راهنمای خرید فیلتر شنی استخری 

راهنمای خرید فیلتر شنی استخری 


فیلتر شنی می تواند ذرات معلق موجود در آب را حذف کند، این فیلتر با الهام از طبیعت ساخته شده است و دارای دانه های ریز شن و ماسه می باشد. فیلتر شنی استوانه ای شکل می باشد، که با عبور آب از آن ذرات معلق موجود در آن حذف می شوند. برای ساخت فیلتر شنی ابتدا ذرات درشت و سپس ذرات کوچک تر قرار می گیرند، به این صورت علاوه بر تصفیه بهتر آب، فیلتر دچار گرفتگی نمی شود. توجه داشته باشید که این فیلتر تنها آب را شفاف می کند و نمی تواند میکروارگانیسم های بیماری زا موجود در آب را حذف کند.

یکی از مهم ترین کاربردهای فیلتر شنی تصفیه آب استخرها می باشد. فیلتر شنی استخر در انواع مختلفی تولید می شود، که از نظر ظرفیت، جنس بدنه، عملکرد و قیمت با هم متفاوت می باشند. بر اساس نوع کاربرد مورد نیاز باید فیلتر شنی مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی نکات لازم برای خرید فیلتر شنی استخری می پردازیم: 


جنس بدنه فیلتر شنی استخری 


جنس بدنه فیلترهای شنی استخری متفاوت می باشد. برای خرید به جنس بدنه فیلتر نیز توجه کنید. فیلتر شنی استخری از جنس فایبرگلاس، پلی اتیلن، رزین پلی استر و فایبرگلاس یا کامپوزیت  Pro gridمی باشد. فیلتر شنی استخری معمولا فلزی نمی باشد، زیرا فلز دچار زنگ زدگی می شود و در برابر مواد خورنده مقاوم نیست. مقاوم بودن بدنه فیلتر شنی استخری در برابر مواد خورنده و شیمیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی انواع جنس بدنه فیلتر شنی استخری می پردازیم: 


•    فایبرگلاس (FRP): فایبرگلاس برای ساخت فیلتر استخری گزینه مناسبی است، زیرا مقاومت خوبی در برابر فشار، مواد خورنده و حرارت دارد.
•    پلی اتیلن: این ماده مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه UV دارد، همچنین دارای چگالی بالایی نیز می باشد. 
•    رزین پلی استر: برای ساخت مخزن فیلتر شنی از رزین پلی استر به همراه فایبرگلاس نیز استفاده می شود. این ماده مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و مواد شیمیایی دارد. 

 

جنس بدنه فیلتر شنی استخری 


دبی آب ورودی 


یکی از پارامترهای مهم برای خرید فیلتر شنی استخری، دبی آب می باشد. بنابراین لازم است که در ابتدا دبی آب استخر را محاسبه کنیم. به این منظور نیاز به حجم استخر بر حسب متر مکعب و نرخ گردش آب در استخر می باشد. نرخ گردش آب در استخرهای عمومی، کودکان و خانه ها با هم متفاوت است. برای محاسبه دبی باید حجم استخر را بر نرخ گردش آب تقسیم کرد. برای خرید فیلتر شنی استخری توصیه می شود، فیلتر را کمی بزرگتر از دبی به دست آمده انتخاب کنید. 


تاثیر نوع استخر بر خرید فیلتر شنی استخر 


برای خرید فیلتر شنی استخری توجه به نوع استخر اهمیت بسیار زیادی دارد. استخرها سرپوشیده یا روباز هستند. فیلترهای شنی حجم کمتری از استخرهای روباز را به نسبت استخرهای سرپوشیده پوشش می دهند. برای مثال اگر فیلتر شنی 75 متر مکعب از استخر سرپوشیده را پوشش می دهد، می تواند 60 متر مکعب از استخر روباز را پوشش دهد. 


سایز اتصالات فیلتر شنی استخر


برای خرید فیلتر شنی سایز اتصالات نیز مهم است. سایز اتصالات فیلترهای شنی استخری متفاوت است و معمولا بین 1 تا 2 اینچ می باشد. 


برند فیلتر شنی استخری 


فیلتر شنی استخری توسط شرکت های مختلفی تولید می شود، که از نظر کیفیت، مقاومت و مشخصات با هم متفاوت می باشند. برندهای ایمکس، هایوارد و IML اسپانیا سه تا از بهترین برندهای موجود در بازار می باشند. در صورتی که فیلتر شنی بی کیفیت را تنها به دلیل داشتن قیمت پایین خریداری کنید، متحمل هزینه های بیشتری در ادامه می شوید. بنابراین توصیه می شود، فیلتر شنی استخری برندهای معتبر را خریداری کنید. 

 

برند فیلتر شنی استخری


خرید از فروشگاه معتبر 


یکی از نکات مهم برای خرید فیلتر شنی استخری، خرید از فروشگاه های معتبر می باشد. خرید کالای با کیفیت و مناسب برای استخر مورد نظر شما اهمیت بسیار زیادی دارد، در غیر این صورت هزینه ای که کرده اید بی فایده است. فروشگاه های معتبر شما را در خرید محصول مناسب راهنمایی می کنند.

وبسایت تصفیه آب آبین در زمینه فروش محصولات تصفیه آب سابقه ای طولانی دارد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با شماره های موجود در وبسایت تماس گرفته و به صورت رایگان با مشاوران و متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. 


استفاده از فیلتر شنی استخری چه مزایایی دارد؟ 


فیلتر شنی استخری ذرات معلق موجود در آب را حذف می کند و به این صورت موجب شفاف و تمیز شدن آب استخر می شود، به همین دلیل پرکاربردترین فیلتر برای تصفیه آب استخرها می باشد. از جمله مزایای فیلتر شنی استخری می توان به موارد زیر اشاره کرد: 


•    نصب آسان و راحت 
•    بدون نیاز به فضا زیاد برای نصب 
•    کنترل ساده 
•    تصفیه آب در سریع ترین زمان 
•    هزینه نگهداری بسیار کم به نسبت بقیه دستگاه ها 
•    قیمت مناسب به نسبت ویژگی ها 

 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
نظرات (1)
رضا داوودی
رضا داوودی
سلام وقتتون بخیر، من دنبال فیتلر آب خوب میگردم خواستم ببینم فیتلر شنی به درد میخوره؟ یه مطلبی خوندم توی مجله اقتصاد آفرین میگفت یه سری از کثیفی هارو ممکنه تمیز نکنه، خواستم بدونم چجوریه؟شما چه مدلی پیشنهاد میکنید؟
ارسال نظر