کاربردهای دستگاه تصفیه هوای خانگی

کاربردهای دستگاه تصفیه هوای خانگی


امروزه مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و به ویژه در فصول سرد پاییز و زمستان باعث نگرانی مردم و تشدید بسیاری از بیماری تنفسی شده است. استنشاق هوای آلوده می تواند سبب از بین رفتن سلول های ریه و اختلال در عملکرد اکسیژن رسانی در بدن شود. با گسترش عوامل آلاینده هوا، در حال حاضر علاوه بر مصرف آب و غذای آلوده، ذرات آلوده موجود در هوا نیز منشا بروز بسیاری از بیماری های مزمن و خطرناک نظیر انواع سرطان ها در انسان می باشد. شاید از خود بپرسید پس با این شرایط راه حل چیست؟ به منظور کاهش عوامل آلاینده هوا و استنشاق هوای سالم تر، دستگاه های تصفیه هوا در انواع و مدل های مختلفی تولید شده اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و کاربردهای آن بپردازیم. 

 

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی


برخی معتقد هستند که با ماندن در فضای بسته خانه و مسدود کردن راه جریان هوا به فضای مورد نظر، دیگر از بابت آلودگی هوا خطری آنها را تهدید نمی کند، اما همان طور که می دانیم آلودگی هوای محیط بیرونی از کنترل ما کاملاً خارج می باشد و ما عمدتاً بخش زیادی از روز را در فضای بسته منزل یا محیط اداری خود سپری می کنیم، بنابراین کیفیت هوای محیط های داخلی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. شاید به غلط تصور شود که با بسته بودن فضای داخلی منزل امکان ورود آلاینده های هوا به درون محیط وجود ندارد، اما بهتر است بدانید که محیط داخلی منزل یا محل کار شما نیز دارای آلاینده های خاص خود هستند که شاید تاکنون مورد توجه شما قرار نگرفته باشد. از جمله این آلاینده ها موارد زیر هستند:


•    پوشش های الیافی موجود در محیط داخلی نظیر کرک و پرز پرده و فرش
•    ذرات معلق ایجاد شده به وسیله منسوجات مختلف نظیر البسه
•    ذرات معلقی که در هنگام تهیه غذا و سرخ کردن در هوای منزل پخش می گردند.


اگر چه آلودگی هوای بیرون از منزل بیشتر مورد توجه واقع می شوند، اما بهتر است بدانید که گاهی عوامل آلاینده در محیط های داخلی می تواند خطر بیشتری برای سلامتی انسان داشته باشند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته به منظور تنفس هوای پاک تر، دستگاه تصفیه هوا خانگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا همان طور که می دانیم، آلودگی بالای محیط خارج و درون منزل می تواند هزینه های بالای بیماری های تنفسی را تحمیل کند و سلامتی انسان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل، استفاده مناسب از دستگاه های تصفیه هوا است. دستگاه تصفیه هوا قادر به حذف ذرات معلق و بسیاری از آلاینده های موجود در هوا می باشد. در برخی از مدل های دستگاه تصفیه هوا از گازن ازن به منظور ضدعفونی کردن هوا استفاده می شود.

 

کاربرد دستگاه تصفیه هوا


دستگاه های تصفیه هوا معمولاً قادر به حذف بسیاری از آلاینده های موجود در محیط و پاکسازی هوا می باشند. از جمله این آلاینده ها که با استفاده از دستگاه تصفیه هوا مناسب می توانند حذف شوند، شامل موارد زیر هستند:


•    عوامل آلاینده هوای شهری
•    آلاینده های شیمیایی در محیط داخلی
•    باکتری ها و ویروس ها
•    گرد و خاک
•    فیلتراسیون ذرات آلاینده تا قطر 2.5 میکرون
•    بوی غذا، بوی رنگ و دود سیگار
•    ذرات ریز منتشر شده در محیط توسط پرهای پرندگان
•    گازها و ذرات مواد شیمیایی
•    کربن دی اکسید موجود در محیط

 

استفاده از دستگاه تصفیه هوا می تواند در کاهش یا کنترل بیماری تنفسی نظیر آسم و آلرژی بسیار سودمند باشد. دستگاه های تصفیه هوا در انواع و کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارند و انتخاب محصول مناسب آن نیازمند توجه کافی می باشد. دستگاه تصفیه هوای با کیفیت و مرغوب می تواند 99% از آلاینده ها را از هوا حذف و پاکسازی کند. این در حالی است که استفاده از دستگاه تصفیه هوا نامرغوب حتی می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد.
 
فروشگاه تصفیه آب آبین عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه هوا با بهترین برندهای موجود در بازار می باشد، که برای رفاه بیشتر مشتریان خود امکان خرید اینترنتی تمامی محصولات و استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان فروش را فراهم کرده است. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا مرغوب و با کیفیت را دارید، با متخصصان تیم ما تماس بگیرید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
مرعشی پور
مرعشی پور
هوای آلوده خیلی اذیتم می‌کنه و باعث میشه یه سختی بتونم نفش بکشم یه دستگاه تصفیه هوای خانگی می‌خوام بگیرم که هوای خونم هم تمیز و بدون هیچ آلاینده ای باشه‌
ارسال نظر