فیلتر الیافی تصفیه آب صنعتی چیست؟

فیلتر الیافی تصفیه آب صنعتی چیست؟

در پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی، از فیلتر الیافی برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق استفاده می شود. این فیلتر کاربرد بالایی در صنعت تصفیه آب دارد و در افزایش سطح کیفی آب به میزان قابل توجهی تاثیر گذار است. فیلتر الیافی صنعتی از الیاف پلی پروپیلن ساخته می شود و با توجه به این موضوع در کنار داشتن دقت بالا در اندازه گیری دارای طول عمر بسیار مطلوبی می باشد.

فیلترهای الیافی صنعتی به صورت جامبو و اسلیم و با ارتفاع 10، 20، 30 و 40 اینچ تولید می شوند. این فیلترها به صورت کارتریجی هستند و برای تعبیه آنها در سیستم نیاز به استفاده از هوزینگ های تصفیه آب می باشد. 

در صورت تمایل برای خرید فیلتر الیافی تصفیه آب صنعتی توجه به سطح کیفی و دقت اهمیت زیادی دارد. فیلترهای الیافی معمولا در اولین مرحله از فیلتراسیون تعبیه می شوند و در از بین بردن آلاینده های فیزیکی تاثیر گذار هستند، در صورتی که سطح کیفی این فیلترها مطلوب نباشد آلاینده های فیزیکی وارد سایر فیلترهای تصفیه آب در ادامه روند فیلتراسیون می شوند و این موضوع در خرابی این فیلترها تاثیر گذار است. خرابی برخی از فیلترهای تصفیه آب مثل ممبران ها می تواند مشکلات زیادی را در سیستم تصفیه آب صنعتی به دنبال داشته باشد.


موارد استفاده از فیلترهای الیافی


کاربردهای فیلتر الیافی در صنعت تصفیه آب شامل موارد زیر می شوند:


1- دستگاه های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس: در سیستم های تصفیه آب صنعتی RO، از فیلترهای الیافی در پیش تصفیه استفاده می شود. این فیلترها باعث حفاظت از ممبران های RO می شوند و در افزایش طول عمر این ممبران ها تاثیر گذار هستند. 

2- فیلترهای اشعه فرابنفش (UV): فیلترهای اشعه فرابنفش می توانند آلاینده های میکروبی را با دقت بالایی از بین ببرند. سطح بالای ذرات معلق می تواند در عملکرد این فیلترها اختلال ایجاد کند، به همین دلیل باید از فیلترهای الیافی برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی استفاده کنید. 

3- سیستم های پیش تصفیه ورودی ساختمان: ورود سیال با سطح بالای ذرات معلق می تواند آسیب زیادی را به تجهیزات در خانه به دنبال داشته باشد. برخی از رایج ترین مشکلاتی که در اثر آلاینده های فیزیکی در ساختمان ها ایجاد می شوند مواردی مثل افت فشار آب و گرفتگی سیستم لوله کشی، خرابی شیر آلات، بروز مشکل در ماشین های ظرفشویی و لباسشویی و ... هستند. این موضوع باعث شده تا به کارگیری سیستم های پیش تصفیه ورودی ساختمان اهمیت زیادی داشته باشد. 

4- حفاظت از فیلترهای کربنی: فیلترهای کربنی با داشتن عملکرد بسیار مطلوب در از بین بردن کلر، بو و طعم نامطلوب آب به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. ورود ذرات معلق به این فیلترها می تواند در کوتاه شدن طول عمر آنها تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. توصیه می شود برای افزایش طول عمر فیلترهای کربنی در اولین مرحله از فیلتراسیون، فیلترهای الیافی را به کار ببرید.  

*** فیلتر الیافی کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارد، مواردی که بررسی شد تنها تعدادی از این کاربردها هستند. 


طول عمر فیلترهای الیافی صنعتی چقدر است؟

طول عمر فیلترهای الیافی صنعتی


طول عمر فیلتر الیافی به عوامل مختلفی مثل سطح کیفی آب ورودی، کیفیت فیلتر، میزان مصرف آب و ... بستگی دارد. با این حال فیلترهای الیافی را معمولا به اندازه 3 تا 6 ماه در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. 

برای اطلاع از زمان تعویض فیلترهای الیافی توجه به برخی نکته می تواند کمک کننده باشد. به عنوان اولین نکته باید فشار آب را مورد بررسی قرار دهید. افت فشار سیال می تواند ناشی از گرفتگی فیلترهای الیافی باشد. زمان تعویض فیلترهای الیافی با تغییر رنگ این فیلترها از سفید به قهوه ای مشخص می شود، می توانید فیلترهای الیافی را در هوزینگ های شفاف تعبیه کرده و با بررسی های دوره ای از زمان تعویض آنها اطلاع پیدا کنید. 


مهم ترین نکات برای خرید فیلترهای الیافی صنعتی

مهم ترین نکات برای خرید فیلترهای الیافی صنعتی


فیلترهای الیافی دارای تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف هستند، این موضوع باعث شده تا توجه به برخی نکات و پارامترها برای خرید فیلتر الیافی اهمیت زیادی داشته باشد. موارد زیر از مهم ترین نکاتی هستند که برای خرید فیلتر الیافی باید در نظر داشته باشید:

1- فیلترهای الیافی با توجه به میزان ارتفاع و قطر دارای انواع مختلفی هستند. ظرفیت فیلترهای الیافی بر این اساس متفاوت است، بنابراین با بررسی میزان آب ورودی به سیستم، بهترین نوع فیلتر الیافی را انتخاب کنید. ارتفاع فیلترهای الیافی می تواند به اندازه 10، 20، 30 و 40 اینچ باشد و با قطر 2.5 یا 4 اینچ تولید می شوند. 

2- در مشخصات فنی فیلترهای الیافی عواملی مثل محدوده دمای سیال بررسی می شود که باید برای خرید مورد بررسی قرار بگیرد. 

3- فیلترهای الیافی دارای تنوع بالایی بر اساس برند هستند و سطح کیفی متفاوتی با توجه به این موضوع دارند. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید این فیلترها برند را به عنوان یکی از مهم ترین نکات در نظر داشته باشید. برخی از بهترین برندهای فیلترهای الیافی شامل آسپا، توس و سی سی کا می شوند.

4- فروشگاه های تصفیه آب معتبر، فیلترهای الیافی را با بالاترین سطح کیفی ارائه می کنند، با توجه به این بهتر است به خرید از فروشگاه معتبر توجه داشته باشید. در کنار این بسیاری از فروشگاه های معتبر فرصت دریافت مشاوره را هم در اختیار شما قرار می دهند. 


«وب سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با برندهای مختلف می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
سمیه
سمیه
سلام. میخواستم فیلتر‌های الیافی مناسب رو برای سیستم تصفیه آب بخرم مونده بودم کدوم یکیش بهتره. به کارشناسان آبین تماس گرفتم خیلی با صبر و حوصله منو راهنمایی کردن.
ارسال نظر