مونتاژ دستگاه تصفیه آب

مونتاژ دستگاه تصفیه آب

اکثر برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، با قطعات تایوانی و مونتاژ ایران تولید می شوند. این دستگاه ها معمولا سطح کیفی بسیار مطلوبی دارند و به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که دستگاه های تصفیه آب خانگی وارداتی، قیمت بسیار بالایی دارند، بسیاری از افراد، خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی مونتاژ ایران را ترجیح می دهند. با این حال رعایت تمام اصول لازم برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد، در واقع مونتاژ دستگاه باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. 

در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مونتاژ ایران، توجه به خرید از فروشگاه های معتبر را فراموش نکنید. ممکن است برخی از افراد برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب، از قطعات با سطح کیفی پایین استفاده کنند، این موضوع باعث بروز مشکل در سیستم و در مواردی کاهش طول عمر فیلترهای تصفیه آب می شود. 

در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین نکاتی می پردازیم که توجه به آنها برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب به میزان قابل توجهی حائز اهمیت می باشد. 


برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب از چه قطعاتی استفاده می شود؟


برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی باید قطعات لازم را در اختیار داشته باشید. در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی از قطعات زیر استفاده می شود:

برای مونتاژ دستگاه تصفیه آب از چه قطعاتی استفاده می شود؟


1- مخزن ذخیره آب تحت فشار: در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای ممبران RO برای از بین بردن آلاینده های آب با دقت بالا استفاده می شود. فیلترهای ممبران در کنار داشتن دقت بالا برای فیلتراسیون، روند بسیار کندی دارند. این موضوع باعث شده تا در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از مخزن ذخیره آب استفاده شود. 

2- شیر برقی: برای قطع و وصل کردن جریان آب در دستگاه تصفیه آب خانگی از شیر برقی استفاده شده است. شیر برقی بر اساس دو سنسور فشار بالا و پایین آب کار می کند و عملکرد آن کاملا خودکار است. 

3- شیر برداشت: دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای شیر جداگانه برای برداشت آب هستند. در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتما به جنس و نوع شیر برداشت توجه داشته باشید و مطمئن شوید برای شما مناسب است. 

4- هوزینگ برای فیلترهای پیش تصفیه: فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی از نوع کارتریجی هستند، به این صورت که برای استفاده نیاز به هوزینگ دارند. در این سیستم ها از هوزینگ هایی برای تعبیه فیلترهای پیش تصفیه استفاده می شود.  

5- هوزینگ ممبران: فیلترهای ممبران هم به صورتی تولید می شوند که نیاز به هوزینگ برای فیلتراسیون آب دارند. 

6- فیلترهای پیش تصفیه: در دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای مختلفی برای از بین بردن آلاینده های آب استفاده می شود. هر چقدر دقت این فیلترها بیشتر باشد عملکرد مطلوب تری برای از بین بردن آلاینده ها دارند. در کنار این باید در سیستم از فیلترهایی با سطح کیفی بالا استفاده شود تا در کنار داشتن عملکرد مطلوب برای افزایش سطح کیفی آب، طول عمر بالایی داشته باشند. 

7- فیلتر ممبران، پست کربن و مینرال: علاوه بر فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهایی مثل ممبران، پست کربن و مینرال استفاده می شود. فیلترهای ممبران تاثیر مطلوبی برای از بین بردن املاح با دقت بالا دارند. فیلترهای ممبران در کنار داشتن دقت بالا برای از بین بردن آلاینده های آب، عملکرد کندی دارند. با توجه به این در دستگاه های تصفیه آب خانگی از مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود، در ادامه فیلتر پست کربن بو و طعم ناشی از ذخیره آب در مخزن را حذف می کند. فیلترهای مینرال باعث افزودن املاح مفید به آب می شوند که تاثیر بسیار مطلوبی در افزایش سطح کیفی و بهبود طعم آب دارد. 

8- شیر مخزن تحت فشار: برای این که بتوانید آب ورودی و خروجی به مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی را قطع و وصل کنید استفاده از شیر مخزن کاربرد بالایی دارد.

9- واشر برای جلوگیری از نشتی آب: برای نصب و تعبیه قطعات مختلف در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی از واشر استفاده می شود تا از نشتی سیال جلوگیری شود. 

10- شیلنگ: کاملا مشخص است که برای انتقال آب به بخش های مختلف دستگاه نیاز به شیلنگ می باشد.

11- آچار هوزینگ: برای باز کردن هوزینگ های پیش تصفیه و ممبران باید از آچار هوزینگ استفاده کنید. 

12- پمپ تصفیه آب خانگی و آداپتور: آب باید با فشار بالا به ممبران وارد شود تا عملکرد مطلوبی برای تصفیه آب داشته باشید. در این راستا استفاده از پمپ و آداپتور در دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است. 


مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی


مراحل مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی حتما باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. عدم توجه به برخی نکات برای مونتاژ دستگاه می تواند مشکلات زیادی را در ساختار آن به دنبال داشته باشد. با کمک گرفتن از افراد متخصص می توان از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کرد. در کنار این خرید جداگانه هر کدام از قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد. به این صورت که اگر دستگاه را به صورت مونتاژ شده خریداری کنید حتما مقرون به صرفه تر است. 

علاوه بر نکاتی که گفته شد در مواردی برای مونتاژ برندهای مختلف دستگاه های تصفیه آب خانگی از تکنولوژی و فیلترهای خاصی استفاده می شود که، در این صورت تنها کارشناسان می توانند نسبت به ساخت این سیستم ها اقدام کنند. 


سیم کشی دستگاه تصفیه آب خانگی

سیم کشی دستگاه تصفیه آب


برای اتصال دستگاه تصفیه آب خانگی به برق حتما باید از آداپتور استفاده شود که برق 220 ولت شهری را به برق 24 ولت تبدیل می کند. در آداپتور دو سوکت + و – مشخص شده است که باید + را به سوییچ فشار پایین و در ادامه وارد سوئیچ فشار بالا کنیم. این اتصال برق را باید به سایر قطعات در سیستم یعنی شیر برقی و پمپ وارد کنید. سوکت – را هم باید بدون اتصال به سوئیچ فشار بالا و پایین مستقیما به شیر برقی و پمپ وارد کنید. 

*** این نکات صرفا جهت داشتن اطلاعات در مورد مونتاژ دستگاه تصفیه آب خانگی مورد بررسی قرار گرفتند، با این حال برای انجام هر کدام از این مراحل حتما به کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان نیاز است. 


«برای دریافت مشاوره در زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه آبین در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر