قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اهواز 

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اهواز 

خوزستان و مرکز این استان شهر اهواز مدت هاست که مشکل آب تمیز و سالم دارند. بسیاری از مردم این شهر از شفاف نبودن و بو نامطبوع آب شکایت دارند. همچنین به دلیل سد سازی و برداشت های بی رویه این شهر با مشکل کم آبی نیز روبرو است. با وجود اعتراضات مردمی هیچ اقدامی در جهت بهبود کیفیت آب این استان انجام نشده است. یکی از راه های حل این مشکل خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد. در این مقاله به بررسی قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و دلایل نیاز به آن در شهر اهواز می پردازیم.


دلایل آلوده و نامطبوع بودن آب در شهر اهواز 


آب تولید شده در تصفیه خانه های شهر اهواز در حدود 700000 متر مکعب در روز است. در حدود نیمی از آب مورد نیاز برای شرب و بهداشت شهر اهواز و کارون از نیم بند غدیر و آب حیات شوشتر و نیمی دیگر از کارون تامین می شود. این در حالی است که فاضلاب های صنعتی و خانگی وارد کارون می شوند و به همین دلیل آب آن بسیار شور و آلوده است. بر اساس ظرفیت تصفیه خانه های این شهر، حدود 93 درصد فاضلاب ها بدون پالایش وارد کارون و دیگر پیکره های آبی می شوند. علاوه بر فاضلاب ها، صنایع و پساب کشاورزی اهواز را نیز به این آمار اضافه کنید. از جمله مضرات ورود فاضلاب ها به آب می توان موارد زیر را نام برد: 


•    ورود فلزات سنگین سرطان زا به آب
•    شیوع بیماری های واگیردار و عفونی به دلیل ورود فاضلاب بیمارستان ها 
•    بروز مشکلات تنفسی
•    ایجاد مسمومیت به دلیل ورود مواد غیر آلی
•    افزایش بیماری های قلبی، عروقی، کبدی و کلیوی
•    ایجاد بیماری های پوستی 


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اهواز


همانطور که گفتیم خرید دستگاه تصفیه آب خانگی راه حلی برای رفع مشکل آب آلوده می باشد. دستگاه های تصفیه آب خانگی از روش اسمز معکوس یا اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند. هر دو روش عملکرد بهتری به نسبت تصفیه آب شهری دارند، ولی روش اسمز معکوس دقت بسیار بالایی دارد. از این روش به دلیل هزینه های بالا در مقیاس شهری استفاده نمی شود. در روش اسمز معکوس آب با فشار از فیلتر ممبران عبور می کند و آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آن حذف می شوند. حذف فلزات سنگین در آب موجب کاهش TDS می شود. TDS میزان مواد محلول در آب می باشد. بالا بودن TDS آب مضرات بسیار زیادی برای انسان دارد و موجب بیماری های قلبی، عروقی و کلیوی می شود. سختی آب استان اهواز بر اساس گزارش وزارت نیرو در سال 1399 در حدود 540 psi می باشد. 


یکی دیگر از مشکلات آب آشامیدنی در اهواز، کدر بودن و بو نامطبوع آن می باشد. فیلتر الیافی در مرحله اول ذرات معلق موجود در آب را حذف می کند و فیلترهای کربن گرانول و کربن بلاک آب را مطبوع می کنند. همچنین برای ضدعفونی کردن به آب مقدار زیادی کلر اضافه می شود. در حالی که کلر زیاد برای انسان مضر می باشد. به همین دلیل فیلترهای کربنی کلر و مشتقات آن را نیز از آب حذف می کنند. به این صورت دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا در 5 مرحله آب را به خوبی و به طور کامل تصفیه می کنند.


برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانید به وبسایت تصفیه آب آبین مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره با شماره های موجود در وبسایت تماس گرفته و به صورت رایگان با متخصصان تیم ما در ارتباط باشید.


پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در اهواز


دستگاه های تصفیه آب خانگی مدل های مختلفی دارند و بر همین اساس قیمت آن ها نیز متفاوت است. از جمله پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی می توان به مدل دستگاه تصفیه آب، تعداد فیلترها، روش تصفیه آب، نوع فیلترها، کیفیت فیلترها، جنس بدنه، برند دستگاه و فیلترها اشاره کرد. دستگاه های تصفیه آب در دو مدل زیرسینکی و کیسی ساخته می شوند. مدل های کیسی گران تر از مدل های زیر سینکی می باشند. همچنین قیمت فیلترها نیز با هم متفاوت است، برای مثال فیلتر ممبران و فیلتر یووی قیمت بالاتری به نسبت فیلترهای اینلاین دارند. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر