خرید دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و برق

خرید دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و برق

اغلب دستگاه های تصفیه آب خانگی برای فیلتراسیون آب، به ایجاد فشار با پمپ نیاز دارند. این دستگاه ها، از نوع اسمز معکوس می باشند که در ساختار آنها از ممبران های RO که دارای بالاترین دقت برای تصفیه آب هستند استفاده شده است. فشار آب ورودی به ممبران های RO باید بالا باشد تا عملکرد مطلوبی در زمینه فیلتراسیون داشته باشند، بر همین اساس این دستگاه ها با پمپ و برق کار می کنند. 

با این حال بسیاری از افراد با شنیدن عنوان «دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ» تمایل به خرید آنها دارند و تصور می کنند استفاده از این دستگاه ها دارای صرفه اقتصادی است. دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و برق در دو نوع طراحی، تولید و عرضه می شوند، که در ادامه مطلب به بررسی دقیق تر آنها می پردازیم.


دستگاه تصفیه آب بدون پمپ UF 


به عنوان اولین نکته برای معرفی دستگاه های تصفیه آب UF، عملکرد این دستگاه ها بدون نیاز به پمپ و جریان برق در سیستم، قابل ذکر است. سیستم های فیلتراسیون UF باعث از بین رفتن و حذف رسوبات و آلاینده هایی مثل گل و لای، کلر و... می شوند. موارد زیر انواع فیلترهایی هستند که در ساختار دستگاه های تصفیه آب بدون برق UF مورد استفاده قرار می گیرند:

1- فیلترهای الیافی: این فیلترها از پلی پروپیلن ساخته شده اند و توانایی حذف آلاینده هایی را در آب مثل گل و لای، شن و ماسه و... دارند. فیلترهای الیافی دارای طول عمر به اندازه 3 تا 6 ماه هستند و عواملی مثل میزان آلاینده های آب، ظرفیت، سختی آب و سطح کیفی فیلتر در طول عمر آن تاثیر گذار می باشند. 

2- فیلتر کربن گرانول: فیلترهای کربن گرانول با داشتن خاصیت جذب سطحی توانایی حذف آلاینده هایی را مثل کلر، مواد شیمیایی آلی، بو و طعم نامطبوع و... دارند. 

3- فیلتر کربن بلاک: فیلتر کربن بلاک برای اطمینان از حذف آلاینده هایی مثل کلر در مرحله سوم تعبیه می شود. به صورت کلی این فیلترها برای حذف تمام آلاینده هایی که از مرحله دوم فیلتراسیون جامانده اند مورد استفاده قرار می گیرند. 

***یکی از مهم ترین نکات که توجه به آن تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد، خرید فیلترهای کربنی بر پایه گیاهی می باشد. این موضوع می تواند به شما اطیمنان دهد که فیلتر کربنی، ضمن عملکرد مطلوب برای فیلتراسیون هیچ نوع آلایندگی را برای آب ایجاد نمی کند.

4- فیلتر ممبران UF: ممبران اولترافیلتراسیون (UF) باعث حذف کدورت آب می شود و منافذ آن به اندازه 0/01 میکرون می باشد. فیلترهای ممبران UF در مرحله چهارم فیلتراسیون به کار می روند و از نوع اینلاین یا خطی هستند. 

ممکن است در ساختار دستگاه های تصفیه آب UF از فیلترهای دیگری هم مثل مینرال و فیلتر اشعه فرابنفش بنفش استفاده شود. مواردی که پیش تر گفته شد اصلی ترین فیلترها در سیستم تصفیه آب UF هستند. 


دستگاه تصفیه آب خانگی بدون برق سافت واتر مدل 20U1 


دستگاه تصفیه آب خانگی UF سافت واتر، دارای عملکرد بسیار مطلوبی برای تصفیه آب بدون برق است. این دستگاه نیازی به استفاده از پمپ، مخزن و برق ندارد و تمام اصول لازم در طراحی و ساخت آن رعایت شده است. برند سافت واتر (Soft Water) تولید کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی مرغوبی است که بر اساس استانداردهای معتبر جهانی NSF و Water Quality طراحی و ارائه می شوند. 


تفاوت دستگاه های تصفیه آب خانگی RO و UF


با این که دستگاه های تصفیه آب UF مزیت های زیادی دارند، دستگاه های تصفیه آب RO پرطرفدارترین سیستم های تصفیه آب خانگی می باشند. به نظر شما چرا تعداد زیادی از افراد استفاده از دستگاه های تصفیه آب RO را به سایر سیستم های فیلتراسیون ترجیح می دهند؟

برای پاسخ به این پرسش، بررسی تفاوت های دستگاه های تصفیه آب RO و UF می تواند بهترین راهکار باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین تفاوت های سیستم های تصفیه آب UF و RO می پردازیم:

1- اولین تفاوت دستگاه های تصفیه آب RO و UF در دقت فیلتراسیون است. دستگاه های تصفیه آب RO باعث فیلتراسیون آب با بالاترین دقت می شوند و تنها فیلترهایی هستند که می توانند TDS آب را کاهش دهند. در بیشتر مناطق میزان TDS آب بالاست و بر همین اساس استفاده از آنها کاربرد بالایی دارد. دستگاه های تصفیه آب UF با دقت کمتر تولید شده و در مناطقی که میزان کدورت آب بالا و TDS آب در محدوده مطلوب است مورد استفاده قرار می گیرند. 

2- روند فیلتراسیون در ساختار دستگاه های تصفیه آب RO به صورتی است که توانایی فیلتراسیون را با فشار بالای آب دارند. این موضوع باعث شده تا در ساختار دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) به استفاده از پمپ برای افزایش فشار آب نیاز باشد. اما در ساختار دستگاه های تصفیه آب UF، آب به طور مستقیم و بدون پمپاژ وارد فیلترهای پیش تصفیه و فیلتر ممبران شده و پس از خروج به شیر برداشت متصل می شود. 

3- همان طور که گفته شد خروجی آب در دستگاه های تصفیه آب UF مستقیما به شیر برداشت وصل می شود و در ساختار آنها نیاز به استفاده مخزن نیست. اما دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس به دلیل روند کند فیلتراسیون آب در فیلترهای ممبران به مخرن ذخیره آب دارند. 

4- به دلیل نبود فشار بالای آب در سیستم های فیلتراسیون UF، تصفیه آب در این دستگاه با سرعت بسیار کمتری انجام می شود و زمان بیشتری برای تصفیه آب با این روش صرف خواهد شد.

5- دستگاه تصفیه آب بدون پمپ فضای کوچک تری را اشغال می کنند و برای استفاده در فضاهای محدود بسیار مناسب هستند. 

6- قیمت دستگاه تصفیه آب بدون برق، به علت عدم استفاده از پمپ و مخزن تصفیه آب، نسبت به دستگاه های تصفیه آب برقی پایین تر می باشد.

7- دستگاه های تصفیه آب UF پساب ندارند. 


دستگاه تصفیه آب بدون پمپ اسمز معکوس (RO)


در تصفیه آب به روش اسمز معکوس جهت ایجاد فشار لازم در فرایند تصفیه آب به پمپ در دستگاه نیاز است، زیرا اگر فشار آب ورودی به فیلتر ممبران اسمز معکوس به اندازه کافی نباشد، قدرت لازم برای عبور از روزنه های ممبران را نخواهد داشت. اما در شرایطی که فشار آب ورودی به دستگاه بالا باشد، می توان بدون پمپ نیز آب را به روش اسمز معکوس تصفیه کرد. استفاده از دستگاه های تصفیه آب RO بدون برق تنها در مناطقی که فشار آب شرب شهری مقدار 4 بار یا بیشتر باشد، مناسب است. این دستگاه تصفیه آب خانگی از قدرت (از نظر سیستم فیلتراسیون و دقت) بسیار بالاتری نسبت به دستگاه های تصفیه آب بدون برق UF برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری دارد.


دستگاه تصفیه آب خانگی بدون برق داینامیس


یکی از دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس بدون برق از برند داینامیس است. این دستگاه در واقع نوعی سیستم تصفیه آب زیر سینکی بدون برق می باشد که توسط 6 مرحله فیلتراسیون به روش اسمز معکوس آب را تصفیه می کند. دستگاه تصفیه آب بدون برق داینامیس توانایی مطلوبی در حذف املاح و آلودگی های آب دارد و بر اساس استانداردهای معتبر جهانی مانند CE ،FDA و WQA تولید شده است. مزیت های مهم این دستگاه تصفیه آب خانگی، کیفیت ساخت بالا و عدم نیاز به مصرف برق است.


فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف است و امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. اگر در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب مناسب دچار تردید شده اید، برای استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان فروش آبین تماس برقرار کنید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر