مدت زمان پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر است؟

مدت زمان پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر است؟

 

در دستگاه های تصفیه آب خانگی که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند، به دلیل سرعت فیلتراسیون پایین از منبع یا مخزن تصفیه آب استفاده می شود. به این صورت در هر زمان آب تصفیه شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. شاید تاکنون این سوال برایتان پیش آماده باشد، که دستگاه تصفیه آب خانگی چه مقدار آب تصفیه شده تولید می کند یا چه زمانی طول می کشد که مخزن دستگاه تصفیه آب پر شود. این مساله تا حد زیادی به توان و عملکرد دستگاه تصفیه آب بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.


مدت زمان پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

 

اگر مخزن تصفیه آب کاملاً تخلیه شده باشد، حدود 30 تا 40 دقیقه زمان لازم است، که مخزن دستگاه تصفیه آب پر شود. در صورتی که مخزن کاملاً خالی نباشد، با برداشت آب تقریباً نصف حجم مخزن، دستگاه تصفیه آب برای تولید آب تصفیه شده شروع به کار کرده و مخزن به صورت خودکار پس از 20 دقیقه پر خواهد شد. به طور کلی می توان گفت که در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس که مرسوم ترین دستگاه های خانگی هستند، برای تصفیه یک لیتر آب به یک دقیقه زمان نیاز می باشد.

البته باید دقت داشته باشید زمان پر شدن مخزن تصفیه آب تا حد زیادی می تواند به قدرت فیلتر ممبران بستگی داشته باشد. توان دستگاه تصفیه آب در تولید آب تصفیه شده معمولاً توسط ظرفیت ممبران دستگاه مشخص می شود. این مقدار را معمولاً به صورت گالن در روز بیان می کنند. فیلترهای ممبران در ظرفیت های مختلفی مانند تولید 50، 75 و 100 گالن آب در روز هستند.  بدیهی است که دستگاه تصفیه آب خانگی که از ممبرانی با ظرفیت بالاتر استفاده می کند، آب تصفیه شده بیشتری تولید خواهد کرد و زمان پر شدن مخزن نیز به مراتب کمتر است.

اگر مشاهده شد که در هنگام برداشت آب از دستگاه، آب فشار مناسبی داشت، اما ناگهان فشار آب تصفیه شده کاهش یافت، لازم است که مخزن تصفیه آب را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. در صورتی که زمان پر شدن مخزن به حدود 90 دقیقه برسد این مساله می تواند به علت ترکیدگی تیوپ داخلی مخزن، کیپ شدن فیلتر ممبران یا کارکرد نامناسب قطعات برقی دستگاه مانند پمپ یا شیر برقی رخ دهد. زیرا ممکن است پمپ دستگاه فشار لازم برای انجام فرایند تصفیه آب تولید نکند. برای رفع این مشکل لازم است که عیب یابی دستگاه توسط کارشناس مربوطه صورت بگیرد. کارشناسان تصفیه آب آبین همه روز آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز هستند، برای بررسی این مشکل می توانید با کارشناسان آبین تماس بگیرید.

 

آیا همه دستگاه تصفیه آب خانگی مخزن دارند؟

 

دستگاه های تصفیه آب به دلیل زمان بر بودن عملیات تصفیه آب عمدتاً از مخزن استفاده می کنند. در این صورت آب تصفیه شده توسط دستگاه در مخزن ذخیره باقی می ماند و در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد. اما بهتر است بدانید که تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای مخزن نیستند. از جمله دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون (UF) سافت واتر، تصفیه آب سی سی کا UF و تصفیه آب آکوا بدون منبع تصفیه آب به بازار عرضه شده اند. آب تصفیه شده در این دستگاه از کیفیت پایین تری برخوردار است و در دسته بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی قرار نمی گیرند، زیرا در این روش تنها ذرات درشت و کلر از آب حذف می گردد. علاوه بر دستگاه های UF برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی که ممبران قوی تری دارند، نیازی به مخزن ذخیره آب ندارند و معمولاً به صورت بدون منبع ارائه می شوند. البته این مدل دستگاه ها قیمت بسیار بالاتری دارند و از آن ها تنها در کاربردهای خاص استفاده می شود.

بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی از مخزنی با تیوپ پلاستیکی برای ذخیره آب استفاده می کنند. البته مخزن تصفیه آب مرغوب فایبرگلاس تایوانی بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی تولید شده و آبی با کیفیت بسیار بالا را در اختیار مصرف کننده قرار می می دهد. قیمت مخازن تصفیه آب خانگی بسته به کیفیت، جنس و ظرفیت آن متفاوت است. هر چه ظرفیت مخزن بالاتر باشد، قیمت آن نیز قطعا بالاتر است. برای مثال قیمت منبع تصفیه آب 4 گالنی (16 لیتری) نسبت به منبع تصفیه آب 3.2 گالن (12 لیتری) با همون کیفیت قطعا بالاتر است.

 

عوامل موثر در زمان پر شدن مخزن تصفیه آب

 

مدت زمان پر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی تا حد بالایی به عملکرد دستگاه بستگی دارد. از جمله این عوامل موارد زیر هستند:


•    قدرت و عملکرد پمپ تصفیه آب خانگی
•    حجم مخزن دستگاه
•    فشار آب خروجی از ممبران
•    کارکرد مناسب قطعات برقی دستگاه
•    فشار آب شهری

 

فروشگاه تصفیه آب Abin عرضه کننده انواع مخازن تایوانی تانک پک اصلی با ظرفیت های مختلف می باشد، که با بهترین مواد اولیه و پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا ساخته شده اند. اگر برای انتخاب و خرید مخزن تصفیه آب به مشاوره نیازمند هستیم با کارشناسان مجرب تیم ما تماس بگیرید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر