زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید


امروزه استفاده از یخچال های ساید بای ساید در منازل بسیار گسترش پیدا کرده است، زیرا این نوع یخچال علاوه بر عملکرد مناسب، قادر به تصفیه آب آشامیدنی ورودی به دستگاه نیز می باشد. یخچال های ساید مجهز به آبسردکن و یخ ساز دارای فیلتر تصفیه آب می باشند و باید در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام شود. بسیاری از افراد از زمان تعویض فیلتر یخچال اطلاع ندارند و نمی دانند که در چه زمانی لازم است، که این فیلتر تعویض شود. در این مقاله قصد داریم به یکی از مسائل مهم در کارکرد یخچال ساید یعنی تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بپردازیم. 


تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید

 

در برخی از یخچال های ساید بای ساید مجهز به آبسرد کن و یخ ساز معمولا از یک یا چند فیلتر برای تصفیه آب ورودی به دستگاه استفاده می شود و اغلب یخچال های ساید دارای یک فیلتر مخصوص تصفیه آب می باشند. این امر علاوه بر افزایش کیفیت آب آشامیدنی، به دلیل محافظت بیشتر از سیستم داخلی یخچال و جلوگیری از تشکیل رسوب صورت می گیرد. فیلترهای یخچال دارای دو نوع فیلتر داخلی و خارجی می باشند. پس از مدتی استفاده از این یخچال ساید بای ساید، فیلتر آن اشباع شده و کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض پیدا می کند. برای اینکه یخچال ساید عملکرد مطلوبی داشته باشد و بتوانید برای همیشه از آب آشامیدنی با کیفیت استفاده کنید، لازم است که فیلتر یخچال ساید در زمان مناسب تعویض شود. فیلتر بیرونی یخچال به شکل استوانه ای است و در بیرون و در قسمت پایین یخچال قرار می گیرد. در حالی که فیلتر داخلی یخچال ساید معمولاً در قسمت داخلی یخچال نصب می شود و دسترسی به آن از بخش فوقانی یخچال امکان پذیر است.  

 

بهترین زمان برای تعویض فیلتر یخچال ساید

 

در یخچال های ساید بای ساید نظیر یخچال ساید سامسونگ و ال جی معمولاً چراغ مخصوصی وجود دارد. این چراغ براساس وضعیت فیلتر یخچال می تواند به رنگ بنفش، قرمز و یا آبی نمایش داده شود. معمولاً پس از گذشت 5 ماه از کارکرد یخچال، چراغ آن به رنگ بنفش در می آید. اگر فیلتر در این زمان تعویض نشود پس از گذشت مدت بیشتر از کارکرد آن چراغ یخچال ساید قرمز می شود، در این حالت می توان متوجه شد که زمان تعویض فیلتر یخچال فرا رسیده است. پس از تعویض فیلتر یخچال نیز چراغ آن به رنگ آبی دیده می شود. معمولاً زمان مناسب تعویض فیلتر داخلی یخچال سامسونگ و ال جی، حدود 6 ماه یا مصرف 5760 لیتر است و فیلتر بیرونی یخچال نیز بسته به نوع خود 6 ماه یا 1 سال می باشد. البته این زمان به میزان استفاده از یخچال و کیفیت آب ورودی به دستگاه نیز بستگی دارد، بنابراین اگر آب شهری شما از کیفیت پایینی برخوردار است، بهتر است که فیلتر یخچال ساید در زمان کوتاه تری تعویض شود.

 

آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید

 

اگر در هنگام استفاده از یخچال ساید متوجه چراغ قرمز رنگ فیلتر یخچال شدید، بهتر است که در اسرع وقت به تهیه و تعویض فیلتر یخچال اقدام گردد. اگر فیلتر یخچال در زمان مناسب تعویض نشود، مواد درون فیلتر فاسد شده و سبب رشد باکتری ها در آب خواهد شد. به منظور تعویض فیلتر داخلی یخچال می توان به روش زیر عمل کرد:

 

•    ابتدا شیر آب ورودی به یخچال را بسته و فیلتر را در جهت عقربه های ساعت به اندازه 90 درجه بچرخانید. فیلتر را از جای خود خارج کنید.
•    محل نصب فیلتر را با استفاده از دستمال تمیز پاک کنید. 
•    فیلتر یخچال جدید را از بسته بندی خود خارج کرده و در محل فیلتر قرار دهید.
•    فیلتر یخچال را اندکی به سمت داخل فشار داده و آن را مخالف عقربه های ساعت 90 درجه بچرخانید.
•    مطمئن شوید که فیلتر به درستی در جای قرار گرفته باشد.
•    بگذارید 10 لیتر آب از فیلتر بگذرد و از آن استفاده نکنید.
•    در یخچال ساید بای ساید سامسونگ دکمه ای به نام "Ice type/ Hold 3 sec" وجود دارد، که توسط آن می توان زمان تعویض فیلتر را مجدداً تنظیم کرد. این دکمه را به مدت 3 ثانیه بفشارید تا زمان تعویض فیلتر جدید تنظیم شود. 
•    در فشردن دکمه تنظیم زمان تعویض فیلتر دقت کنید، زیرا اگر این دکمه بیشتر از 3 ثانیه فشرده شود، سیستم استفاده از فیلتر در یخچال خاموش و غیر فعال می شود.

 

برای جلوگیری از ایجاد رسوب درون لوله ها و قسمت های مختلف یخچال توصیه می شود، فیلتر بیرونی در مسیر آب ورودی به یخچال نصب کنید. برای تعویض فیلتر بیرونی یخچال مطابق مراحل زیر عمل کنید. مراحل تعویض فیلتر بیرونی یخچال برای تمامی یخچال ها به یک صورت است.


•    شیر ورودی آب را ببندید. 
•    فیلتر قدیمی را خارج کنید. 
•    ورودی و خروجی فیلتر بر روی بدنه آن مشخص می باشد، فلش خروجی باید به سمت یخچال باشد و ورودی به شیر آب وصل می شود. 
•    ابتدا فیلتر را به شیر آب وصل کرده، سپس شیر آب را باز کنید. به این صورت ذارت موجود در فیلتر خارج می شود. فیلترهای یخچال معمولا کربنی می باشند و نیاز به آب سیاه گیری دارند. 
•    زمانی که آب دیگر تیره نبود، فیلتر را به یخچال متصل کنید. 

 

باید دقت شود که اگر در منزل خود از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می کنید، بهتر است که یک انشعاب از دستگاه نیز به یخچال ساید بای ساید متصل شود. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از فیلتر یخچال و پرداخت هزینه آن وجود ندارد.

فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع فیلتر یخچال ساید بای ساید سامسونگ و ال جی اصل در مدل های درونی و بیرونی است و به دلیل ارائه محصولات بسیار با کیفیت در حوزه تصفیه آب توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است. برای تهیه فیلتر یخچال یخچال ساید بای ساید مرغوب می توانید با کارشناسان فروش تیم ما تماس بگیرید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
قلی پور
قلی پور
یخچال های ساید بای ساید خیلی خوبه. هم اینکه خیلی جا دار هستش و مهمتر هم اینه که داخلش فیلتر تصفیه آب وجود داره و آب و از هر نظر تمیز و سالم بهمون تحویل میده.
ارسال نظر