تجهیزات تصفیه آب برای کسب و کارهای رستوران و کافی‌شاپ

تجهیزات تصفیه آب برای کسب و کارهای رستوران و کافی‌شاپ

عطر و طعم قهوه برای کسانی که به این نوشیدنی علاقه دارند، اهمیت زیادی دارد. نوشیدنی‌های گرم معمولاً تا 98٪ از آب تشکیل شده‌اند، بنابراین شکی نیست که کیفیت آب تاثیر زیادی در طعم و کیفیت نوشیدنی شما دارد. با استفاده ازدستگاه سختی‌گیر و تجهیزات تصفیه آب حرفه‌ای دستگاه قهوه‌ساز، امکان حذف کلر، سرب، فلزات سنگین و طعم و بوی نامطلوب برای شما فراهم خواهد شد. طعم مطلوب آب مورد استفاده در کافی‌شاپ‌ها باعث ایجاد بهترین طعم و عطر قهوه خواهد شد.


مطمئنا نوشیدن آب در لیوانی که دیواره کدر داشته و یخ‌های درون آن بو و مزه نامطلوبی دارند، در کنار غذایی که طعم خوشایندی ندارد برای هیچ‌کس دلپذیر نسیت.  تمام این مشکلات در اثر استفاده از آب با مواد ناخالصی مثل کلرامین به وجود آمده و تنها راه‌حل آن، تصفیه آب و استفاده از فیلترهای آب تجاری است. بنابراین رستوران‌ها نیز مثل کافه‌ها به یک سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی برای مصارف مختلف مثل پختن غذا، شستشو ظروف و همچنین سرو آب به مشتریان نیاز دارند.


مزایای استفاده از سیستم تصفیه آب در رستوران و کافی‌شاپ

 

مزایای استفاده از سیستم تصفیه آب در رستوران و کافی‌شاپ


هنگام تهیه نوشیدنی‌های گرم حتی اگر از آسیاب مناسب استفاده کرده و قهوه را در دمای مناسب دم کنید، اگر از آب تصفیه شده استفاده نکرده باشید، باز هم امکان دارد طعم قهوه شما چندان مطلوب نباشد. تجمع رسوب، ذرات اضافه، کلر و کلرامین اضافی در دستگاه می‌تواند منجر به خرابی‌های پرهزینه و عمر کوتاه‌تر تجهیزات شما شود. علاوه بر این، کلر اضافی باقی مانده در آب می‌تواند باعث شود نوشیدنی‌ها طعم تلخ یا نامطلوبی پیدا کنند.


در ادامه فهرستی از مزایای مهم استفاده از تجهیزات تصفیه آب حرفه‌ای برای مصارف خوراکی ارائه شده است:


•    رستوران‌هایی که از فیلترهای تصفیه آب تجاری استفاده می‌کنند، می‌توانند در تبلیغات خود از مزایای این محصول نیز صحبت کنند.
•    فیلترهای آب تجاری سازگار با محیط زیست هستند.
•    با استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید صاحبان رستوران‌ها می‌توانند این فیلترها را با هزینه پایین نصب کرده و از آب لوله کشی استفاده کنند. بنابراین حاشیه سود در کسب و کار شما بهبود خواهد یافت.
•    فیلتر تصفیه آب نیاز به نگهداری چندانی ندارد، مقرون به صرفه است و مانند بطری‌های پلاستیکی باعث تولید زباله در محیط نمی‌شود.
•    استفاده از بطری‌های شیشه‌ای که قابل استفاده مجدد هستند، برای سرو آب تاثیر بهتری روی مشتریان دارد.
•    دستگاه‌های اسپرسوساز، یخ ساز و غیره نیاز به منبع آب دارند و در صورت کار با آب تصفیه نشده به راحتی آسیب می‌بینند. دلیل این مشکلات، کلسیم و سایر عناصر موجود در آب لوله‌کشی است که باعث ایجاد رسوب می‌شوند و می‌توانند به تجهیزات آسیب برسانند. بدیهی است که تعمیر این تجهیزات هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت.


انواع فیلتر تصفیه آب رستوران و کافی‌شاپ


استفاده از یک دستگاه تصفیه آب، راه حل مناسبی برای رستوران‌ها نیست. وسایل مختلف رستوران شما ممکن است به فیلترهای آب تجاری مختلفی نیاز داشته باشند. علاوه بر این، شرایط و ویژگی‌های آب هم عاملی مهم در تعیین سیستم فیلتراسیون مورد نیاز محسوب می‌شود. رایج ترین انواع سیستم فیلتراسیون در کاربردهای خدمات غذایی عبارتند از:

 

انواع فیلتر تصفیه آب رستوران و کافی‌شاپ


فیلتر کربن فعال


لذت نوشیدن آبی خالص و بدون طعم و بوی نامطبوع را به مشتریان خود ارائه دهید. فیلتر متخلخل به طور موثر آلاینده‌های کوچکتری مانند کلر، کلرامین و باکتری‌ها را قبل از رسیدن به دستگاه یخ ساز یا قهوه ساز حذف می‌کند. در حالی که فیلترهای کربنی می‌توانند ذرات و رسوبات بزرگتر را نیز حذف کنند.


سیستم های اسمز معکوس RO


حتی کوچکترین مواد معدنی و رسوبات هم می‌توانند بر طعم و شفافیت آب خوراک تأثیر بگذارند. سیستم‌های اسمز معکوس یا RO آب را تحت فشار از میان یک غشای بسیار نازک عبور می‌دهند و سولفات‌ها، فلزات سنگین و کلریدها که می‌توانند طعم شوری به آب بدهند را از بین می‌برند. سیستم اسمز معکوس یک راه حل عالی فیلتراسیون برای ایجاد یخ‌های شفاف یا تهیه نوشیدنی‌های با طعم عالی است.


لامپ ماوراء بنفش


اگر میکروارگانیسم‌های انگلی یا حتی باکتری‌های مضر در آب آشامیدنی شما یافت می‌شوند، باید برای اطمینان از سلامت و ایمنی مشتریان و کارکنان خود آن‌ها را از بین ببرید. فیلترهای UV به عنوان یکی از تجهیزات تصفیه آب حرفه‌ای، آب را از طریق اشعه ماوراء بنفش ضدعفونی می‌کنند. با این که این فیلترها در حذف ترکیبات آلی کوچک بسیار موثر هستند اما برای حذف مقادیر زیادی رسوب و مواد معدنی طراحی نشده‌اند. به همین دلیل از فیلترهای UV اغلب همراه با پیش فیلترهای رسوب‌گیر یا حتی فیلترهای کربنی برای تهیه آب با درصد خلوص بالاتر استفاده می‌‎شود.


یک دستگاه تصفیه آب موثر طیف گسترده‌ای از آلاینده‌ها از جمله رسوب، فلزات سنگین، میکروارگانیسم‌ها و حتی باکتری‌ها را از منبع آب شما حذف می‌کند. آب تمیز نه تنها طعم غذا و نوشیدنی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه تجهیزات شما را عاری از آلودگی نگه داشته و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این موضوع منجر به کاهش مشکلات سیستم و در نتیجه نیاز به انجام تعمیرات کمتری برای تجهیزات می‌شود.


خرید تجهیزات تصفیه آب برای کافی‌شاپ و رستوران


انتخاب تجهیزات تصفیه آب حرفه‌ای برای کافی‌شاپ و رستوران‌ها یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید با دقت زیادی انجام شود. شما می‌توانید برای خرید فیلترهای آب تجاری، دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و خانگی و سایر تجهیزات تصفیه آب به فروشگاه معتبر آبین مراجعه کنید. این مجموعه یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید تجهیزات تصفیه آب بوده که یکی از مهم‌ترین خدمات آن، ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید تجهیزات تصفیه آب است. برای دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران آبین در تماس باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 2
هانیه خراجی
نویسنده یا مترجم: هانیه خراجی
نظرات (2)
آذریان
آذریان
همه این مطلب درسته و کامله. واقعا وقتی آب با کیفیت باشه هر نوشیدنی که باهاش درست کنی خیلی خوشمزه تر از قبل میشه حتی قهوه و چای.
نرگس سلامی
نرگس سلامی
هرچند تو کشور ما معمولا کالاها همه فیک و هم خارج از استاندارد هستند اما بعضا شرکت‌هایی مثل آبین ی پله بالاتر هستند و کالاهای اصلی تری میارن
ارسال نظر