دستگاه تصفیه آب خانگی UV

دستگاه تصفیه آب خانگی UV


در بسیاری از مناطق ایران آب شرب شهری کیفیت بسیار پایینی دارد و حاوی مقادیر بالایی مواد آلاینده و میکروب ها می باشد. برخی از روش های ضدعفونی و گندزدایی که در فرآیند تصفیه آب استفاده می شوند، دارای معایبی هستند. در تصفیه آب شهری از کلر برای حذف میکروب ها و باکتری ها استفاده می شود، کلر و ترکیبات آن در آب برای انسان مضرات جبران ناپذیری دارد و سرطان زا می باشند، به همین دلیل دستگاه های تصفیه آب خانگی این ماده را از آب حذف کرده و با استفاده از فیلترها و روش های دیگر آب را ضد عفونی می کنند. برای ضد عفونی کردن آب راه های بهتری مثل استفاده از دستگاه های تصفیه آب و فیلترهای فرابنفش (UV) نیز وجود دارد. استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی UV برای تولید آب سالم و ضدعفونی شده برای سلامتی انسان هیچ ضرری ندارد. به این خاطر این مقاله به دستگاه تصفیه آب UV و عملکرد آن در تصفیه آب اختصاص داده شده است.

 

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب UV

 

برخی از فواید دستگاه تصفیه آب خانگی UV شامل موارد زیر هستند:


•    هر گونه میکروب و عوامل بیماری زا که در آب موجود باشد، را می توان توسط فیلتر UV از بین برد. در مواردی از طریق شیر میکس مقداری آلودگی به راه می یابد، که به این طریق می توان آن ها را نیز حذف کرد.
•    فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب، برق بسیار کمی استفاده می کند و مصرف آن معمولاً در حدود 6 تا 8 ولت است.
•     اشعه فرابنفشی که جهت ضدعفونی کردن آب در دستگاه استفاده می گردد، هیچگونه آسیبی به سیستم لوله کشی وارد نمی کند.
•    پس از گندزدایی آب توسط فیلتر UV هیچ ماده مضری به آب افزوده نشده و طعم و بوی آب دچار تغییر نخواهد شد.
•    فرایند نگهداری از دستگاه تصفیه آب فرابنفش بسیار ساده می باشد و تنها لامپ UV در دستگاه باید سالی یکبار تعویض گردد.
•    نصب فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار آسان است و به راحتی می توان آن را به مراحل پایانی دستگاه اضافه کرد. تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی قابلیت افزودن فیلتر UV را دارند.
•    استفاده از فیلتر UV جهت تصفیه آب هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان ندارد، زیرا محفظه فیلتر UV بسیار مقاوم می باشد و طراحی آن به صورتی انجام شده که هیچ نوری به بیرون نمی تابد.
•    استفاده از اشعه فرابنفش جهت ضدعفونی کردن آب در مقایسه با روش های دیگر گندزدایی نظیر استفاده از اوزون و کلر مزیت بیشتری دارد و مقرون به صرفه تر است.
•    با استفاده از این روش می توان به هر میزانی آب ضدعفونی شده تولید کرد و ظرفیت مشخصی ندارد. 

 

عمکرد دستگاه تصفیه آب UV

 

فیلتر فرابنفش با تابش نور UV در دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند 99% از عوامل میکروبی مانند انواع کیست ها، جلبک ها، قارچ های سمی، ویروس ها و باکتری های موجود در آب را از بین ببرد. این اشعه فرابنفش دارای طول موج خاصی است، که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. عملکرد فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب به این صورت است که با تابش نور فرابنفش به آب، این اشعه توسط باکتری ها و ویروس ها جذب شده و از تولید مثل و رشد میکروب ها در آب جلوگیری می کند. طراحی این فیلتر به شکلی است، که آب می تواند از مجاورت لامپ فرابنفش و اشعه UV عبور کند و کاملاً ضدعفونی و گندزدایی شود. از آنجایی که فیلتر UV تنها موجب غیر فعال شدن و توقف رشد میکروب ها در آب می شود، بنابراین میکروب های کشته شده در آب باقی می مانند و لازم است که توسط فیلترهای دیگر آن هارا از آب حذف کرد.  

شاید تاکنون شنیده باشید که اشعه فرابنفش موجود در نور خورشید می تواند موجب آسیب جدی به سلول های پوستی و بروز بیماری هایی نظیر سرطان پوست در انسان شود، اما اگر مشاهده کرده باشید، محفظه نگهدارنده لامپ UV کاملاً ایمن و مقاوم ساخته شده است به طوری که اشعه فرابنفش هیچ راهی به بیرون از لامپ ندارد. باید توجه داشته باشید که بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی فاقد فیلتر UV هستند و این فیلتر تصفیه آب به صورت یک آپشن در دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. اگرچه دستگاه تصفیه آب UV عملکرد بسیار خوبی به منظور گندزدایی و ضدعفونی کردن آب از خود نشان می دهد، اما ضرورت استفاده از این دستگاه بیشتر در مناطقی است که آب شرب دارای آلودگی میکروبی بالایی می باشد. همچنین استفاده از آن برای سالمندان، کودکان، بیماران و تمامی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مناسب می باشد. 

شرکت تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی و خانگی به سراسر ایران می باشد و بیش از یک دهه سابقه درخشان آبین سبب شهرت این مجموعه در حوزه تصفیه آب شده است. چنانچه آب آشامیدنی شما دارای آلودگی میکروبی می باشد و یا آنکه از عدم وجود میکروب ها در آب آشامیدنی خود تردید داریم، توصیه ما به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی UV مرغوب است. مزیت های مهم خرید از فروشگاه تصفیه آب تهیه مرغوب ترین محصولات تصفیه آب موجود در بازار ایران است و بهره مندی از مشاوره متخصصان تیم ما به صورت رایگان است. برای دریافت مشاوره رایگان آبین با شماره های موجود در وبسایت تماس حاصل فرمایید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر