خرید رزین پرولایت

خرید رزین پرولایت

استفاده از رزین های سختی گیر برای کاهش سختی آب و در بسیاری از سیستم های تصفیه آب صنعتی لازم است. یکی از بهترین و پر کاربرد ترین برندهای رزین، رزین های سختی گیر پرولایت هستند. رزین های پرولایت با بهره گیری از روش تبادل یونی توانایی  کاهش سختی آب را دارند و بر همین اساس به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این رزین های پرولایت در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسند، توجه به چه نکاتی برای خرید رزین پرولایت سختی گیر لازم است؟

مهم ترین موردی را که در صورت تمایل برای خرید رزین پرولایت باید در نظر بگیرید، اصالت محصول می باشد. این موضوع می تواند تعیین کننده عملکرد رزین باشد و بر همین اساس باید مورد توجه قرار بگیرد. فقط رزین های پرولایت اصل می توانند عملکرد مطلوبی در کاهش سختی آب داشته باشند. حتما به آسانی نمی توانید متوجه کیفیت و اصالت رزین پرولایت شوید، بر این اساس بهتر است محصول را حتما از فروشگاه های معتبر که ضمانت دهنده اصالت کالا هستند خریداری کنید. 

در کنار مواردی که گفته شد داشتن اطلاعات کافی در مورد رزین قبل از خرید اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس در ادامه مطلب مهم ترین نکاتی را که در صورت تمایل برای خرید رزین پرولایت سختی گیر باید در نظر داشته باشید بررسی می کنیم.


کاهش سختی آب با خرید رزین پرولایت 


رزین های پرولایت از پر کاربرد ترین برندهای رزین در صنعت تصفیه آب هستند. استفاده از رزین، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن سختی آب می باشد، روش کار رزین پرولایت به صورتی است که می تواند مواد معدنی عامل سختی آب را با یون های فرم یونی خود جایگزین کند؛ این روند در نهایت به کاهش سختی آب منجر می شود. با از بین بردن این مواد معدنی، سختی آب به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این موضوع می تواند سطح کیفی آب را افزایش دهد. 

رزین های سختی گیر پرولایت، بر اساس ساختار و عملکرد در سه نوع رزین های کاتیونی، میکس بد و آنیونی به کار می روند. رزین های کاتیونی و آنیونی هم با توجه به عملکرد می توانند در دو نوع قوی و ضعیف دسته بندی شوند. رزین های کاتیونی با توجه به عملکرد، معمولا کاربرد بالاتری دارند. با خرید رزین کاتیونی پرولایت می توانید کلسیم و منیزیم را در آب حذف کنید و سختی آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

کاهش سختی آب با رزین پرولایت


پر فروش ترین مدل های رزین پرولایت (Purolite)


رزین های پرولایت در مدل های مختلفی تولید و ارائه می شوند، این موضوع باعث شده تا توجه به مشخصات و ویژگی های محصول قبل از خرید توصیه شود. برخی از پر کاربرد ترین و پر فروش ترین مدل های رزین های پرولایت موارد زیر هستند:


1- رزین پرولایت (Purolite) مدل C100: دارای استانداردهای بین المللی WQA و NSF می باشد و می تواند یون سدیم را با کلسیم و منیزیم در آب جایگزین کند. این نوع رزین در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و با کاهش سختی آب از بروز بسیاری مشکلات مثل گرفتگی سیستم های لوله کشی جلوگیری می کند. در صنعت تصفیه آب و فاضلاب هم می توانید از این نوع رزین استفاده کنید. 

2- رزین پرولایت (Purolite) مدل C100E: مهم ترین مشخصه رزین پرولایت مدل C100E این است که برای کاربردهای خانگی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از نوع رزین های کاتیونی قوی اسیدی است که می تواند با حذف کلسیم و منیزیم سختی آب را کاهش دهد. 

*** مواردی که گفته شد پر فروش ترین نوع رزین های پرولایت هستند، برای مشاهده سایر مدل های رزین با مراجعه به دسته بندی رزین های پرولایت، می توانید اطلاعات لازم را مشاهده کنید.  

پر فروش ترین مدل های رزین پرولایت


قیمت رزین پرولایت


قیمت رزین های پرولایت با توجه به عوامل مختلفی مثل نوع، مشخصات و مدل قابل تغییر است. رزین های پرولایت ساخته شده توسط کمپانی انگلیسی هستند و از محصولات وارداتی می باشند. این موضوع باعث شده تا به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت مشخص شده ای نداشته باشند. در واقع برای اطلاع از قیمت رزین های پرولایت لازم است با مراجعه به فروشگاه و وب سایت های معتبر، با کارشناسان در ارتباط باشید. 

توجه به قیمت خرید رزین های پرولایت حتما اهمیت زیادی دارد، با این حال بسیاری از افراد برای کاهش قیمت، رزین های تقلبی را در اختیار شما قرار می دهند. این موضوع می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. بنابراین حتما اصالت کالا را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر گرفته و در ادامه قیمت رزین پرولایت را مورد بررسی قرار دهید. 


سوالات متداول در مورد خرید رزین پرولایت


متداول ترین پرسش هایی که ممکن است در زمینه خرید رزین پرولایت برای شما ایجاد شوند را در ادامه بررسی می کنیم:


1- رزین های پرولایت با چه بسته بندی ارائه می شوند؟ برای جلوگیری از بروز مشکل، رزین ها را در کیسه های پلاستیکی نفوذ ناپذیر قرار می دهند. در حال حاضر این رزین ها در بسته های 5 یا 25 لیتری موجود هستند. 

2- محاسبه حجم رزین پرولایت مورد نیاز در سیستم چگونه انجام می شود؟ بهترین راهکار برای دریافت حجم رزین با توجه به کاربرد، کمک گرفتن از افراد متخصص می باشد. به این دلیل که محاسبه اشتباه می تواند روند کار سیستم را با مشکل مواجه کند. 

3- بعد از اشباع رزین های پرولایت باید چه اقداماتی انجام شود؟ بعد از اشباع رزین نیاز به تعویض آن در دستگاه نیست. برای باز گرداندن رزین به حالت اولیه، فقط کافی است مراحل احیای رزین را انجام دهید. 

4- برای احیای رزین پرولایت باید از چه موادی استفاده کرد؟ دستگاه های سختی گیر به همراه مخزن نمک تولید و طراحی می شوند که برای احیای رزین مورد استفاده قرار می گیرد.

5- چطور می توان اطلاعات دقیق از رزین های پرولایت دریافت کرد؟ برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد مدل های مختلف رزین های پرولایت می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه کنید. روش دیگر بررسی فایل دیتاشیت محصول می باشد. البته می توانید اطلاعات را از افراد متخصص و کارشناسان هم دریافت کنید. 


«در صورت تمایل برای خرید رزین های پرولایت و نیاز به دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت abin.ir از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر