دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم

دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم

استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارد، این دستگاه ها با ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند و تنوع بالایی بر این اساس دارند. روند ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی به صورتی است که کارشناسان با بررسی مشخصات و آنالیز آب خوراک، مناسب ترین سیستم را برای شما طراحی می کنند. طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی تا حد زیادی می تواند به کاربرد و موارد استفاده از آن هم بستگی داشته باشد. با توجه به نکته ای که گفته شد دستگاه های تصفیه آب صنعتی به صورت اختصاصی برای کاربردهای متفاوت و با توجه به آنالیز آب خوراک طراحی و تولید می شوند. 

با توجه به نکاتی که گفته شد ممکن است برای شما سوال شود که آیا خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم راهکار مناسبی است؟ این دستگاه ها می توانند کیفیت و عملکرد لازم را برای تصفیه آب داشته باشند؟ مطالبی که در ادامه مقاله عنوان می شود می توان پاسخ دهنده پرسش های مطرح شده باشد. 


خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم


دستگاه های تصفیه آب صنعتی می توانند ظرفیت و حجم بسیار بالایی از آب را تصفیه کنند. در واقع ظرفیت دستگاه های تصفیه آب صنعتی بالاتر از 3 متر مکعب در شبانه روز می باشد و بر همین اساس کاربرد آنها در مواردی مثل گلخانه ها، صنایع تولید مواد غذایی و... می باشد. روش فیلتراسیون آب در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی، اسمز معکوس (RO) است و در ساختار آنها از ممبران برای تصفیه آب با  بالاترین دقت استفاده می شود. پیش تر گفته شد که این دستگاه ها مطابق با کاربرد و آنالیز آب خوراک و به صورت کاملا اختصاصی طراحی و تولید می شوند.

نکته ای که گفته شد نشان دهنده این موضوع است که دستگاه های تصفیه آب صنعتی دست دوم نمی توانند عملکرد مطلوبی برای تصفیه آب مطابق با کاربرد شما داشته باشند. همان طور که مشخص است، این دستگاه ها از پیش ساخته شده اند و ممکن است با توجه به آنالیز آب ورودی و کاربرد برای شما مناسب نباشد. بنابراین قطعا خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم چندان تناسبی با نیاز شما نخواهد داشت.

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بررسی آنالیز آب ورودی به دستگاه بسیار مهم است و طراحی قطعات مهم دستگاه مانند فیلترهای پیش تصفیه، ممبران ها، استفاده از رزین های صنعتی و ... معمولا بر این اساس انجام می شود. به بیانی دیگر طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای تصفیه آب شرب یا آب دریا استفاده می شود، با دستگاهی که به تصفیه فاضلاب می پردازد، کاملا متفاوت است. بدیهی است که این مساله در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم رعایت نمی شود.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی بروز کند، گرفتگی فیلترهای ممبران و در نهایت خراب شدن آنهاست. تعویض فیلترهای ممبران هزینه زیادی دارد. در صورت خرید آب شیرین کن دست دوم و مدتی بعد از استفاده از آنها احتمال گرفتگی فیلترهای ممبران در ساختار دستگاه بسیار بالاست. به این دلیل که در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی دست دوم از فاکتورهای لازم برای جلوگیری از ایحاد گرفتگی ممبران با توجه به سیستم مورد نظر شما استفاده نمی شود. 

درکنار این در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم، هیچ اطلاعی از وضعیت و میزان کارکرد اجزای مختلف دستگاه نخواهید داشت. چه بسا پس از مدت کوتاهی استفاده از آن، دستگاه کارایی خود را به طور کامل از دست داده و با مشکلات زیادی مواجه شود. 

بر اساس نکاتی که گفته شد خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا با در نظر گرفتن هزینه ناشی از خرابی و تعمیرات دستگاه، صرفه اقتصادی آن کمتر از تهیه یک دستگاه تصفیه آب صنعتی مطابق با آنالیز آب خوراک و کاربرد مورد نظر شما می باشد.


تجهیزات اصلی در ساختار دستگاه تصفیه آب صنعتی


اصلی ترین تجهیزاتی که در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی استفاده می شوند موارد زیر هستند:


1- واحد پیش تصفیه: پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب صنعتی معمولا شامل فیلترهای الیافی، فیلتر شنی و کربنی می شود.

2- واحد تصفیه اسمز معکوس: واحد اسمز معکوس در دستگاه صنعتی از تعدادی فیلتر ممبران، پمپ فشار قوی و اجزایی دیگر تشکیل شده است. فیلترهای ممبران RO اصلی ترین عملکرد را برای تصفیه آب دارند و از مهم ترین قطعات در ساختار دستگاه های تصفیه آب صنعتی هستند.

3- واحد پس تصفیه: در برخی مصارف، به منظور افزایش کیفیت آب خروجی و کاهش TDS آن از سیستم هایی نظیر سیستم سختی گیر رزینی در دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. 

4-  واحد تزریق مواد شیمیایی: در دستگاه تصفیه آب صنعتی معمولا برای جلوگیری از گرفتگی ممبران ها و محافظت بیشتر از آنها، برخی مواد شیمیایی خاص مانند آنتی اسکالانت و SMB (سدیم متا بی سولفیت) به سیستم افزوده می شود.

5- تابلو کنترل و تجهیزات ابزار دقیق: این بخش وظیفه اندازه گیری و نمایش مقادیری مانند جریان، فشار، PH، TDS و... را برعهده دارد و با هدف کنترل اتوماتیک این مقادیر در دستگاه تصفیه آب صنعتی در سیستم استفاده می شوند.

بخش های مختلف دستگاه های تصفیه آب صنعتی با توجه به نوع کاربرد شما کاملا متفاوت است و ممکن است از قطعات کاملا متفاوتی در ساختار آنها استفاده شود.

***یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید به آنها توجه کنید، سپردن پروژه طراحی و ساخت دستگاه به فروشگاه های معتبر می باشد. 

در پایان لازم به ذکر است که خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا تشخیص میزان کارکرد دستگاه و عمر مفید آن بسیار دشوار و حتی نشدنی است. 

وب سایت آبین با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی، امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت آبین با کارشناسان مجموعه ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
فرهمند
فرهمند
برای کسایی که دستگاه تصفیه آب صنعتی نو رو نمیتونن بخرن دستگاه های تصفیه آب دست دوم خیلی بهتره چون از نظر اقتصادی به صرفه هستش خیلی از دستگاه های تصفیه آب دست دوم هستن که مثل نو به آدم کار میدن.
ارسال نظر