سموم کشاورزی موجود در آب و تاثیرات آن بر سلامتی

سموم کشاورزی موجود در آب و تاثیرات آن بر سلامتی

آلاینده های موجود در آب آشامیدنی و بیماری های ناشی از آن از موضوعاتی است که تاکنون عده زیادی از افراد را به خود درگیر کرده و بسیاری از دانشمندان برای پیدا کردن راه حل های موثر تلاش کرده اند. از آلاینده های بسیار خطرناکی که ممکن است در اثر عوامل مختلف به آب وارد شده و مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد، سموم کشاورزی است. از دلایل مختلفی که باعث ورود این نوع آلاینده به آب می شود مواردی مثل ورود از طریق لایه های خاک به منابع آب زیر زمینی، ورود آلاینده به منابع آب سطحی و حتی امکان ورود این آلاینده به هوا به دلیل سم پاشی وجود دارد که در نتیجه از طریق بارندگی به منابع آب سطحی وارد شده و موجب آلایندگی آن می شود.


در صورت ورود سموم کشاورزی به آب، این آلاینده ها در بافت های بدن جانوران آبزی تجمع پیدا کرده و این موضوع باعث ورود این عامل خطرناک به زنجیره غذایی می شود. اما به این نکته هم توجه کنید که از بین بردن این آلاینده از آب در تصفیه خانه ها امکان پذیر نیست و آب آلوده به این عامل خطرناک مستقیما از طریق لوله کشی به خانه های ما وارد می شود، ورود این آلاینده تاثیرات منفی را بر سلامت انسان در پی دارد و حذف آن از آب اهمیت زیادی دارد. 

عدم توجه کشاورزان به بیماری های ناشی از سموم کشارزی و مصرف بی رویه آن از یک سو و البته نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ورود این آلاینده به منبع آب از سوی دیگر موجب شده که منابع آبی کشور ما به صورت گسترده ای آلوده شود. این موضوع توجه عده بسیاری را به خود جلب کرده اما تاکنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از ورود آن به آب نشده است. 

در طی سال ها به همه ما اثبات شده که در کشور ما هیچ نهاد نظارتی برای کنترل استفاده از کودهای شیمیایی وجود ندارد و این موضوع باعث آلودگی گسترده منابع آب شده است. بنابراین با توجه به اثرات بسیار مخرب این آلاینده بر سلامتی انسان که در ادامه به صورت اختصاصی به آن می پردازیم، حذف آن از منابع آب اهمیت زیادی دارد. 


تاثیرات سموم کشاورزی موجود در آب بر سلامتی انسان


امروزه سموم کشاورزی به دلیل اثرات مخربی که برای سلامتی دارند از مهم ترین آلاینده های وارد شده به محیط زیست و البته منابع آب و خاک هستند. این آلاینده اثرات کوتاه مدت و در مواردی بلند مدت بسیاری را برای ما به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:


•    تاثیر مخرب بر سیستم عصبی، تنفس و گوارش
•    طی بررسی ها مشخص شده که این آلاینده ممکن است باعث ایجاد تاخیرات و کاستی هایی در رشد مغز کودکان شود. این موضوع کاملا تایید شده است و علاوه بر این سموم کشاورزی ممکن است موجب ضعف جسمانی در کودکان شود.
•    سرطان های دستگاه گوارش مثل معده و مری
•    اختلالات فیزیولوژی در بدن مثل بیماری های عصبی، تنفسی و پوستی، سقط جنین و نازایی
•    پایین آمدن ضریب هوشی
•    حساسیت های پوستی 
•    بروز اختلالات قلبی عروقی 


سرطان از بیماری هایی می باشد که متاسفانه ممکن است بر اثر عوامل مختلفی در انسان بروز کند. این بیماری درمان قطعی ندارد و در طی سال ها بیشترین عامل تاثیر گذار در بروز آن آلودگی زیست محیط گزارش شده است. آلودگی آب از عواملی است که طبق تحیقیات انجام شده موجب بروز این بیماری خطرناک در انسان ها می شود. از آلاینده هایی که باعث این بیماری خطرناک در انسان می شود، سموم کشارزی وارد شده به منابع آب می باشد. اگر کمی به آمارهای گزارش شده دقت کنید متوجه این موضوع می شود که ابتلا به سرطان در مناطق نزدیک به باغ ها و زمین های کشاورزی بسیار بیشتر است.


بهترین راه حل برای جلوگیری از بیماری های ناشی از سموم کشاورزی در آب


اثرات مخرب سموم کشاورزی موجود در آب را تا حدودی بررسی کردیم اما بهترین راه حل در این زمینه چیست و چطور می توان از بیماری های بسیاری که ناشی از وجود این آلاینده در منابع آب است در امان ماند؟

لزوم استفاده از سموم در برای از یبن بردن آفات در کشاورزی موضوعی اثبات شده است و با توجه به این که اصلاح روش ها برای کاهش استفاده از این سموم در کشاورزی موضوع بسیار زمانبری است این آلاینده ها ناگزیر به منابع آب وارد می شوند. اثرات ورود این نوع آلاینده ها به آب موضوعی است که غیر قابل انکار می باشد و زندگی همه ما به خود درگیر کرده است. با توجه به این که جلوگیری از ورود این عامل به آب کار بسیار دشواری است، حذف این سموم بعد از ورود به آب راهکار موثرتری برای دچار نشدن به عوارض ناشی از آن می باشد.

گفته شد که استفاده بی رویه از سموم کشاورزی و عدم نظارت مسئولین موجب ورود این آلاینده خطرناک به منابع آب به صورت گسترده شده است. اما حذف این عامل از آب در طی سال ها مورد توجه بسیاری از دانشمندان بوده و این موضوع باعث استفاده از تکنولوژی اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب خانگی با توانایی حذف دقیق آلاینده ها شده است. در ساختار این دستگاه ها از فیلتر ممبران استفاده شده که قابلیت از بین بردن آلاینده ها را از آب با دقت بسیار بالای 99 درصد دارد. از جمله آلاینده هایی که توسط این فیلتر به راحتی تصفیه شده و از بین می رود سموم کشاورزی است. علاوه بر این در دستگاه تصفیه آب از فیلترهای کربنی استفاده شده که در مرحله دو و سه فیلتراسیون، تا حدودی سموم کشاورزی را در آب از بین می برند. اما حتی اگر این آلاینده های خطرناک از این فلیترها عبور کنند، توسط فیلتر ممبران که عملکرد دقیق در حذف آلاینده ها دارد از آب حذف می شود. 

 

تاثیر دستگاه تصفیه آب در حذف سموم کشاورزی

 


وجود این دستگاه که قابیلت و توانایی حذف آلاینده ها را با دقت بسیار بالا دارد، به شما اطمینان می دهد که مقابل عوارض ناشی از نوشیدن آب با سطح آلاینده های بالا در امان هستید. بنابراین در صورتی که به سبک زندگی سالم و سلامت خود اهمیت می دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این دستگاه ها با توانایی حذف آلاینده و افزایش سطح کیفی و خواص پزشکی آب است. استفاده از این دستگاه هزینه های زیادی را برای شما به دنبال ندارد و در مقابل اثرات قابل توجهی را برای بهبود کیفیت آب دارد که نتیجه آن در امان ماندن از بیماری های ناشی از وجود آلاینده هایی مثل سموم کشاورزی است. نوشیدن آب با سطح کیفی بالا علاوه بر این که شما را از برخی بیماری ها دور می کند تاثیرات بسیار مطلوبی را در زیبایی پوست و تناسب اندام دارد. 

در صورتی که تمایل به خرید دستگاه تصفیه آب را با توجه به خطرات ناشی از نوشیدن آب با سطح آلاینده های بالا را دارید، به این نکته حتما توجه کنید که دستگاه تصفیه آب برای داشتن عملکرد مناسب در حذف باید کیفیت بالایی داشته باشد. از مواردی که در زمینه خرید این دستگاه باید به آن توجه کرد، خرید آن از فروشگاه و برند معتبری است که تضمین کننده کیفیت محصولات ارائه شده باشد. 


«وبسایت آبین با سال ها فعالیت در زمینه ارائه محصولات تصفیه آب و هوا، دستگاه هایی را با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار داده است، علاوه بر این در صورت نیاز به مشاوره برای خرید دستگاه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.»

منبع: https://abin.ir/
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 5
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
نظرات (5)
رضا
رضا
سموم کشاورزی چه تاثیرات بدی‌ رو سلامتی انسان میگذاره. من کارم کشاورزی هستش یکم نگران شدم
بردیا افشاری
بردیا افشاری
امروزه روز موضوع استفاده بی رویه از سموم کشاورزی جز موضوعات مطرح بین محققان هست که باعث نگرانی بسیاری شده و همه در این مورد هشدار جدی میدن
مهین فخری زاده
مهین فخری زاده
باوجود خطرهایی که ممکنه بعد از خوردن آب آلوده براتون پیش بیاد بهترین راه استفاده از یک دستگاه تصفیه آب استاندارد هست تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنه
رضا درویشی
رضا درویشی
بشریت با استفاده از سموم برای محصولات کشاورزی و زودتر به محصول رسیدن باغ هم به انسان ها هم به حیوانات ظلم بزرگی می‌کنه البته از حق نگذریم خیلی از کشاورزان دست به این کار نمی زنند ولی خب متاسفانه این امر وجود داره
لیلا توانا
لیلا توانا
شاید باورتون نشه که این سموم کشاورزی تا چه حد می‌تونه به انسان ها آسیب بزنه شاید الان متوجه نشدیم ولی در دراز مدت تاثیر خودش رو نشون میده مثل الان که واقعا اکثرا بیمار هستند و اختلال های فیزیولوژیکی که در حال حاضر بسیار شایع هست
ارسال نظر