تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب CCK

تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب CCK


برند معروف سی سی کا (CCK) یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد، که محصولات خود را مطابق با معتبرترین استانداردهای بین المللی تولید می کند. دستگاه های سی سی کا ساخت کشور تایوان می باشند و کیفیت بالایی دارند. دستگاه تصفیه آب خانگی با جذب آلودگی ها توسط فیلترها، آب سالم و تمیز تولید می کند. به همین دلیل با گذشت زمان نیاز فیلترها اشباع شده و نیاز به تعویض آن ها است. در ادامه به آموزش تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب CCK می پردازیم.


نکات مهم در تعویض فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب سی سی کا


پیش از خرید فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی باید دقت داشته باشید، که فیلتر مورد نظر با برند خود دستگاه کاملاً مطابقت داشته باشد. به این منظور بهتر است، که از فیلترهای برند دستگاه تصفیه آب خود استفاده کنید، در غیر این صورت از سازگاری این فیلترها با دستگاه خود مطمئن شوید. طول عمر فیلترهای پیش تصفیه به عواملی مثل کیفیت آب ورودی و میزان آب تصفیه شده بستگی دارد، ولی به طور میانگین فیلتر الیافی باید هر سه ماه یکبار و فیلترهای کربنی 4 الی 6 ماه یکبار تعویض شوند. 


نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، این است، که دستگاه تصفیه آب خانگی به دلیل ارتباط مستقیم با آب آشامیدنی ما، وسیله ای کاملاً بهداشتی است و در هنگام استفاده و تعویض فیلترهای تصفیه آب از تماس دست آلوده با فیلترهای جدید باید خودداری کنید، زیرا موجب آلوده شدن فیلترها و ایجاد آلودگی در آب خروجی از دستگاه خواهد شد. به این خاطر هنگام تعویض فیلترهای تصفیه آب لازم است، که ابتدا دست خود را به خوبی شستشو دهید و حتی المقدور با ژل های آنتی باکتریال ضد عفونی کنید. فیلتر تصفیه آب را از بسته بندی خود بیرون آورده و آن را در دستگاه نصب نمایید.


توجه کنید که بسته بندی فیلتر به هیچ عنوان باز یا پاره نباشد، زیرا قطعا موجب آلودگی فیلتر تصفیه آب کی شود. بسته بندی مناسب و بدون پارگی برای فیلتر ممبران از اهمیت بیشتری برخوردار است. فیلترهای پیش تصفیه دستگاه زیرسینکی سی سی کا در قسمت پایین دستگاه و به صورت عمودی قرار دارند. این فیلترها در محفظه مخصوص خود (هوزینگ) نصب می شوند و ترتیب قرار گیری آن ها در دستگاه اهمیت بالایی دارد. معمولاً روی محفظه هر فیلتر حروفی نوشته شده است، که نشان دهنده جایگاه هر فیلتر در دستگاه می باشد. این حروف برای فیلتر های مراحل 1 تا 3 به ترتیب GAC ، Sediment و CTO می باشند.

 

روش تعویض فیلترهای 1 تا 3 دستگاه تصفیه آب CCK

 

تعویض فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب CCK را مطابق با روش زیر انجام دهید:


•    دستگاه تصفیه آب را در محل مناسبی قرار دهید تا تسلط بیشتری بر آن داشته باشید.
•    شیر آب ورودی به دستگاه و شیر سوپاپ مخزن تصفیه آب را ببندید. شیر مخزن معمولاً به صورت یک والو آبی رنگ در بالای مخزن وجود دارد.
•    هوزینگ فیلترها را باز کرده و اجازه دهید که فشار درون هوزینگ تخلیه شود.
•    در زیر دستگاه ظرف مناسبی قرار دهید، تا آب خارج شده از فیلتر روی زمین نریزد.
•    درب محفظه فیلتر را باز کرده و فیلتر قبلی را از آن خارج کنید. ممکن است به دلیل ایجاد رسوب، فیلتر به هوزینگ چسبیده باشد. سعی کنید با تمیز کردن اطراف فیلتر آن را از محفظه جدا کنید.
•    اورینگ قرار گرفته بر محفظه را به آرامی برداشته و به خوبی شستشو دهید. اورینگ را کاملاً بررسی کنید که هیچ گونه بریدگی نداشته باشد و در صورت وجود آسیب، اورینگ آن را تعویض نمایید.
•    هوزینگ فیلتر را با مواد شوینده شستشو دهید و دقت کنید که ماده شوینده درون محفظه باقی نمانده باشد.
•    اورینگ را با روغن سیلیکون روغن کاری کرده و در محل خود قرار دهید.
•    فیلتر جدید را در هوزینگ قرار داده و درب آن را به خوبی ببندید.
•    شیر آب ورودی و سوپاپ مخزن را باز نمایید.
•    دستگاه تصفیه آب را روشن کرده و کارکرد آن را بررسی کنید.
•    به منظور تعویض اغلب فیلترهای پیش تصفیه آب و نیز فیلتر پست کربن می توانید به روش فوق عمل کنید.
•    بعد از تعویض فیلترهای کربنی باید آب سیاه گیری کنید و بگذارید مقداری آب از فیلترها عبور کند. 

 

تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب سی سی کا 


فیلتر ممبران به طور متوسط هر دو سال یک بار باید تعویض شود. البته زمان تعویض فیلتر به کیفیت و تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه، کیفیت آب ورودی به هوزینگ، میزان آب تصفیه شده توسط فیلتر و همچنین کیفیت خود فیلتر ممبران بستگی دارد. فیلتر ممبران همانند فیلترهای پیش تصفیه کارتریجی می باشد، ولی در بالای دستگاه نصب می شود. برای تعویض فیلتر ممبران مطابق مراحل زیر عمل کنید. 


•    مراحل 1 تا 4 تعویض فیلترهای پیش تصفیه را انجام دهید. 
•    اتصالات متصل به هوزینگ فیلتر ممبران را باز کنید. 
•    در هوزینگ فیلتر ممبران را باز کنید. 
•    فیلتر ممبران را از هوزینگ با استفاده از انبردست خارج کنید.
•    فیلتر ممبران جدید را از بسته بندی خارج کرده و داخل هوزینگ قرار دهید. 
•    توجه کنید که واشر سیاه رنگ، سر فیلتر ممبران می باشد. 
•    شیر مخزن و شیر آب ورودی را باز کرده و دستگاه را به برق بزنید. 


مراحل بالای اصول کلی تعویض فیلترهای تصفیه آب سی سی کا هستند. اگر در اجرای این مراحل دچار اندکی تردید هستید، بهتر است که این فرآیند را به تکنسین مربوطه بسپارید.


فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگ ترین عرضه کننده انواع فیلترهای تصفیه آب مرغوب سی سی کا در ایران است، که از بهترین فیلترهای تصفیه آب در بازار انتخاب شده اند. مجموعه آبین برای رفاه بیشتر مشتریان خود امکان خرید تلفنی و اینترنتی را برای تمام محصولات خود فراهم آورده است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی با متخصصان تیم ما در ارتباط باشید. 
 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر