیه ورودی و نرم کننده آب فاقد نمک استفاده کنید. این سیستم ترکیبی قادر است آهن، منگنز، سولفید هیدروژن، کلر و کلرامین، اسیدهای هالواستیک، علف کش ها، آفت کش ها، گوگرد، MTBE و TTHM، تجمع رسوب آهک، رسوبات کلسیم و مواد معدنی آب سخت را حذف کند.


این سیستم ‌ها چه به صورت مستقل باشند و چه به صورت ترکیبی، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند و می‌توان آن‌ ها را به شکلی تنظیم کرد که شستشوی معکوس روزانه جهت حذف آلاینده‌ های انباشته شده و همچنین پر کردن بستر فیلتر در آن ها انجام شود. فرآیند بازسازی یک محفظه هوا به سیستم اضافه خواهد کرد.


فرآیند فیلتراسیون 4 مرحله ای قدرتمند


در طی فرآیند فیلتراسیون، سیستم تصفیه، خاک رس گل و لای و ماسه را از طریق فیلتر رسوب 5 میکرونی حذف می کند. پس از آن در مرحله دو، آب را از طریق یک محیط KDF وارد کرده تا مواد شیمیایی مضر مانند کلر و همچنین برخی از فلزات سنگین را حذف کند. مرحله سوم که با استفاده از محیط کربنی پوسته نارگیل طراحی شده است، آلاینده های آلی از جمله کلر، کلرامین، VOCs، آفت کش ها، علف کش ها و غیره را حذف می کند. در نهایت، مرحله چهار کانال کشی را حذف کرده و زمان تماس بیشتری با آب برقرار می کند.


پس از آن، آب تصفیه شده از نرم‌کننده آب بدون نمک عبور می‌کند تا مواد معدنی ایجاد کننده سختی آب از طریق یک فرآیند فیزیکی به نام تبلور به کمک الگوی (TAC)، حذف ‌شوند. این فرآیند مواد معدنی موجود در  آب را به یک کریستال سخت تبدیل می کند که به هیچ یک از سطوح خانه شما نمی چسبد.


پس از آن، فیلتر UV تصفیه آب، مشکلات میکروبیولوژیکی آب، از جمله E. coli، Cryptosporidium، و Giardia lamblia را کنترل می‌کند. این سیستم 99.9 درصد از پاتوژن ها، ویروس ها و باکتری های مضر را از بین برده و شما را در برابر آب آلوده حفاظت می کند.


جمع بندی


داشتن یک چاه خصوصی می تواند راه حلی مناسب جهت تامین آب تازه و تمیز خانه شما باشد. اما اطمینان از سلامت آب مصرفی، مسئله ای چالش برانگیز است. به لطف سیستم تصفیه آب چاه کل خانه، پیش از ورود آب به ساختمان، با فیلتراسیون آلاینده های موجود درآب چاه، این رویا را به واقعیت تبدیل خواهد شد.


برای دریافت خدمات مشاوره رایگان و خرید دستگاه تصفیه آب، پیش تصفیه ورودی ساختمان و فیلترهای مورد نیاز می توانید به وب سایت آبین مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس 02122228116 با کارشناسان متخصص آبین در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نیلوفر شیرازی
نویسنده یا مترجم: نیلوفر شیرازی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر