دستگاه تصفیه آب رومیزی یا زیر سینکی بخریم؟

دستگاه تصفیه آب رومیزی یا زیر سینکی بخریم؟

 

دستگاه های تصفیه آب خانگی از نظر مکانیزم و تکنولوژی تصفیه آب دارای دو مدل اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون هستند. استفاده از روش اسمز معکوس به دلیل عمکرد بالای آن در تصفیه آب در تولید دستگاه های تصفیه آب خانگی کاربرد بیشتری دارد. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آب خانگی را می توان بر اساس نوع عملکرد و شکل ظاهری به سه مدل دستگاه های تصفیه آب رومیزی، دیواری و زیر سینکی طبقه بندی کرد. دو نوع رومیزی و زیر سینکی بیشتر توسط مصرف کنندگان مورد استقبال قرار گرفته اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و رومیزی بپردازیم.

 

تفاوت های مهم دستگاه تصفیه آب رومیزی و زیر سینکی

 

اگر قصد تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی را دارید، شاید به این سوال برخورده باشید که دستگاه های تصفیه آب رومیزی و زیر سینکی هر یک چه کاربردی دارند و کدام یک برای استفاده شما مناسب تر می باشد؟

در میان انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی دو مدل رومیزی و زیر سینکی محبوبیت بیشتری دارد. همانطور که از نام این دو دستگاه مشخص است، تفاوت اصلی آنها در محل نصب و نوع طراحی دستگاه می باشد. از دستگاه تصفیه آب رومیزی می توان بر روی سینک یا میز استفاده کرد، اما دستگاه خانگی زیر سینکی عمدتا در زیر سینک در آشپزخانه نصب می شود و در معرض دیده قرار نمی گیرد. این دو مدل دستگاه های تصفیه آب ویژگی های متفاوتی دارند، اما از نظر عملکرد و کیفیت آب خروجی تقریبا مشابه یکدیگر عمل می کنند. در ادامه تفاوت های این دو مدل دستگاه را بررسی می کنیم: 

 

•    تفاوت های ظاهری: تفاوت دیگر دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی و رومیزی این است، که دستگاه های رومیزی به دلیل قرار گیری بر روی میز، معمولاً به صورت بسته و شکیل تر طراحی می شوند. در حالی که در دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی به دلیل کمتر دیده شدن در آشپزخانه از طراحی خاصی بهره نبرده اند. در واقع در دستگاه های زیر سینکی کلیه قطعات دستگاه مانند فیلترها و شیلنگ ها کاملاً دیده می شوند و بدنه خاصی برای دستگاه در نظر گرفته نشده است.


•    نصب و راه اندازی: یکی از مزیت های مهم دستگاه رومیزی نسبت به نوع زیر سینکی عدم نیاز به نصب دستگاه است، در حالی که دستگاه تصفیه آب زیر سینکی حتما باید توسط نصاب مجرب نصب گردد. 


•    کیفیت آب خروجی: آب خروجی از این دو دستگاه تصفیه آب از نظر کیفیت تفاوت چندانی ندارند، اما جریان آب خروجی از دستگاه زیر سینکی بسیار بیشتر است. کیفیت آب خروجی از دستگاه بستگی به روش تصفیه آب و فیلترهای دستگاه دارد. کیفیت آب می تواند در هر دو دستگاه یکسان باشد. 


•    ابعاد دستگاه: از لحاظ ابعاد این دو دستگاه نیز می توان گفت که دستگاه زیر سینکی به دلیل استفاده از مخزن تصفیه آب فضای بیشتری را اشغال می کند، در حالی که دستگاه های تصفیه آب رومیزی با ظاهری کوچک تر و جمع و جورتر طراحی و تولید می شوند. 


•    اضافه کردن فیلترها: مزیت مهم استفاده از دستگاه تصفیه آب زیر سینکی امکان اضافه کردن فیلتر به دستگاه است، اما در دستگاه رومیزی این امکان وجود ندارد. در صورت نیاز مصرف کننده می توان به راحتی فیلترهایی را برای تصفیه بهتر آب به دستگاه تصفیه آب زیر سینکی اضافه کرد، در حالی که در دستگاه های تصفیه آب رومیزی این امکان وجود ندارد. 


•    تفاوت قیمت: دستگاه های تصفیه آب رومیزی معمولا گران تر از دستگاه های زیر سینکی هستند. همچنین به دلیل اینکه بیشتر فیلترهای دستگاه رومیزی اینلاین می باشد، هزینه تعویض آن ها نیز بالاتر است. دستگاه های زیر سینکی دارای فیلترهای اینلاین و کارتریجی هستند و هزینه تعویض فیلترهای اصلی آن کمتر می باشد. 


•    طول عمر: از نظر طول عمر می توان گفت که دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی مقاوم تر است و در مقایسه با دستگاه های رومیزی از طول عمر بالاتری برخوردار هستند. این موضوع بستگی به برند و کیفیت دستگاه نیز دارد. 


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و رومیزی 


دستگاه های تصفیه آب خانگی در مدل های مختلفی تولید می شوند و کیفیت های متفاوتی دارند. تشخیص کیفیت دستگاه برای افراد عادی کار سختی است. به همین دلیل توصیه می شود از متخصصان در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید. دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی در مجموع گزینه بهتری برای خرید هستند، ولی اگر ظاهر دستگاه برای شما خیلی مهم است یا فظای لازم برای دستگاه زیر سینکی را ندارید، می توانید دستگاه تصفیه آب رومیزی خریداری کنید. برای خرید هر دو مدل مهم ترین پارامتر کیفیت دستگاه و فیلترها می باشد. توجه کنید که دستگاه تصفیه آب خریداری شده از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده کند، زیرا  اسمز معکوس بیشترین دقت را در تصفیه آب دارد. 


گروه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی و رومیزی با قیمت های رقابتی در سراسر کشور است، که برای مشتریان خود گارانتی و خدمات پس از فروش منحصر به فردی ارائه می دهد. چنانچه قصد تهیه دستگاه تصفیه آب مرغوب و اورجینال را دارید، با کارشناسان فنی تیم ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر