پارامترهای تاثیر گذار در قیمت دستگاه تصفیه هوا

پارامترهای تاثیر گذار در قیمت دستگاه تصفیه هوا

آلودگی هوا، یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث ابتلا به بیماری های تنفسی و تشدید برخی بیماری ها شود. وجود ذرات معلق و حجم زیادی از کربن دی اکسید در هوای شهرهای بزرگ می تواند زمینه ساز ابتلا به برخی بیماری ها مثل آسم، آلرژی تنفسی، برونشیت، افزایش فشار خون و ضربان قلب و نیز حملات قلبی یا مغزی در انسان باشد. این موضوع باعث شده تا استفاده از روش هایی که در افزایش سطح کیفی هوا تاثیر گذار هستند، کاربرد بالایی داشته باشد. 

یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از آلودگی هوا، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در منزل، محیط کار یا اتومبیل می باشد. دستگاه های تصفیه هوا دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف هستند، این موضوع باعث شده تا توجه به نوع و ویژگی های دستگاه برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. 

مهم ترین عواملی را که در قیمت دستگاه های تصفیه هوا تاثیر گذار هستند در ادامه بررسی می کنیم. 


عوامل موثر در قیمت دستگاه تصفیه هوا


دستگاه های تصفیه هوا با توجه به مشخصات، سطح کیفی و برند دارای انواع مختلفی هستند که این موضوع در تعیین قیمت آنها تا حد زیادی تاثیر گذار است. بهترین برندهای دستگاه تصفیه هوا در بازار شامل کنت، نئوتک، هیوندای، وین ایر، سی کی پیور و امریک ایر و... می شوند، این دستگاه ها با استفاده از بهترین و بروزترین تکنولوژی ها طراحی و تولید می شوند. 

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت دستگاه تصفیه هوا تعداد فیلترها، قدرت فیلتراسیون و کاربرد آن می باشد. برای خرید دستگاه های تصفیه هوا باید عواملی را مثل مشخصات و تعداد فیلترها بررسی کرد. 

همان طور که گفته شد نوع دستگاه های تصفیه هوا می تواند در تعیین قیمت آنها تا حد زیادی تاثیر گذار باشد، به همین دلیل در ادامه به بررسی انواع دستگاه های تصفیه هوا بر این اساس می پردازیم.


انواع دستگاه تصفیه هوا


دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از تکنولوژی های مختلفی به تصفیه هوا می پردازند. این دستگاه ها انواع و کاربردهای متنوعی دارند و بر اساس تکنولوژی ساخت و فیلترهای مورد استفاده به 5 دسته دستگاه تصفیه هوا با فیلتر UV، دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای قابل تعویض، دستگاه تصفیه هوا با سیستم یون ساز، دستگاه تصفیه هوای الکترواستاتیکی و نیز دستگاه تصفیه هوای هیبریدی طبقه بندی می شوند. برخی از مدل های دستگاه تصفیه هوا بسیار سبک و کوچک هستند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. انواع دستگاه های تصفیه هوا بر اساس ساختار و کاربرد شامل موارد زیر می شوند.


1- دستگاه تصفیه هوای رومیزی


 این دستگاه های تصفیه هوا دارای ابعاد کوچک تری هستند و برای قرارگیری بر روی میز طراحی و تولید شده اند. دستگاه تصفیه های رومیزی دارای گردش هوای مناسبی هستند و به دلیل سایز کوچک دستگاه می توان به آسانی آنها در محیط مورد نظر جابجا کرد.


2- دستگاه تصفیه هوای ماشین


 این دستگاه های تصفیه هوا توسط فرایند جذب یونی عمل می کنند و طراحی آنها به گونه ای است که برای استفاده در محیط اتومبیل بسیار مناسب هستند. برخی دستگاه های تصفیه هوای همراه برای قرار گرفتن به دور گردن تولید شده اند. به این ترتیب می توان در هر کجا که هستید هوای پاکیزه، سرشار از اکسیژن و عاری از هر نوع آلودگی تنفس کرد. این دستگاه تصفیه هوا به شما کمک می کند که اگر به دلیل نگران آلودگی هوای بیرون از خانه کمتر از منزل خارج می شوید، در محیط بیرون نیز هوای پاک و سالم تنفس کنید.


3- دستگاه تصفیه هوای ایستاده


 این دستگاه های تصفیه هوا به دلیل اندازه و ساختار به صورت ایستاده در محیط قرار می گیرند. دستگاه تصفیه هوای ایستاده ظرفیت و قدرت فیلتراسیون بسیار بالایی دارند و در تصفیه هوا در منازل، شرکت ها، ادارات، بیمارستان و دیگر مراکز درمانی انتخاب مناسبی به شمار می آیند. امروزه دستگاه های تصفیه هوا مورد استفاده در بسیاری از مراکز تجاری و درمانی از این دسته دستگاه ها می باشند. 

***بعد از خرید دستگاه های تصفیه هوا توجه به برخی نکات و پارامترها برای نگهداری آن حائز اهمیت می باشد. نکته مهمی که در استفاده از دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه کنید، تمیز نگه داشتن و تعویض به موقع فیلترهای آن است، بنابراین در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا حتما به نوع فیلترها و نحوه تعویض آنها دقت کنید. فیلترهایی که معمولا در دستگاه های تصفیه هوای خانگی استفاده می شوند، فیلترهای پیش تصفیه، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا و در مواردی گاز اوزون و اشعه فرابنفش هستند. تعداد فیلترهای تعبیه شده در ساختار دستگاه تصفیه هوا تا حد زیادی در تعیین قیمت آن تاثیر گذار است. بهتر است قبل از خرید نوع فیلترها را در ساختار دستگاه بررسی کرده و بهترین سیستم را با توجه به این نکته انتخاب کنید. 


«وب سایت آبین در کنار ارائه برندهای مختلف دستگاه های تصفیه هوا، امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان، به وب سایت www.abin.ir مراجعه کنید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر