قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران

آب آشامیدنی در مناطق مختلف کشور کیفیت متفاوتی دارد. دلیل این موضوع منبع آب های موجود در شهرها می باشد. برای مثال در شهرهای فلات مرکزی کشور، به دلیل کم بودن بارندگی جامدات محلول در آب زیاد است. کیفیت آب در استان تهران نیز در مناطق مختلف، شرق، غرب، جنوب و شمال متفاوت است. یکی از پارامترهای سنجش کیفیت آب TDS آن می باشد. TDS به ذرات محلول موجود در آب می گویند، TDS شامل فلزات سنگین از جمله آرسنیک، جیوه، کادمیوم و سرب می باشد. TDS آب در تهران بین 210 تا 700 PPM است. در برخی از مناطق  TDS آب بیشتر از 700 PPM نیز می باشد. در زیر TDS آب در مناطق مختلف تهران آورده شده است: 

مناطق شهری سختی آب (PPM)
شمال تهران 230 الی 340
جنوب تهران 350 الی 530
شرق تهران 150 الی 400
غرب تهران 350
دریاچه چیتگر 550

بالا بودن سختی آب آشامیدنی برای افراد مضرات بسیار زیادی دارد. مضرات نوشیدن آب با سختی بالا شامل موارد زیر می باشد: 


•    ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی 
•    ایجاد بیماری های پوستی 
•    ریزش مو 
•    ایجاد مشکلات گوارشی 
•    ایجاد سنگ کلیه 
•    کف نکردن صابون 
•    دیر پخته شدن غذاها


در تصفیه آب شهری به دلیل هزینه های بالا از بهترین روش ها استفاده می شود و به همین علت سختی آب بالا می باشد. اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب می باشد، ولی در مقیاس بزرگ هزینه های زیادی دارد. همچنین برای ضدعفونی کردن به آب کلر نیز اضافه می کنند. کلر علاوه بر داشتن بو نامطبوع موجب ایجاد سرطان نیز می شود و به همین دلیل حذف آن از آب اهمیت دارد. به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای حفظ سلامت افراد تبدیل به امری ضروری شده است. برای خرید و مشاوره در مورد دستگاه های تصفیه آب خانگی با متخصصان و مشاوران وبسایت تصفیه آب آبین در ارتباط باشید. 


قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران


دستگاه های تصفیه آب خانگی مدل ها و انواع مختلفی دارند و به همین علت قیمت های آن ها با یکدیگر متفاوت است. در این قسمت عوامل موثر بر قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی را با یکدیگر بررسی می کنیم: 


•    مدل دستگاه تصفیه آب: دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای دو مدل رومیزی و زیر سینکی می باشند. این دو مدل عملکرد تقریبا یکسانی دارند، ولی از نظر ظاهر و قیمت متفاوت هستند. مدل های رومیزی ظاهری بهتر و جمع و جور دارند، همچنین ارتقا دستگاه های رومیزی به راحتی دستگاه های زیر سینکی نمی باشد. دستگاه های زیرسینکی ظاهری به زیبایی دستگاه های رومیزی ندارند و تمامی فیلترهای آن ها قابل مشاهده است.
•    روش تصفیه آب: روش های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می شود. روش های اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس روش های مورد استفاده دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد. همانطور که گفتیم روش اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه و کاهش سختی آب است. بیشتر دستگاه های تصفیه آب از این روش استفاده می کنند. برخی از دستگاه ها با استفاده از هر دو روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون آب استفاده می کنند.
•    تعداد فیلتر: دستگاه های تصفیه آب خانگی فیلترهای متفاوتی دارند. این دستگاه ها دارای 5 الی 10 فیلتر هستند و هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. بیشتر دستگاه های تصفیه آب در 5 مرحله آب را تصفیه می کنند و فیلترهای دیگر برای تصفیه بهتر و افزایش خواص آب می باشند.
•    برند دستگاه: هر چه شرکت تولید کننده دستگاه تصفیه آب خانگی معروف تر باشد، قیمت دستگاه های آن معمولا گران تر است. البته قیمت بیشتر همیشه به معنای کیفیت بهتر و بالاتر نیست. 
•    کیفیت فیلترها: کیفیت فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد. فیلترهای با کیفیت بالا قیمت بیشتری میز دارند. برای مثال فیلتر الیافی با کیفیت باید از الیاف پلی پروپیلن درست شده و دارای 3 الی 5 لایه باشد. فیلترهای بی کیفیت علاوه بر اینکه آب را به خوبی تصفیه نمی کنند، زودتر نیز خراب می شوند.
•    نوع فیلترها: فیلترها مدل های مختلفی دارند و هر کدام کار خاصی را انجام می دهند. قیمت فیلترهای دستگاه تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است، بنابراین قیمت دستگاه به فیلترهای نصب شده بر روی آن نیز بستگی دارد. برای مثال فیلترهای پیش تصفیه قیمت کمتری نسبت به فیلتر ممبران دارند. 
•    جنس بدنه: دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی بر روی شاسی نصب می شود. شاسی ها نیز مدل های مختلفی دارند. برخی از آن ها دارای پایه هستند و برخی دیگر به سینک وصل می شوند. جنس بدنه ها نیز با هم متفاوت است. بدنه ها از جنس پلاستیک، فلز یا پلی اتیلن هستند.


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران 


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از فروشگاه معتبر اهمیت زیادی دارد. شما می توانید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی را از طریق وبسایت تصفیه آب آبین خریداری کنید. مشاوران و متخصصان تیم ما آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره دستگاه های تصفیه آب هستند و شما را برای خرید دستگاه تصفیه آب مورد نیازتان راهنمایی می کنند. برای دریافت مشاوره با شماره های موجود در وبسایت به صورت رایگان در ارتباط باشید.
 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
پریناز تیموری
نویسنده یا مترجم: پریناز تیموری
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر