فواید استفاده از فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی

فواید استفاده از فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلترهای ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی قادر به حذف کلیه آلاینده ها و املاح موجود در آب هستند، این فیلترها می توانند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. حذف املاح و آلاینده ها تاثیر بسیار مطلوبی را برای افزایش سطح کیفی آب دارد و باعث بهبود طعم آن می باشد. با این حال برخی از این املاح برای سلامتی انسان ضروری می باشند و لازم است که به همراه آب آشامیدنی مصرف شوند. 

در دستگاه های تصفیه آب خانگی و توسط فیلتر مینرال امکان افزودن املاح مورد نیاز بدن به آب وجود دارد. اضافه شدن املاح به آب می تواند تا حد زیادی در بهبود طعم و افزایش سطح کیفی آن تاثیر گذار باشد. 

در ادامه مقاله به بررسی مزیت هایی که استفاده از فیلتر ممبران در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی به دنبال دارد شامل موارد زیر می شوند. 


عملکرد فیلتر مینرال در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی


فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس (RO) دارای روزنه هایی به قطر 0.0001 میکرون می باشد و باعث حذف تمام آلاینده های آب می شود. این فیلتر تصفیه آب، حدود 95 تا 99 درصد از سختی آب را کاهش داده و باعث می شود آب مزه تلخی داشته باشد. بخشی از املاح که توسط ممبران فیلتر حذف می شوند، املاح ضروری برای انسان هستند که معمولا از طریق آب و مواد غذایی باید مصرف شوند. به منظور افزایش کیفیت آب خروجی از فیلتر ممبران و افزودن املاح مفید به آب تصفیه شده، اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلتر مینرال استفاده می کنند.

در ساخت فیلتر مینرال (Mineral) از موادی استفاده شده که باعث افزودن املاح مفید به آب می شود. فیلتر تصفیه آب مینرال حاوی مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم و منیزیم می باشد که در آب های معدنی طبیعی یافت می شوند. با ورود این املاح مفید به آب، سختی آب کمی بالاتر رفته و در حد استاندارد آب آشامیدنی تنظیم می شود. این موضوع باعث می شود که آب طعم و مزه بسیار بهتری را هم داشته باشد. 

فیلتر مینرال حاوی ذرات کلسیت (Calcite) با دانه بندی مختلف در محدوده 3 تا 6 میلی متر می باشد. حجم مواد استفاده شده در فیلتر مینرال تقریبا 250 میلی لیتر است و این فیلتر تصفیه آب عمدتا در مرحله ششم فیلتراسیون در دستگاه و پس از مخزن ذخیره آب قرار می گیرد. حلالیت ماده معدنی کلسیت در آب به میزان PH و تعادل شیمیایی آن با دی اکسید کربن وابسته است. نمونه های جدید از فیلتر مینرال از موادی استفاده می کنند که می توانند علاوه بر یون کلسیم، میزان منیزیم را در آب افزایش دهند.

اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما 5 مرحله ای است می توانید با اضافه کردن فیلتر مینرال باعث ارتقا دستگاه برای بهبود عملکرد آن شوید. این موضوع می تواند سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 


مراحل تعویض فیلتر مینرال


عمر مفید فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی حدود یک سال و نیم می باشد و به منظور بهبود عملکرد آن در دستگاه لازم است تعویض شود. توجه به تعویض به موقع فیلترهای مینرال از آن جایی حائز اهمیت است که بی توجهی به این موضوع می تواند باعث رشد آلاینده میکروبی و میکروارگانیسم ها در فیلتر شود. 

اگر آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی طعم و مزه خوشایندی ندارد، این مساله می تواند به دلیل زمان تعویض فیلتر مینرال باشد. به منظور تعویض فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی به روش زیر عمل کنید:

•    ابتدا برق و آب ورودی به دستگاه را قطع کرده و شیر برداشت را باز کنید تا جریان آب خروجی از دستگاه قطع شود.
•    اتصالات فیلتر مینرال را باز کرده و آن را از دستگاه جدا کنید. این اتصالات در دو سر فیلتر قرار دارند.
•    اگر روی اتصالات فیلتر مینرال نوار تفلن وجود دارد، آن را باز کرده و مقداری تفلون جدید به دور آن بپیچید. حدود 10 دور کافی است و پیچیدن دور بیشتر می تواند سبب شکستن فیلتر مینرال شود.
•    فیلتر مینرال جدید را در دستگاه تصفیه آب خانگی نصب کنید.
•    شیر مخزن و آب ورودی را باز کرده و دستگاه تصفیه آب را به برق متصل کنید.
•    دستگاه را روشن کرده و عدم نشتی فیلتر مینرال را بررسی کنید.

توجه کنید که در صورت تمایل به تعویض فیلترهای مینرال بهترین راهکار کمک گرفتن از افراد متخصص و کارشناسان در این زمینه می باشد. این موضوع می تواند به شما اطمینان دهد که هیچ مشکلی در سیستم بروز نمی کند.  


«سایت آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با بالاترین سطح کیفی می باشد و فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید کالا با مراجعه به وب سایت abin.ir با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر