فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا 6 مرحله ای هستند و با همین تعداد مراحل فیلتراسیون هم می توانند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. با این حال با افزایش تعداد فیلترها در ساختار دستگاه می توان قابلیت هایی به دستگاه برای افزایش قدرت فیلتراسیون و بالا بردن سطح کیفی آب افزود. برخی از فیلترهایی را که می توان علاوه بر 6 فیلتر معمول، به ساختار دستگاه اضافه کرد شامل فیلترهای قلیایی، اشعه فرابنفش، ممبران های UF و... می شوند. 

یکی از پر کاربرد ترین فیلترها در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، فیلترهای قلیایی هستند. استفاده از این فیلترها مزیت های زیادی را به دنبال دارد که مهم ترین آنها را در ادامه بررسی می کنیم.


مزیت های فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب


ورود آلاینده های شیمیایی و صنعتی به منابع آب آشامیدنی سبب کاهش PH آب و تولید آب اسیدی می شود. مصرف آب و مواد غذایی اسیدی می تواند موجب بهم خوردن PH طبیعی بدن شود و بر همین اساس بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که از آب آشامیدنی قلیایی استفاده کنید. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است، نشان می دهد که فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب می تواند سبب تنظیم PH آب و افزایش کیفیت آب آشامیدنی تا حد زیادی شود. این فیلتر یون های کلسیم، پتاسیم و منیزیم را به آب اضافه کرده و علاوه بر خواص فراوان، می تواند طعم و مزه آب را نیز بهبود بخشد. این یون ها می توانند به صورت 100% جذب بدن شوند و اثرات مطلوبی بر سلامتی انسان خواهند داشت.

شاید شنیده باشید که نوشیدن آب قلیایی می تواند خواص زیادی را برای انسان به دنبال داشته باشد. اضافه شدن مواد معدنی به آب می تواند باعث افزایش PH آب و قلیایی شدن آن شود. موارد زیر از مهم ترین مزیت هایی هستند که نوشیدن آب قلیایی به دنبال دارد:

•    اضافه کردن مواد معدنی مورد نیاز بدن
•    بهبود عملکرد سیستم گوارشی و هضم بهتر غذا
•    کمک به سلامتی پوست و مو
•    بهبود عملکرد عضلات بدن
•    کاهش استرس
•    جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه و سنگ صفرا
•    پاکسازی بهتر سموم از بدن
•    کمک به درمان بیماری های مزمن نظیر فشار خون، پوکی استخوان و دیابت
•    دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی

برای خرید فیلترهای قلیایی، سطح کیفی را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید. سطح کیفی پایین فیلترهای قلیایی می تواند در سطح کیفی آب هم تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. برای خرید فیلترهای قلیایی در سایت آبین می توانید به دسته بندی ست فیلترها و سایر فیلترهای خانگی مراجعه کنید. 


قیمت فیلتر قلیایی تصفیه آب خانگی


فیلتر قلیایی (ORP) جز فیلترهای ضروری برای تصفیه آب نمی باشد، اما وجود آن در دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند ما را مصرف آب قلیایی و فواید آن بهره مند سازد. این موضوع باعث شده تا عده زیادی از افراد، استفاده فیلترهای قلیایی را در ساختار دستگاه لازم بدانند. قیمت فیلترهای قلیایی معمولا بسیار زیاد نیست، در صورتی که از دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای استفاده می کنید می توانید با اضافه کردن فیلترهای قلیایی باعث ارتقا دستگاه تصفیه آب شوید. 


نصب فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب


فیلترهای قلیایی معمولا در مرحله 7 دستگاه های تصفیه آب خانگی نصب می شوند. برای نصب فیلترهای قلیایی در ساختار دستگاه های تصفیه آب می توان مراحل زیر را دنبال کرد:


تجهیزات مورد نیاز برای نصب فیلترهای قلیایی در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی: فیلتر قلیایی کننده آب، اتصالات سایز ¼،  حدود 20 سانتی متر شیلنگ سایز  ¼،  عدد گیره نگهدارنده، انبر دست و مقدار نوار تفلون، دستکش


1- استفاده از دستکش برای جلوگیری از آلودگی فیلتر و دستگاه اهمیت زیادی دارد. 
2- دستگاه را از برق بکشید و شیر ورودی آب را ببندید. 
3- شیر مخزن دستگاه را با حرکت دادن آن در جهت عقربه های ساعت ببندید. 
4- شیر برداشت روی سینک را چند دقیقه باز کنید. 
5- فیلتر قلیایی را برداشته و برای آب بندی اتصالات از نوار تفلون استفاده کنید. 
6- اکثر فیلترهای قلیایی دارای اتصالات فیتینگی هستند و برای نصب آنها در سیستم نیاز به استفاده از اتصالات نیست. 
7- آخرین فیلتر در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، فیلترهای مینرال هستند، جهت ورودی و خروجی را روی فیلتر مینرال پیدا کنید. 
8- شیلنگ خروجی فیلترهای مینرال را خارج کرده و پایه ها را روی دستگاه با فاصله مناسبی از فیلتر مینرال متصل کنید. 
9- فیلترهای قلیایی را روی پایه دستگاه نصب کرده و یک سر شیلنگ را به خروجی فیلتر مینرال وصل کنید. 
10- طرف دیگر شیلنگ را به ورودی فیلتر قلیایی وصل کرده و در نهایت شیلنگی را که از فیلتر مینرال جدا کردید به فیلتر قلیایی متصل کنید. 
11- دستگاه را به برق وصل کرده و شیر ورودی آب را باز کنید. 
12- شیر مخزن و روی سینک را به باز کنید. 

***برای نصب فیلترهای قلیایی در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانید از افراد مختصص و آموزش دیده در این زمینه کمک بگیرید. این موضوع می تواند از بروز مشکل در ساختار دستگاه بعد از نصب فیلترهای قلیایی جلوگیری کند. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب خانگی با تنوع بالایی بر اساس برند می باشد، در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی با مراجعه به abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر