معرفی دستگاه تصفیه آب اداری

معرفی دستگاه تصفیه آب اداری

استفاده از دستگاه های تصفیه آب موضوعی است که امروزه با توجه به سطح آلاینده های موجود در آب و بیماری های خطرناک ناشی از آن به همه توصیه می شود. این دستگاه ها علاوه بر تاثیر بسیار مطلوب در تغییر رنگ و بوی آب، توانایی از بین بردن آلاینده های بسیار خطرناکی را مثل نیترات دارند. وجود این نوع آلاینده ها تاثیرات بسیار مخربی را برای سلامت ما به دنبال دارد، به این صورت که موجب ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان می شود که در حال حاضر درمان قطعی برای آن وجود ندارد. در صورت تمایل برای خرید دستگاه تصفیه آب باید گزینه های بسیار را در نظر بگیرید که از مهم ترین آن ها توجه به میزان آبی است که در شبانه روز مصرف می کنید. امروزه دستگاه های تصفیه آب با اندازه و توانایی های مختلفی در بازار تصفیه آب ارائه می شوند و در صورت تمایل برای خرید دستگاه تصفیه کننده آب، ممکن است در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با توجه به نیاز کمی سردرگم شوید.

اگر قصد استفاده از دستگاه های تصفیه کننده آب را برای مکانی با تعداد نفرات بیشتر از یک خانواده دارید، در این زمینه مطالعه مطالب زیر کمک خوبی به شما می کند. دستگاه های تصفیه آب معمولا بر اساس ظرفیت در سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ارائه می شوند. دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای استفاده در گلخانه ها، کشاورزی، کارخانجات و صنایع مختلف کابرد دارند و ظرفیت آن ها در زمینه تصفیه و از بین بردن آلاینده ها بسیار بالاست. کارایی دستگاه های تصفیه آب خانگی هم کاملا مشخص و برای تصفیه آب به اندازه ظرفیت مورد نیاز برای یک خانوار است. بنابراین ظرفیت این دستگاه ها معمولا به اندازه 50 یا 75 گالن در شبانه روز می باشد. اما اگر تعداد افرادی که به آب تصفیه شده نیاز دارند، بیش از تعداد افراد یک خانواده باشد از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت مناسب استفاده می شود که در خیلی از موارد به آن دستگاه تصفیه آب اداری هم گفته می شود.

دستگاه تصفیه آب اداری معمولا برای تامین آب شرب پرسنل کاربرد دارد و مهم ترین نکته در زمینه خرید این دستگاه ها توجه به تعداد افرادی است که در یک مکان به آب تصفیه شده نیاز دارند. به این صورت که اگر تعداد افراد در یک مکان بیشتر از ظرفیت دستگاه تصفیه آب خانگی باشد، باید از دستگاهی با ظرفیت بیشتر استفاده شود. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توانایی و قابلیت تصفیه آب را با ظرفیت بیشتر و برای تعداد افراد بیشتری دارند. این موضوع به علت تعبیه فیلترهایی با ظرفیت فیلتراسیون بالا است که با اندازه هایی بزرگتر از فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی در این نوع دستگاه ها تعبیه می شوند. در دستگاه های تصفیه آب اداری معمولا از فیلترهای تصفیه آب اسلیم استفاده می شود، این فیلترها با اندازه ای متفاوت از فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. این موضوع باعث افزایش ظرفیت و کارایی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای استفاده در مکان هایی با مصرف آب بالا شده است. 

در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی می پردازیم که توجه به آنها در صورت تمایل برای خرید دستگاه های تصفیه آب اداری اهمیت زیادی دارد. 


انواع دستگاه های تصفیه آب اداری

 


دستگاه های تصفیه آب اداری معمولا به دو صورت در بازار تصفیه آب عرضه می شوند، به این شکل که با توجه به میزان مصرف آب از دستگاهی با ظرفیت مناسب استفاده می شود. در ادامه انواع دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی که برای استفاده در اداره ها مناسب است را بررسی می کنیم: 

 

نوع اول دستگاه های تصفیه آب اداری

 

اگر میزان آب مصرفی به اندازه 100 تا 200 گالن (400 تا 800 لیتر) در شبانه روز باشد، تصفیه کننده مناسب دستگاهی با فیلتر ممبران 100 یا 200 گالن است. این دستگاه همان دستگاه تصفیه آب خانگی با فیلتر ممبرانی است که ظرفیت تولید آب در آن بیشتر از دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. عملکرد دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس تا حد زیادی به فیلتر ممبران وابسته است، به این صورت که هر چقدر ظرفیت و توانایی این فیلترها در دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد، توانایی بالاتری را در زمینه تصفیه آب دارد. ظاهر این نوع دستگاه ها مشابه دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد با این تفاوت که اندازه و شاسی کمی بزرگتر است.  در این دستگاه ها از فیلترهای ممبران با ظرفیت تولید آب بیشتر و پمپ های قوی تر و بزرگتر از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می شود و یا تعداد فیلتر ممبران در آن ها بیشتر از دستگاه های تصفیه آب خانگی است. 

این نوع دستگاه ها که در واقع همان دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی هستند، قابلیت تصفیه آب را در مکان هایی مثل ادارات، شرکت ها و موسسات دارند و به همین علت به آن ها دستگاه تصفیه آب اداری هم گفته می شود. بنابراین اگر به تصفیه کننده آبی با تعداد فیلترهای ممبران بیشتر و در واقع ظرفیت بالاتری نیاز دارید، استفاده از دستگاهی با این مشخصات برای شما بهترین گزینه است. علاوه بر این از دیگر مزیت های این دستگاه ها که ظاهری مشابه دستگاه های تصفیه آب خانگی دارند این است که جای کمی را اشغال می کنند و به صورت زیرسینکی استفاده می شوند. 

در دستگاه های تصفیه آب علاوه بر فیلتر ممبران از فیلترهای دیگری برای کاهش آلاینده ها و حذف بو و طعم آب استفاده می شود. فیلترهای پیش تصفیه و پست کربن نمونه ای از این فیلترها هستد. فیلترهای پیش تصفیه همان طور که از نام آن ها مشخص است قبل از فیلتر ممبران تعبیه می شوند و در ادامه نحوه عملکرد آن ها به صورت کلی ارائه می شود: 


فیلترهای الیافی

 

 این فیلترها توانایی حذف رسوبات را از آب دارند، رسوبات در واقع همان گل و لای، شن و ماسه و آلاینده هایی مثل این هستند.وجود این آلاینده ها در آب بر سطح کیفی آن بسیار موثر است و حذف آن ها در مرحله اول فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس انجام می شود. استفاده از فیلترهای الیافی با کیفیت بالا در دستگاه تصفیه آب با روش اسمز معکوس اهمیت زیادی دارد و علت آن به دلیل تاثیر عملکرد این فیلترها در طول عمر فیلتر مهم ممبران است. به این صورت که اگر این فیلتر کیفیت های لازم را نداشته باشد، رسوبات به صورت کامل از آب حذف نمی شوند و با ورود این آلاینده ها به ممبران طول عمر آن کاهش می یابد. عمر مفید فیلترهای الیافی در دستگاه های تصفیه آب معمولا به اندازه 3 تا 6 ماه می باشد که ممکن است تحت تاثیر عواملی مثل سختی و میزان آلاینده های موجود در آب تغییر کند. 


فیلتر کربن گرانول

 

 این فیلترها در دومین مرحله از فیلتراسیون و برای حذف آلاینده هایی مثل کلر، مواد آلی فرار و تا حدودی مواد شیمیایی سرطان زا در دستگاه های تصفیه آب تعبیه می شوند. حذف این آلاینده ها در آب موجب از بین رفتن کامل بو و طعم آن می شود و تاثیر بسیار مطلوبی در افزایش کیفیت آب دارد. در ساختار فیلترهای کربنی از کربن فعال استفاده می شود و در صورتی که کیفیت مناسب را نداشته باشند، موجب ورود آلاینده به آب می شوند. استفاده از فیلترهای کربن گرانول بی کیفیت علاوه بر این که موجب آلودگی آب در طی مراحل فیلتراسیون می شود تاثیر زیادی در طول عمر فیلتر کربن بلاک و ممبران در ادامه روند تصفیه آب دارد. طول عمر فیلتر کربن گرانول در دستگاه های تصفیه آب معمولا به اندازه 6 ماه است. 


فیلتر کربن بلاک

 

 در ادامه فیلتراسیون برای حذف کامل آلاینده هایی مثل کلر، مواد آلی فرار و مواد شیمیایی سرطان زا از فیلتر کربن بلاک استفاده شده است. این فیلتر در سومین مرحله فیلتراسیون تعبیه شده و در صورتی که کیفیت های لازم را داشته باشد، بو و طعم آب را به صورت کامل حذف می کند و علاوه بر این تاثیر بسیار مطلوبی در طول عمر فیلتر ممبران دارد. در کنار تمام مواردی که گفته شد در استفاده از فیلترهای کربنی نکته مهم، خرید فیلتری است که بر پایه گیاهی تولید و عرضه شود تا هیچ تاثیری در کاهش کیفیت آب و آلایندگی آن نداشته باشد. 


فیلتر پست کربن

 

 روند فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس به دلیل دقت بسیار بالای فیلتر ممبران کند است و در این دستگاه ها برای بالا رفتن راندمان از مخزن استفاده می شود. اما آب بعد از ورود به مخزن مدت زیادی را در آن راکد می ماند و این موضوع ممکن است موجب آلایندگی آب شود که طعم و و بوی آب را تغییر می دهد. بنابراین در این دستگاه ها از فیلتر پست کربن یا کربن نهایی استفاده می شود که قابلیت حذف طعم و بوی ناشی از راکد ماندن آب را در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارد.

 

 

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

 


 
•    نوع دوم: نوع دیگری از دستگاه های تصفیه آب اداری، دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی هستند که در اندازه ای متفاوت با دستگاه تصفیه آب خانگی طراحی شده اند و در ساختار آن ها از فیلترهای اسلیم استفاده شده است. اگر در محلی که قصد استفاده از دستگاه تصفیه آب ادرای برای آن دارید، تعداد افراد زیاد است نیاز به استفاده از دستگاهی با فیلتر ممبران بیشتر و ظرفیت بالاتر در زمینه تصفیه آلاینده ها می باشد. در ساختار این دستگاه ها از فیلترهای پیش تصفیه 20 اینچ اسلیم استفاده می شود و برای تصفیه آب با دبی بالا کارایی دارند.  ظریفت این دستگاه ها معمولا به اندازه 200 تا 800 گالن در شبانه روز است و کاملا مناسب برای استفاده در اداره هایی با تعداد پرسنل بالاست.  


در این دستگاه ها معمولا از فیلترهای ممبران در چند مرحله استفاده می شود تا ظرفیت دستگاه در تصفیه آب افزایش پیدا کند. علاوه بر این با توجه به تعداد ممبران و ظرفیت دستگاه از تعداد پمپ های بیشتر با توان بالاتر استفاده می شود. با توجه به این که در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از تعداد بیشتری فیلترهای ممبران استفاده می شود، تعبیه فیلترهای پیش تصفیه با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اهمیت این موضوع به دلیل تاثیر عملکرد این فیلترها در طول عمر ممبران در سیستم های اسمز معکوس است. بنابراین اگر از فیلترهای پیش تصفیه بی کیفیت در ساختار دستگاه استفاده شود، هزینه های ناشی از تعویض زود هنگام فیلترهای ممبران را در این دستگاه ها به شما تحمیل می کند. در ادامه به معرفی نمونه هایی از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی که کابرد اداری هم دارند می پردازیم:


دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک 800 گالن از بهترین مدل های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می باشد و در ساخت آن از قطعات با کیفیت بسیار مطلوب استفاده شده است. در این دستگاه از دو فیلتر ممبران با ظرفیت 400 گالن استفاده شده و مناسب برای استفاده در مکان هایی مثل ادارات و شرکت ها، ساختمان های ادارای چند واحد مسکونی، مدارس و آزمایشگاه است. با توجه به این که دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک 800 گالن توانایی تصفیه آب را به اندازه 3000 لیتر در شبانه روز دارد، دستگاهی کاملا مناسب برای استفاده در مکان هایی با دبی آب بالاست. 


دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر 200 گالن دارای مزیت هایی مثل اندازه و ابعاد مناسب است و در کنار این دارای استانداردهای جهانی مثل WQA و NSF می باشد. این موضوع به شما اطمینان می دهد که دستگاه طبق پارامترهای بسیار سخت گیرانه تولید شده و تمام کیفیت های لازم را برای حذف آلاینده های موجود در آب با ظرفیت بسیار مناسبی دارد. این دستگاه بسیار مناسب برای استفاده در مکان هایی مثل ادرات، موسسه ها و شرکت ها می باشد.

اگر قصد استفاده از دستگاه های تصفیه آب اداری را در محل کار خود دارید، در اولین گام پیشنهاد ما به شما، توجه به میزان آبی است که در شبانه روز مصرف می کنید. 


«فروشگاه آنلاین آبین ارائه دهنده محصولات تصفیه آب صنعتی با بالاترین کیفیت ها می باشد، در صورت تمایل به خرید یا نیاز به مشاوره در این زمینه با ما در ارتباط باشید.»

منبع: https://abin.ir/
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
نرگس مومنی
نویسنده یا مترجم: نرگس مومنی
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر