آیا رزین مش بندی دارد؟

آیا رزین مش بندی دارد؟

رزین تبادل یونی برای از بین بردن و حذف برخی آلاینده های آب به کار می رود و با توجه به این موضوع کاربرد بالایی در صنعت تصفیه آب دارد. رزین تصفیه آب با برندهای مختلف تولید می شود و دارای ویژگی های متفاوتی با توجه به برند می باشد. یکی از ویژگی های رزین تبادل یونی، دانه بندی آن است که در عملکرد آن هم می تواند تاثیر گذار باشد. 

اندازه ذرات رزین تبادل یونی با مش عنوان می شود و با توجه به این موضوع رزین تبادل یونی دارای مش بندی های مختلف است. ساختار رزین تصفیه آب به شکل دانه های کروی ژله ای است که معمولا با مش بندی 300 تا 1200 میکرومتر ارائه می شوند. این عدد معادل با 0.3 تا 1.2 میلی متر می باشد. 

برای خرید رزین تبادل یونی نیاز نیست که حتما دانه بندی آن را مورد بررسی قرار دهید، با این حال این موضوع می تواند در زمینه تایید اصالت کالا کمک کننده باشد که در ادامه به بررسی دقیق تر آن می پردازیم. در صورت تمایل برای خرید رزین تصفیه آب، بهتر است برند و مشخصات فنی را به عنوان مهم ترین عامل در نظر داشته باشید. 


بررسی اصالت رزین با توجه به مش بندی

بررسی اصالت رزین با توجه به مش بندی


برندهای مختلف رزین تصفیه آب دارای مش بندی های متفاوتی هستند و این موضوع می تواند در سطح کیفی آنها تاثیر گذار باشد. یکی از مهم ترین عواملی که باعث نگرانی بسیاری از افراد در هنگام خرید رزین تبادل یونی می شود تقلبی بودن برخی از این محصولات است. رزین های تبادل یونی تقلبی نمی توانند در زمینه از بین بردن آلاینده های آب به خوبی عمل کنند و با توجه به این حتما باید اصالت کالا را مورد بررسی قرار داد.

متاسفانه برخی از افراد رزین های تقلبی را در بسته بندی رزین اصل ارائه کرده و این رزین ها را unpack می کنند. مش بندی رزین اصل کاملا مشخص و تایید شده می باشد و رزین هایی که unpack می شوند دارای مش بندی متفاوتی هستند. این موضوع باعث شده تا بررسی مش بندی یکی از راه حل هایی باشد که می توان برای تعیین اصالت کالا مورد استفاده قرار داد. 

در کنار این بهتر است برگه اطلاعات فنی محصول خریداری شده را هم مورد بررسی قرار داده و با مشخصاتی که توسط کمپانی تولید کننده ارائه شده و البته در وب سایت های معتبر مقایسه کنید. در صورتی که اندازه دانه ها متفاوت است باید بررسی کنید که کالای خریداری شده تقلبی یا unpack نباشد. 


روش مش بندی رزین تبادل یونی 


مش بندی رزین تبادل یونی با روش های خاصی انجام می شود. برخی از رزین ها که دارای ذرات ریزتر می باشند دارای سرعت بالاتری در انجام واکنش های تبادل یونی هستند. با این حال این ذرات بیشترین میزان مقاومت را در برابر عبور مایعات دارند. این موضوع می تواند سرعت جریان و ظرفیت تولید آب را کاهش دهد. 

برای تعیین مش بندی رزین تصفیه آب، از یک الک اندازه گیری استفاده می شود. مراحل مش بندی رزین تبادل یونی به این صورت است که کارشناسان اجازه می دهند تا رزین پس از جذب آب از الک های اندازه گیری عبور کند. اندازه رزین تصفیه آب که روی الک های مش قرار دارند 20، 30، 40 و 50 می باشد. با این حال رزین تبادل یونی دارای اندازه یکنواختی نیست و معمولا با اندازه موثر ذرات بیان می شود. 


اهمیت خرید رزین تبادل یونی از فروشگاه های معتبر

اهمیت خرید رزین تبادل یونی از فروشگاه معتبر


ممکن است بررسی اصالت کالا از طریق برخی روش ها مثل مش بندی کار دشواری باشد. اما یکی از بهترین راهکارها برای خرید رزین تبادل یونی، مراجعه به وب سایت ها و فروشگاه های معتبر می باشد. فروشگاه های معتبر ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با اصالت کالا هستند. این موضوع می تواند به شما اطمینان دهد که کالای خریداری شده سطح کیفی و عملکرد مطلوبی دارد. 

فروشگاه های معتبر در کنار ارائه محصولات با سطح کیفی بالا، فرصت دریافت مشاوره را هم فراهم می کنند. دریافت مشاوره می تواند به شما کمک کند تا بهترین محصول را برای کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. در کنار این کارشناسان می توانند لیست قیمت برندهای مختلف رزین تبادل یونی را در اختیار شما قرار دهند. 


«وبسایت www.abin.ir فرصت دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است، در صورت تمایل برای دریافت مشاوره از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.»          

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (1)
همتا
همتا
عالی بود. یعنی هر مطلبی که واسه سیستم تصفیه آب نیاز داشته باشین رو میتونید تو این سایت خوب پیدا کنید . هر چند که بیشتر راجب یک موضوع هستش ولی خیلی دقیق و کامل به همه مواردی که در خصوص تصفیه نیاز است اشاره شده.
ارسال نظر