کربن فعال از کجا بخریم؟

کربن فعال از کجا بخریم؟

کربن اکتیو با داشتن دقیق ترین عملکرد برای از بین بردن آلاینده هایی مثل مواد آلی، کلر، برخی فلزات سنگین و... در آب، دارای کاربرد گسترده ای در صنعت تصفیه آب می باشد. این موضوع باعث شده تا زغال فعال به یکی از پر فروش ترین مواد شیمیایی در صنعت تصفیه آب تبدیل شود. برای خرید کربن فعال باید نکات و پارامترهای زیادی را در نظر گرفت تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از بهترین راهکار برای خرید کربن اکتیو، بررسی سایت های تصفیه آب برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه می باشد. هر چقدر اطلاعات بیشتری نسبت به ویژگی های کربن اکتیو داشته باشید، می توانید در زمینه خرید بهتر عمل کنید. 

در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیو صنعتی، اطلاع از ویژگی های انواع کربن اهمیت زیادی دارد. بر این اساس در ادامه مطلب انواع کربن اکتیو را با توجه به ساختار بررسی می کنیم.


خرید انواع کربن اکتیو


انواع کربن اکتیوها بر اساس ساختار شامل موارد زیر می شوند:


1- کربن فعال گرانولی: کربن فعال گرانولی می تواند مواد آلی را با قدرت بسیار بالایی جذب کند و بر همین اساس کاربرد گسترده ای در صنعت تصفیه آب دارد. سطح فعال این نوع کربن به اندازه ای است که بعد از عبور آب، آلاینده های آلی، کلر و... از بین می روند. در کنار صنعت تصفیه آب، با خرید کربن فعال گرانولی و استفاده در فیلترهای تصفیه هوا می توان باعث مطبوع شدن هوای اطراف شد. 

برای خرید کربن فعال گرانولی باید مشخصات فنی را به صورت دقیق بررسی کنید. در مشخصات فنی کربن اکتیو معمولا عواملی مثل عدد یدی، میزان رطوبت، سختی، چگالی ظاهری و... عنوان می شود. این عوامل در تعیین سطح کیفی و ویژگی های کربن تا حد زیادی تاثیر گذار هستند.

2- کربن اکتیو میله ای: مهم ترین ویژگی کربن اکتیو میله ای داشتن استحکام بالا می باشد که باعث می شود بعد از استفاده در فیلترهای کربنی، کمترین هدر رفت را در هنگام بک واش داشته باشد. این کربن توانایی از بین بردن آلاینده های آب را هم دارد، در واقع با خرید کربن اکتیو میله ای و استفاده در فیلترهای مختلف می توانید باعث افزایش سطح کیفی آب شوید. برخی دیگر از مهم ترین کاربردهای این نوع کربن شامل رنگ بری، کاتالیست، بو زدایی و... می شوند. 

در صورت تمایل برای خرید کربن اکتیو میله ای، توجه به اصالت کالا اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که تنها کربن های میله ای اصل می توانند عملکرد مطلوبی برای حذف آلاینده های آب داشته باشند.  

3- کربن فعال پودری: اندازه کربن فعال پودری کمتر از 0.15 میلی متر است و باعث جذب سطحی گاز، بخار، مواد فرار و... می شود. البته در صنعت تصفیه آب هم می توان از کربن فعال پودری برای از بین بردن آلاینده های آب استفاده کرد. این نوع کربن دارای بیشترین میزان سطح فعال است و توانایی از بین بردن آلاینده های آب را با دقت بالایی دارد. سطح فعال کربن فعال پودری در محدوده 800-1500 m2/g می باشد، هر چقدر سطح فعال بیشتر باشد توانایی مطلوب تری برای جذب ذرات دارد. با این حال کربن فعال پودری با تعبیه در فیلترهای مختلف می تواند باعث افت فشار آب شود که این موضوع در برخی موارد در روند کار سیستم های تصفیه آب مشکل ایجاد می کند. 

علاوه بر جذب و از بین بردن آلاینده ها، کربن فعال پودری می تواند در کاربردهای بهداشتی و زیبایی هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای خرید کربن فعال پودری حتما ویژگی های محصول را بررسی کرده و مطمئن شوید مناسب ترین انتخاب برای شما می باشد. یکی دیگر از مهم ترین عواملی که برای خرید کربن فعال پودری باید به آن توجه داشته باشید، خرید از فروشگاه های معتبر است. 

خرید انواع کربن اکتیو


خرید اینترنتی کربن فعال


خرید اینترنتی کربن فعال، یکی از بهترین راهکارها می باشد و به شما قدرت بیشتری برای مقایسه محصولات از نظر سطح کیفی و سایر ویژگی ها می دهد. با این حال برای خرید آنلاین کربن فعال باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. موارد زیر مهم ترین نکاتی هستند که توجه به آنها برای خرید اینترنتی کربن فعال توصیه می شود:


•    بررسی مشخصات محصول: پارامترهایی که در مشخصات فنی و البته متن محصول بررسی می شوند، موثر ترین عوامل در عملکرد کربن فعال هستند. بر همین اساس توجه به اطلاعات و مشخصات فنی برای خرید اهمیت زیادی دارد. در کنار مشخصات فنی، در صفحه محصولات نکاتی را که باید برای استفاده از کربن رعایت کنید یا شرایط نگهداری از آن بررسی می شود.
•    خرید از فروشگاه معتبر: کربن اکتیو در فروشگاه های مختلف ارائه می شود، با این حال توجه به خرید از فروشگاه معتبر نکته ای است که توجه به آن اهمیت زیادی دارد.
•    دریافت مشاوره از افراد متخصص: یکی از مهم ترین نکات برای خرید اینترنتی کربن فعال، دریافت مشاوره از افراد متخصص می باشد. افراد متخصص می توانند با در نظر گرفتن کاربرد و ویژگی های مورد نظر، بهترین نوع کربن اکتیو را به شما پیشنهاد کنند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین معتبر، در کنار ارائه محصولات اصل و با سطح کیفی بالا، فرصت دریافت مشاوره را برای شما فراهم می کنند. 

خرید اینترنتی کربن فعال


خرید کربن اکتیو جاکوبی


یکی از پر فروش ترین و با کیفیت ترین برندهای کربن اکتیو، جاکوبی سوئد می باشد. کربن اکتیو جاکوبی با رعایت استانداردهای لازم تولید می شود و دارای تنوع بالایی بر اساس مشخصات فنی می باشد. کربن اکتیو جاکوبی به دلیل داشتن قدرت جذب بالا، با تعبیه در ساختار فیلترهای کربنی، می تواند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در کنار قدرت جذب بالا، کربن اکتیو جاکوبی، استحکام و طول عمر بسیار بالایی دارد، این موضوع هدر رفت کربن را در فیلتر و در هنگام بک واش کاهش می دهد. 

کربن اکتیوهای جاکوبی بر اساس کاربرد و ویژگی ها در دسته بندی زیر قرار می گیرند:

1- کربن اکتیو جاکوبی سری Goldsorb: برای بازیافت فلزات و به خصوص طلا از این سری کربن اکتیو جاکوبی استفاده می شود. این کربن دارای مقاومت بالایی در برابر فرسایش می باشد و در نهایت در کاهش هزینه های عملیاتی سیستم تا حد زیادی تاثیر گذار است.

2- کربن اکتیو جاکوبی سری Petrosorb: در صنایع پتروشیمی از این سری کربن اکتیو جاکوبی استفاده می شود. در واقع برای روند تبدیل بنزین و نفت سفید از نفت خام، کربن اکتیو جاکوبی می تواند به کار برود. 

3- کربن اکتیو جاکوبی سری Aquasorb: در کنار مواردی که گفته شد در صنعت تصفیه آب و برای از بین بردن آلاینده های آب، کربن اکتیو جاکوبی کاربرد بالایی دارد. برخی از پر کاربرد ترین مدل های کربن اکتیو Aquasorb جاکوبی شامل کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi) مدل Aquasorb 1000 و کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi) مدل Aquasorb 2000 می شوند. 

***قبل از خرید کربن اکتیو جاکوبی حتما اصالت محصول را بررسی کنید، فقط کربن اکتیو جاکوبی اصل با مشخصات فنی عنوان شده مطابقت دارد و می تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. 


خرید فیلترهای کربن اکتیو


فیلترهای کربن اکتیو، در انواع مختلفی برای از بین بردن آلاینده های آب به کار می روند. فیلترهای کربن اکتیو معمولا در پیش تصفیه سیستم های فیلتراسیون تعبیه می شوند. این فیلترها می توانند آلاینده هایی را مثل کلر، فلزات سنگین، مواد آلی و... از بین ببرند. برای خرید فیلترهای کربن اکتیو باید ظرفیت را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس کاربرد فیلتر مناسب را انتخاب کنید.

فیلترهای کربنی خانگی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و باعث از بین رفتن بو و طعم آب شرب می شوند که این موضوع سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. ظرفیت فیلترهای کربنی صنعتی بیشتر است و برای تعبیه در سیستم های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی مناسب هستند. 

قیمت خرید کربن اکتیو، به دلیل وارداتی بودن و البته نوسانات قیمت ارز، مشخص شده نیست. بنابراین برای اطلاع از قیمت خرید کربن اکتیو باید با کارشناسان در تماس باشید. کارشناسان می توانند لیست قیمت کربن اکتیو را به صورت روزانه در اختیار شما قرار دهند. 


«سایت آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش محصولات تصفیه آب صنعتی، فرصت دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر