خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خوب

دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندها و انواع مختلفی در بازار به فروش می رسند و بسیاری از آن ها کیفیت کافی برای تصفیه آب را ندارند. این مساله خرید و انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خوب و مرغوب را دشوار کرده است. اما خوشبختانه نکات مهم و کلیدی در مورد یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب وجود دارد، که می توانیم به آسانی آن را از میان هزاران محصول نامرغوب تشخیص دهیم. در این مقاله قصد داریم با خصوصیات یک دستگاه تصفیه آب مرغوب آشنا شویم. 

 

ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خوب


برخی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به آن ها توجه شود، شامل موارد زیر هستند:

 

•    بدنه دستگاه: دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی معمولاً در دو نوع پایه دار و بدون پایه تولید می شوند. استفاده از هر دو نوع مطلوب می باشد، اما بهتر است از نوع پایه دار استفاده کنید. مهم ترین نکته در مورد بدنه دستگاه تصفیه آب، جنس بدنه آن است. بدنه دستگاه بهتر است رنگ کوره ای داشته باشد، زیرا محیط زیر سینک مرطوب است و این مساله می تواند سبب زنگ زدن بدنه دستگاه تصفیه آب شود. زنگ زدگی شدید بدنه دستگاه می تواند سبب شکستگی آن و تحمیل هزینه های بیشتر شود.


•    شیر برقی: دستگاه های تصفیه آب مجهز به شیر برقی هستند، تا در هنگام خاموشی دستگاه از هدر رفتن آب جلوگیری شود. شیر برقی در انواع و کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد و بهتر است که این محصول از مراکز معتبر خریداری کنید. در هنگام خرید شیر برقی دقت کنید، که آن را با چهار راهی پلاستیکی اشتباه نگیرید. یکی از ایراداتی که معمولا در شیر برقی ایجاد می شود، عبور آب از دستگاه به سمت فاضلاب است، حتی اگر دستگاه تصفیه آب خاموش باشد. 


•    فیلتر ممبران: مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر ممبران است. این فیلتر می تواند آلاینده ها و فلزات سنگین را حذف کند. توجه کنید که در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد نظر از فیلتر ممبران با برند معتبری استفاده شده باشد. بهترین فیلتر ممبران خانگی، ممبران آمریکایی فیلمتک است. فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده فیلتر ممبران اصل فیلمتک با ظرفیت های 50، 75 و 100 گالن می باشد.


•    فیلترهای کربنی: بهترین فیلترهای کربن بلاک و کربن گرانول از پوست نارگیل (و نه زغال سنگ) تهیه شده اند. برای اطمینان از جنس فیلتر کربنی از مراکز معتبر آن ها را خریداری کنید. فیلترهای کربنی از مواد کاملاً خوراکی و طبق استاندارد NSF تهیه شده اند، اما برخی از آن ها حاوی زغال سنگ می باشند و قیمت پایین تری دارند. فیلترهای کربنی زغال سنگ دارای استاندارد خوراکی نبوده و استفاده از آن ها توصیه نمی شود. 


•    اتصالات فیتینگی: در دستگاه های تصفیه آب با کیفیت معمولا از اتصالات فیتینگی یا Quick fitting استفاده می شود. سطح داخلی این اتصالات دارای تیغه چهار پر است، که پس از اتصال به شیلنگ امکان باز شدن آن وجود ندارد. اتصالات فیتینگی نسبت به اتصالات قدیمی رزوه ای یا مهره ای بسیار مقاوم تر و با کیفیت تر هستند. همچنین باز و بسته کردن آن ها نیز ساده تر است. 


•    هوزینگ های دابل اورینگ: در دستگاه های تصفیه آب خانگی مرغوب هوزینگ فیلترهای پیش تصفیه معمولاً به صورت دابل اورینگ هستند. این ویژگی از بروز نشتی در هوزینگ ها جلوگیری کرده و برخلاف نمونه های نامرغوب پس از چند مرتبه باز و بسته شدن هوزینگ، اورینگ دچار تغییر شکل نمی شود. 


•    استفاده از مخزن کوچکتر: مخزن ذخیره در دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی دارای دو سایز 9 و 14 لیتری می باشد و می توانید بسته به انتخاب خود آن را به تامین کننده دستگاه سفارش دهید. توصیه ما استفاده از مخزن کوچکتر است، زیرا مدت زمان کمتری آب در مخزن باقی می ماند و آب مورد استفاده کیفیت بالاتری خواهد داشت. مخزن دستگاه باید آنتی باکتریال باشد، تا با ماندگاری طولانی مدت آب درون آن، کیفیت آب پایین نیاید. مخازن از پلاستیک ساخته می شوند. کیفیت مخزن مهم ترین پارامتر برای انتخاب آن است. 


•    در دسترس بودن فیلترهای دستگاه: از وجود فیلترهای دستگاه تصفیه آب مورد نظر در بازار مطمئن شوید. فیلترهای برخی از دستگاه های تصفیه آب در بازار بسیار کمیاب هستند. برخی از دستگاه ها فیلترهای مخصوص به خود را دارند، ولی عموما بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی فیلترهای مختلفی را می توان نصب کرد و برند آن ها اهمیتی ندارد. 


•    شیر برداشت با کیفیت: شیرهای برداشت استیل با روکش کروم و مدل کلاسیک دسته اهرمی کیفیت بالاتری دارند، اما شیرهای برداشت فلکه ای یا نیم گردان قدیمی معمولاً از  کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشند.


•    هوزینگ های با کیفیت: هوزینگ ها در دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولاً از مواد PP (پلی پروپیلن) تهیه می شوند و دارای دو نوع مات و شفاف هستند. استفاده از مواد بهداشتی و با کیفیت در ساخت این هوزینگ ها اهمیت بالایی دارد. 


•    گواهینامه ها و استانداردهای دستگاه: در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی توجه به گواهی نامه ها و استانداردهای معتبر بهداشتی دستگاه اهمیت بالایی دارد، که برخی از آن ها، گواهینامه NSF ،FDA سازمان غذا و داروی آمریکا، WQA استاندارد کیفیت آب، CE اروپا می باشند.

 

فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگترین تامین کننده دستگاه های تصفیه آب اصل تایوان در ایران است که گارانتی و خدمات پس از فروش بلند مدتی را برای محصولات خود ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره های موجود در وبسایت با مشاوران و متخصصان تیم ما به صورت رایگان در ارتباط باشید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر