سه نوع BW ،SW و TW در فیلتر ممبران چه اهمیتی دارد؟

سه نوع BW ،SW و TW در فیلتر ممبران چه اهمیتی دارد؟

فیلترهای ممبران فیلمتک (Filmtec)، توسط کمپانی معتبر DOW با بالاترین سطح کیفی تولید شده اند. ممبران های فیلمتک، عملکرد بسیار مطلوبی در زمینه فیلتراسیون دارند و یکی از پر مصرف ترین برندهای ممبران در ایران محسوب می شوند. فیلترهای ممبران صنعتی به دلیل داشتن دقت بالا در اندازه گیری، مهم ترین قطعات در سیستم های تصفیه آب صنعتی هستند. با توجه به این موضوع انتخاب بهترین نوع ممبران برای تعبیه در سیستم اهمیت زیادی دارد. 

ممبران های فیلمتک با تنوع بالایی بر اساس پارامترهای مختلف ارائه می شوند. کاربرد این ممبران ها متفاوت است و بر همین اساس توجه به نوع ممبران برای خرید اهمیت زیادی دارد. انواع فیلترهای ممبران آمریکایی فیلمتک بر اساس ظرفیت، کاربرد و البته ساختار شامل فیلترهای ممبران فیلمتک SW ،BW و TW می شوند. هر کدام از این ممبران ها دارای کاربرد مشخص شده ای هستند و با مدل های مختلفی بر اساس مشخصات فنی ارائه می شوند. 

خرید فیلتر ممبران اصل، یکی از مهم ترین نکاتی است که توجه به آن برای انتخاب ممبران ها اهمیت زیادی دارد. تنها فیلترهای ممبران اصل می توانند عملکرد مطلوبی برای فیلتراسیون آب داشته باشند.


ممبران های BW فیلمتک (Filmtec)


BW مخفف عبارت Brakish Water می باشد که بر همین اساس فیلترهای ممبران صنعتی فیلمتک سری BW مناسب برای فیلتراسیون آب های لب شور هستند. این ممبران ها می توانند آلاینده هایی را در آب مثل نیترات و نتیریت، آرسنیک، جیوه، املاح و شوری و... از بین ببرند. از این نوع فیلترها می توان برای تصفیه آب شهری هم استفاده کرد که سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در واقع امکان از بین بردن تمام آلاینده ها تا ابعاد 0.0001 میکرون در این ممبران ها وجود دارد. 

از فیلترهای ممبران صنعتی فیلمتک (Filmtec) سری BW می توانید برای تصفیه آب در صنایع داروسازی، تولید آب معدنی، صنایع نساجی، بویلرها و دیگ های بخار، آب شیرین کن های کشاورزی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و... استفاده کنید. 

فیلترهای ممبران Filmtec BW با مدل های مختلفی موجود هستند که پر فروش ترین و پر کاربرد ترین آنها شامل موارد زیر می شوند:

1- فیلتر ممبران فیلمتک (Filmtec) سایز 8 اینچ مدل BW30-400: با انواع سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس سازگاری دارد و از پر مصرف ترین ممبران های فیلمتک می باشد. 

2- ممبران 4 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل BW30-4040: توانایی تصفیه آب را با ظرفیت 9 هزار لیتر در شبانه روز دارد و دارای استانداردهای لازم در زمینه تایید سطح کیفی می باشد. 

3- ممبران 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل BW30HR-440: این ممبران به صورتی طراحی شده است که در برابر رسوب و ایجاد فولینگ مقاومت بالایی دارد و بر همین اساس دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد. 

4- ممبران 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل BW30-400/34i: از آن جایی که این ممبران در برابر فولینگ ناشی از شرایط و مشخصات آب مقاومت بالایی دارد، باعث جلوگیری از ایجاد وقفه در عملکرد سیستم و البته کاهش هزینه های عملیاتی می شود. 

5- ممبران 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل BW30-365: عملکرد مطلوبی برای فیلتراسیون آب دارد و دارای بیشترین طول عمر می باشد. این ممبران در کاهش هزینه های نگهداری سیستم تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی تاثیر گذار می باشد. 

ممبران های SW و BW فیلمتک


ممبران های SW فیلمتک (Filmtec)


برای تصفیه آب شور دریا (Sea Water) می توان از فیلترهای ممبران آمریکایی فیلمتک SW استفاده کرد. در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای تامین آب در مناطقی که به آب آشامیدنی با سطح کیفی بالا دسترسی ندارند، تصفیه آب شور یا آب های زیر زمینی می باشد. فیلترهای ممبران SW فیلمتک تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی از نظر افزایش سطح کیفی آب هستند. این ممبران ها دارای مقاومت بالایی در برابر فولینگ می باشند و بر همین اساس طول عمر بسیار بالایی دارند. 

موارد زیر برخی از مدل های فیلترهای ممبران فیلمتک SW هستند:

1- ممبران دریایی 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30XLE-400: توانایی فیلتراسیون آب را با دبی بالا و بیشترین دقت دارد. استفاده از این ممبران می تواند در کاهش مصرف انرژی تا حد زیادی تاثیر گذار باشد.

2- ممبران دریایی 4 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30HRLE-4040: دارای ابعاد 4*40 اینچ می باشد و با داشتن عملکرد مطلوب در کاهش مصرف انرژی، باعث کاهش هزینه های عملیاتی در سیستم می شود. 

3- ممبران دریایی 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30HR-380: توانایی دفع عنصر بور را مطابق با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت دارد و می تواند باعث کاهش پساب در سیستم های تصفیه آب صنعتی شود. 

4- ممبران دریایی 4 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30-4021: در فشار پایین سیال هم عملکرد مطلوبی برای فیلتراسیون دارد، بنابراین نیازی به استفاده از پمپ های فشار قوی در سیستم نمی باشد. 

5- ممبران دریایی 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30HRLE-400: دارای مناسب ترین عملکرد برای نمک زدایی آب می باشد و در کنار این باعث کاهش مصرف انرژی با تعبیه در سیستم می شود. 

6- ممبران دریایی 8 اینچ فیلمتک (Filmtec) مدل SW30HRLE-400i: امکان فیلتراسیون آب دریا را با خلوص بالا و البته مصرف کم انرژی فراهم می کند. 


ممبران های TW فیلمتک (Filmtec)


این ممبران ها برای فیلتراسیون آب شهری (Tap Water) مناسب هستند. از ممبران های فیلمتک TW در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی استفاده می شود. این ممبران ها توانایی از بین بردن تمام آلاینده های آب شهری را با بالاترین دقت دارند. ظرفیت فیلترهای ممبران آمریکایی فیلمتک TW بسیار کمتر از انواع ممبران های SW و BW می باشد. 

ممبران های TW فیلمتک
انواع ممبران های فیلمتک TW موارد زیر هستند:

1- فیلتر ممبران فیلمتک (Filmtec) مدل TW30-1812-50: در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و در افزایش سطح کیفی آب تاثیر بسیار مطلوبی دارد. 

2- فیلتر ممبران فیلمتک (Filmtec) مدل TW30-1812-100: توانایی تولید 400 لیتر آب تصفیه شده را در شبانه روز دارد و بر همین اساس مناسب برای تعبیه در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می باشد. 


«سایت آبین ارائه دهنده مدل های مختلف فیلترهای ممبران فیلمتک اصل می باشد و در کنار این فرصت دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر