فواید نوشیدن آب تصفیه شده 

فواید نوشیدن آب تصفیه شده 

مطمئنا بسیار شنیده اید که نوشیدن آب کافی برای سلامت انسان ضروری می باشد. نوشیدن آب کافی در شبانه روز برای انسان فواید بسیار زیادی به همراه دارد. اما نوشیدن آب با هر کیفیتی برای افراد مفید است؟ آشامیدن آب با کیفیت پایین و با آلاینده های زیاد برای انسان نه تنها مفید نمی باشد، بلکه مضرات جبران ناپذیری دارد. به همین دلیل متخصصان بر نوشیدن آب تصفیه شده تاکید دارند. 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد، به همین علت نوشیدن آب برای انسان ها بسیار ضروری می باشد. نوشیدن آب کافی و هیدراته کردن بدن مزایای بسیار زیادی از جمله حفظ سلامت پوست و مو، کاهش ابتلا به سرطان و ... برای انسان دارد. 
همانطور که گفتیم نوشیدن آب آلوده برای افراد مضرات جبران ناپذیری دارد. متاسفانه آب تصفیه شهری کیفیت کافی برای نوشیدن را ندارد و آلاینده های بسیار زیادی دارد. نوشیدن آب تمیز و تصفیه شده برای افراد بسیار مفید می شود. در این مقاله به بررسی خواص نوشیدن آب تصفیه شده می پردازیم.


بهبود سلامت پوست و مو 


نوشیدن آب سالم و هیدراته کردن بدن موجب بهبود سلامت پوست و مو می شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که هیدراته به چه معناست؟ هیدراته کردن به معنای رساندن آب کافی به سلول های بدن می باشد. سلول های پوستی از آب تشکیل شده اند، به همین دلیل هیدراته کردن و نوشیدن آب کافی از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین هیدارته کردن بدن موجب حفظ اکسیژن پوست و گردش خون در پوست شده و به این صورت پوست شاداب می شود. اما چرا آب تصفیه شده بهتر می باشد؟ هر چه میزان املاح موجود در آب کمتر باشد، آب توسط سلول های پوستی بهتر و بیشتر جذب می شود. بنابراین برای حفظ سلامت و شادابی پوست نوشیدن آب تصفیه شده ضروری می باشد. علاوه بر نوشیدن آب تصفیه شده، شستن پوست با آب تمیز نیز بر حفظ سلامت آن موثر می باشد. 


کاهش وزن و تناسب اندام 


برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای فیلتر قلیایی می باشند. فیلتر قلیایی جزو فیلترهای ضروری نمی باشد و به درخواست مشتری بر روی دستگاه نصب می شود. این فیلتر با استفاده از عمل الکترولیز، PH آب را افزایش داده و آن را قلیایی می کند. نوشیدن آب قلیایی برای انسان مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای آن کاهش وزن و تناسب اندام می باشد. آب قلیایی از پرخوری جلوگیری می کند، به همین دلیل به نوشیدن آن بسیار توصیه می شود. نوشیدن آب اسیدی برای انسان مضر می باشد و یکی از دلایل چاقی افراد تجمع سموم اسیدی در بدن است. زمانی که بدن اسیدی می شود، چربی ها برای محافظت از اندام های حیاتی ذخیره می شوند. نوشیدن آب قلیایی باعث خنثی شدن سموم اسیدی بدن می شود و دیگر نیازی به چربی ها نخواهد بود. 


کاهش ابتلا به سرطان 


آب تصفیه نشده آلاینده ها، کلر و مشتقات آن، فلزات سنگین نظیر جیوه، کادمیوم، سرب و آرسنیک می باشد. وجود موارد ذکر شده در آب سبب افزایش ابتلا به سرطان می شود. به همین دلیل نوشیدن آب سالم و تصفیه شده برای کاهش ابتلا به این بیماری خطرناک بسیار ضروری می باشد. آب تصفیه شده موجب افزایش سیستم ایمنی نیز می شود. 
کلر ماده ای ضد عفونی کننده می باشد ولی یکی از عوامل ایجاد بیماری های سرطان نیز می باشد. کلر با مواد آلی موجود در آب ترکیب می شود و تری هالومتان ها را به وجود می آورد. تری هالومتان ها ترکیبات خطرناک و سرطان زا می باشند. نوشیدن آب حاوی ترکیبات تری هالومتان موجب افزایش رادیکال های آزاد در بدن انسان می شود. به این صورت سلول ها آسیب دیده و خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد. به همین دلیل نوشیدن آب تصفیه شده برای جلوگیری از ابتلا به سرطان ضروری می باشد. 
دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف آلاینده ها، کلر و فلزات سنگین فیلترهای مخصوصی دارد و با دقت بالایی آن ها را حذف می کند. کلر موجود در آب در دو مرحله به طور کامل از آب حذف شده و آلاینده ها و فلزات سنگین توسط فیلتر ممبران از آب حذف می شوند.  


جلوگیری از آسیب کلیوی 


نوشیدن آب کافی و سالم از ایجاد سنگ و مشکلات دیگر کلیوی جلوگیری می کند. نوشیدن آب تصفیه شده باعث جذب بهتر مواد معدنی و مغذی می شود. در صورتی که کلیه ها به درستی کار نکنند، مواد زائد و مایع اضافی درون آن باقی می ماند. یکی از دلایل اصلی سنگ کلیه کم آبی می باشد. افزایش نوشیدن مایعات طبق نظر کارشناسان موجب کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود. عدم نوشیدن آب کافی و سالم تعادل الکترولیت ها را در بدن بهم می زند. پتاسیم، سدیم و فسفات به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. در صورتی که کلیه ها به خوبی عمل کنند، سطوح الکترولیت ها در بدن پایدار می شوند. 


جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی 


آب تصفیه شهری دارای آلاینده ها و فلزات سنگین نظیر کادمیوم، جیوه، آرسنیک و سرب می باشد. نوشیدن آب حاوی این مواد موجب گرفتگی عروق و بیماری های قلبی می باشد. به همین دلیل نوشیدن آب تصفیه شده و فاقد این موارد بسیار ضروری می باشد. دستگاه های تصفیه آب با استفاده از فیلتر ممبران که دقت بسیار بالایی در حدود 0.0001 میکرون دارد، تمامی این موارد را از آب حذف می کنند. 


کاهش مشکلات گوارشی 


کلر ماده ای ضدعفونی کننده می باشد و باکتریها و ویروس های موجود در آب را می کشد ولی این ماده قادر به حذف میکروارگانیسم ها و انگل های کیست دار نمی باشد. این انگل ها موجب ایجاد مشکلات گوارشی و روده ای می شوند و در برخی از موارد خطرات جبران ناپذیری دارند. دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانند انگل ها و میکروارگانیسم های موجود در آب را حذف کنند. 
یکی دیگر از دلایل نوشیدن آب سالم و تمیز برای حفظ سلامت سیستم گوارشی، افزایش متابولیسم بدن می باشد. به این صورت هضم غذا نیز بهبود می یابد. آب تصفیه شده از یبوست نیز جلوگیری می کند. آب تصفیه شده به حرکت طبیعی روده ها کمک می کند.
 


دستگاه تصفیه آب خانگی برای من لازم است؟ 


دستگاه های تصفیه خانگی با داشتن فیلترهای مختلف می توانند تمامی آلاینده ها، فلزات سنگین، کلر، ذرات معلق را حذف کرده و بو، رنگ و طعم آب را مطبوع کنند. به این صورت نوشیدن آب برای شما و نزدیکانتان بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین نوشیدن آب کافی و سالم از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرده و موجب بهبود سلامت پوست و مو می شود. نوشیدن آب تصفیه نشده برای انسان مضرات جبران ناپذیری به همراه دارد، به همین علت متخصصان به نوشیدن آب تصفیه شده تاکید دارند. در کشور ما آب تصفیه شده شهری کیفیت بالایی ندارد و دارای مقادیر زیادی آلاینده و فلزات سنگین می باشند، به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی به تمامی افراد توصیه می شود. 
وبسایت تصفیه آب آبین در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی سابقه ای طولانی دارد. این شرکت ضمن ارائه بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب امکان دریافت مشاوره رایگان را نیز در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد دستگاه های تصفیه آب خانگی با مشاوران و متخصصان وبسایت abin.ir در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
قربانی
قربانی
منم واقعا با شما موافق هستم آب آشامیدنی که تصفیه نشده باشه و کلی داخلش آلاینده باشه بهتره که اصلا مصرف نشه .
ارسال نظر