دلیل روشن شدن چراغ قرمز فیلتر یخچال سامسونگ چیست؟

دلیل روشن شدن چراغ قرمز فیلتر یخچال سامسونگ چیست؟

روشن شدن چراغ قرمز فیلتر یخچال سامسونگ نشان دهنده زمان تعویض فیلتر است. در ساختار یخچال‌های سامسونگ از تکنولوژی‌های متفاوتی برای مشخص شدن زمان تعویض فیلتر یخچال استفاده شده است. با این حال در تمام این سیستم‌ها، روشن شدن چراغ قرمز فیلتر نشان دهنده زمان تعویض فیلتر یخچال است. در این مطلب از آبین با ما همراه باشید تا علت روشن چراغ قرمز فیلتر یخچال و راهکار رفع آن را بررسی کنیم.


چه زمانی باید فیلتر یخچال سامسونگ را تعویض کرد؟


در حالت عادی این چراغ به رنگ آبی است، اما پس از حدود 5 ماه استفاده (مصرف 1000 لیتر آب) چراغ یخچال به رنگ بنفش در می آید و پس از 6 ماه استفاده نیز چراغ فیلتر، قرمز رنگ خواهد شد. در این حالت لازم است که به منظور محافظت از سیستم یخچال و افزایش کیفیت آب، فیلتر یخچال سامسونگ تعویض شود. پس از تعویض فیلتر یخچال احتمالا می‌بینید که چراغ فیلتر یخچال همچنان قرمز باقی می‌ماند؛ زیرا زمان تعویض فیلتر یخچال باید با دکمه مورد نظر ریست شده و تنظیم شود. 


به طور معمول باید هر 6 ماه یک بار فیلتر یخچال را تعویض کرد اما این زمان بسته به میزان مصرف آب و کیفیت آب شهری می‌تواند تغییر کند. در صورتی که مشاهده کردید که فشار آب خروجی از یخچال کاهش یافته یا کاملا قطع شده، لازم است که فیلتر یخچال را تعویض کنید. کمک گرفتن از افراد متخصص و آموزش دیده بهترین راهکار برای تعویض فیلترهای یخچال است. 


با نادیده گرفتن قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال، به عملکرد سیستم و سلامتی خود آسیب می‌رسانید. بعد از روشن شدن چراغ قرمز یخچال باید هر چه زودتر نسبت به تعویض فیلتر اقدام کنید، به این دلیل که بی توجهی به این موضوع می‌تواند باعث آسیب زدن به سلامتی و همچنان خرابی یخچال شود. 


برخی از نشانه های زمان تعویض فیلترهای یخچال شامل روش شدن چراغ قرمز فیلتر یخچال، جریان کند آب و طعم ناخوشایند آن می‌شوند. 

 

انواع فیلترهای یخچال سامسونگ 

 

انواع فیلتر یخچال سامسونگ

 

فیلترهای یخچال ساید بای ساید از نظر کاربرد و جنس مواد تشکیل دهنده دارای انواع زیر هستند:


1.    فیلتر بیرونی یخچال


برخی از یخچال‌های ساید بای ساید مجهز به آبسرد کن، دارای محفظه‌ای برای قرارگیری فیلتر یخچال نیستند و لازم است که این فیلتر در خارج از محیط یخچال نصب شود. به این منظور معمولا از یک یا دو فیلتر یخچال استفاده می‌شود. از آن جایی که این فیلتر در بیرون از یخچال قرار می گیرد، به آن اصطلاحا فیلتر پشت یخچالی یا فیلتر بیرونی می‌گویند. این فیلتر را باید در مسیر آب ورودی یخچال نصب کرد تا از ورود رسوبات و ناخالصی‌های موجود در آب به یخچال جلوگیری شود. این مساله علاوه بر محافظت از سیستم داخلی یخچال ساید، سبب افزایش کیفیت آب می‌شود.


باید توجه داشت که نوع و برند فیلتر بیرونی هیچ ارتباطی به برند یخچال ساید ندارد و از انواع فیلتر بیرونی می‌توان برای تعبیه در سیستم استفاده کرد. اگر فیلتر بیرونی یخچال به موقع تعویض نشود، فضای فیلتر محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها خواهد شد و این مساله می‌تواند به سیستم داخلی یخچال آسیب برساند. برای یخچال‌ها به طور کلی دو نوع فیلتر بیرونی استفاده می‌شود: فیلتر اول، فیلتر الیافی و از جنس پلی پروپیلن است که می‌تواند سبب حذف گل‌و‌لای، رسوبات، آهک، جلبک‌ها و ذرات درشت شود و شفافیت آب را افزایش دهد. فیلتر دوم از جنس کربن اکتیو است که توانایی حذف ترکیبات کلر، آلاینده‌های شیمیایی، بو و طعم آب را دارد.


2.    فیلتر درونی یخچال


یخچال های ساید بای ساید که به صورت مستقیم به آب شهری متصل می‌شوند، از فیلتر داخلی یخچال استفاده می‌کنند. این فیلتر سبب حذف برخی آلاینده‌های آب جلوگیری از وارد شدن آسیب به سیستم یخچال می‌شود. برای انتخاب و خرید فیلتر درونی یخچال باید به برند و مدل یخچال توجه کنید. فیلتر درونی یخچال معمولا از نوع فیلترهای کربن فعال است و می‌تواند ترکیبات کلر، بو و طعم را از آب حذف کند. فیلتر داخلی یخچال پس از اشباع شدن و از دست دادن کارایی خود باید با فیلتر جدید تعویض شود.


به منظور بهبود عملکرد یخچال ساید بای ساید پیشنهاد می‌شود که حتی اگر یخچال دارای فیلتر داخلی هم هست، از یک یا دو فیلتر بیرونی الیافی و کربنی در مسیر آب ورودی به یخچال استفاده شود. این موضوع در افزایش سطح کیفی آب خروجی از یخچال هم تا حد زیادی تاثیر گذار است.


در حالت کلی، فیلتر یخچال سامسونگ در دو مدل فیلتر لیوانی و موشکی عرضه می‌شود. این فیلترها ممکن است در دسته فیلترهای تولید شده در ایران قرار بگیرند یا جز فیلترهای وارداتی باشند. با توجه به کاربرد و نوع سیستم تصفیه آب، می‌توان از مدل مناسب فیلتر استفاده کرد. همچنین دریافت مشاوره از افراد متخصص در این زمینه، می‌تواند به شما در انتخاب فیلتر مناسب کمک کند. 


فروشگاه آنلاین آبین ارائه کننده محصولات تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف است و امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه خرید محصول با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.


عمر فیلترهای یخچال سامسونگ چقدر است؟ 

 

عمر فیلترهای یخچال سامسونگ چقدر است؟


عمر فیلترهای یخچال سامسونگ معمولاً بستگی به نوع فیلتر، ظرفیت فیلتر، میزان استفاده و کیفیت آب ورودی به فیلتر دارد. برخی از فیلترها، مانند فیلترهای آب، معمولاً باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند. در حالی که برخی دیگر از فیلترها ممکن است به مدت چند سال ماندگار باشند. برای دقیق‌ترین اطلاعات، به دفترچه راهنمای دستگاه یا منبع اطلاعات مربوطه مراجعه کنید، زیرا ممکن است برای هر مدل یخچال سامسونگ تفاوتی لحاظ شود.

 

راهنمای تعویض فیلتر یخچال و تنظیم چراغ قرمز فیلتر 


برای تعویض فیلتر یخچال سامسونگ، ابتدا اتصال برق یخچال را قطع کنید. سپس فیلتر آب را در جهت عقربه‌های ساعت حدود یک چهارم بچرخانید و آن را از محفظه خارج کنید. در صورتی که فیلتر به‌سختی جدا می‌شود، آن را به‌طور محکم بگیرید و به سمت بیرون بکشید.

 

هنگام خروج فیلتر آب، ممکن است کمی آب نشت کند که این امر طبیعی است. برای کاهش نشت آب، فیلتر را به حالت افقی نگه دارید و سینی زیر فیلتر آب را خالی کرده و اطراف آن را خشک کنید.


فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید و آن را به داخل فشار دهید. سپس آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا قفل شود. در صورتی که فشار آب بسیار زیاد است، شیر تأمین آب را ببندید. اطمینان حاصل کنید که نشانگر قفل شده روبروی خط نشانگر قرار دارد. سپس دکمه آلارم را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا رنگ چراغ قرمز به رنگ دیگری تغییر پیدا کند. بعد از تعویض، مطمئن شوید که منبع آب را در صورتی که آن را قطع کرده‌اید، دوباره متصل کرده‌ باشید. 


در صورت نیاز، برای اطلاعات بیشتر درباره تعویض فیلتر آب می‌توانید به دفترچه راهنمای محصول یا با نمایندگی فروش فیلترهای یخچال سامسونگ از جمله فروشگاه آبین تماس بگیرید. آبین به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌های تجهیزات تصفیه آب شناخته می‌شود که سابقه درخشانی در زمینه فروش این محصولات دارد. علاوه براین، در صورت تماس با کارشناسان آبین، کلیه خدمات مشاوره برای خرید محصولات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر