قیمت خرید تصفیه آب کوچک خانگی بدون مخزن

قیمت خرید تصفیه آب کوچک خانگی بدون مخزن

 

دستگاه های تصفیه آب خانگی از روش های اسمز معکوس یا اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند و بر همین اساس مخزن دار یا بدون مخزن می باشند. مخزن تصفیه در شرایط خاص مانند قطع برق یا آب ورودی مفید باشد، اما اگر آب تصفیه شده به مدت زیادی در مخزن باقی بماند، تانک تصفیه آب خود می تواند محیط مناسبی برای رشد میکروب ها قرار گیرد. علاوه بر این، مخازن تصفیه آب برای استفاده و نصب خود در دستگاه تصفیه آب به هواگیری نیازمند هستند. اگر هواگیری به خوبی انجام نشود، می تواند موجب کاهش فشار آب و عملکرد دستگاه تصفیه آب شود. این درحالی است که در دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن دیگر این مشکلات وجود ندارد و نیاز دستگاه به سرویس مکرر نیز کمتر است. روش تصفیه آب در دستگاه های بدون مخزن اولترافیلتراسیون می باشد. در این مقاله با دستگاه های تصفیه آب بدون منبع بیشتر آشنا می شویم.

 

دستگاه تصفیه آب بدون مخزن

 

دستگاه های تصفیه آب معمولاً از مخزن تصفیه آب برای ذخیره آب استفاده می کنند. استفاده از مخزن برای دستگاه هایی که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند، ضروری می باشد. زیرا در این روش سرعت تصفیه آب آهسته است، بنابراین برای دسترسی راحت و همیشه به آب تصفیه شده، از مخزن استفاده می شود. همچنین در شرایطی که برق یا آب ورودی به دستگاه قطع شده باشد. در این حالت می توان از آب ذخیره شده در مخزن دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. اما اگر آب تصفیه شده مدت زیادی در مخزن دستگاه باقی مانده باشد، ممکن است کیفیت خود را از دست دهد و تا حدی طعم و مزه آن تغییر کند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی بدون مخزن که تاکنون به بازار عرضه شده اند، به منظور فیلتراسیون آب از روش اولترافیلتراسیون (UF) استفاده می کنند. عملکرد تصفیه آب خانگی در این روش تا حدی مشابه روش اسمز معکوس (RO) می باشد، اما در این دستگاه به جای ممبران اسمز معکوس از ممبران اولترافیلتراسیون استفاده شده است. مزیت های مهم این دسته از دستگاه تصفیه آب خانگی عدم نیاز به برق و مخزن می باشد. بنابراین از این مدل دستگاه در مواقعی که برق قطع شده باشد نیز می توان استفاده کرد. این مساله بدین علت است که در دستگاه های تصفیه آب UF فشار لازم برای انجام فرایند فیلتراسیون توسط فشار خود آب تامین می گردد و نیازی به استفاده از پمپ وجود ندارد. تصفیه آب به روش اولترافیلتراسیون قادر به حذف تمام ذرات معلق و کلوئیدی موجود در آب می باشد و استفاده از دستگاه تصفیه آب UF عمدتاً برای مناطقی که در آب تنها دارای مقادیر زیادی گل و لای است و شوری چندانی ندارد، بسیار مناسب است. این مدل دستگاه ها فاقد خروجی پساب هستند و عمدتاً از 5 تا 7 مرحله فیلتراسیون استفاده می کنند. قیمت دستگاه تصفیه آب بدون مخزن به تعداد فیلترهای بکار رفته در آن بستگی دارد، بنابراین هر چه تعداد فیلترهای استفاده شده در دستگاه بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز بیشتر است.

 

تفاوت دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و مخزن دار

 

در دستگاه تصفیه آب خانگی معمولاً در شرایط اضطراری از مخزن آب استفاده می شود. این دستگاه ها عمدتاً به روش اسمز معکوس عمل می کند و برای انجام فرآیند فیلتراسیون در فیلتر ممبران به پمپ و مصرف برق نیاز می باشد. اگرچه استفاده از مخزن تصفیه آب در تصفیه آب خانگی مزیت های زیادی دارد. اما استفاده از تصفیه آب خانگی بدون مخزن نیز در شرایطی می تواند سودمند باشد. تفاوت مهم دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن و مخزن دار در روش فیلتراسیون و عملکرد آنها است، زیرا در دستگاه های تصفیه آب مخزن دار فیلتراسیون معمولا به روش اسمز معکوس انجام می شود که در مقایسه با سایر روش های تصفیه آب به ویژه روش UF قدرت بالاتری در تصفیه آب دارد. دستگاه های تصفیه آب خانگی UF در انواع و برندهای مختلفی تولید شده اند. قیمت دستگاه تصفیه آب بدون مخزن به عواملی مانند کیفیت دستگاه، تعداد فیلترهای بکار رفته و برند دستگاه بستگی دارد. در ادامه با دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مخزن از برند معروف سافت واتر آشنا می شویم که بدون برق کار می کند.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی UF سافت واتر مدل 29U1

 

دستگاه تصفیه آب خانگی UF مدل 29U1 محصولی از شرکت مشهور سافت واتر می باشد و طی شش مرحله آب را تصفیه و فیلتراسیون می کند. این دستگاه بدون نیاز به برق و توسط روش اولترافیلتراسیون عملیات فیلتراسیون آب را انجام می دهد. فرآیند فیلتراسیون به روش UF برای تصفیه آب در مناطقی که میزان ذرات معلق و گل و لای در آب بالا است و آب سختی بالایی ندارد، بسیار مناسب است. طراحی دستگاه تصفیه آب سافت واتر در کشور آمریکا انجام شده و محصول بسیار با کیفیت از کشور تایوان است. فرایند فیلتراسیون دراین دستگاه توسط فیلترهای الیافی، کرین گرانول، کرین بلاک، فیلتر UF، فیلتر پست کربن و فیلتر مینرال انجام می شود. دستگاه تصفیه آب خانگی UF مدل 29U1 مجهز به شیر برداشت نیمه اهرمی است. این تصفیه آب خانگی بدون مخزن توسط پیشرفته ترین تکنولوژی های و براساس استانداردهای معتبر بین المللی مانند استاندارد کیفیت آب (Water quality) ساخته شده است. در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر به هیچگونه قطعاتی نیاز ندارید و تمام قطعاتی مانند لوله و اتصالات، شیر برداشت، مخزن به همراه آچار مخصوص دستگاه در جعبه این محصول وجود دارد. 

مجموعه تصفیه آب abin.ir عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی اصل تایوان مانند برندهای معروف سافت واتر، سی سی کا، آکوا اسپرینگ و ... در بازار ایران است و تمامی مشتریان خود را از گارانتی و خدمات پس از فروش خود بهره مند می سازد تا هیچگونه نگرانی در استفاده از دستگاه تصفیه آب خود در آینده نداشته باشند. اگر برای خرید دستگاه تصفیه آب به مشاوره نیاز دارید، کارشناسان مجرب ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر