نحوه نصب فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی

نحوه نصب فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب خانگی از اصلی ترین قطعات هستند و مراحل و عملکرد دستگاه های تصفیه آب خانگی تا حدود زیادی به نوع آنها بستگی دارد. در کنار این عملکرد فیلترهای تصفیه آب خانگی در ساختار دستگاه، می تواند در سطح کیفی آب تصفیه شده هم تاثیر گذار باشد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا از فیلترهای پیش تصفیه، ممبران ها و سایر فیلترهایی که در بهبود طعم و سطح کیفی آب تاثیر گذار هستند استفاده می شود. فیلترهای پیش تصفیه باید هر 3 تا 6 ماه یک بار  تعویض شوند. برای تعویض فیلترهای پیش تصفیه نیاز به استفاده از کمک افراد متخصص نیست و می تواند تنها با رعایت چند نکته ساده مراحل تعویض فیلترهای پیش تصفیه را انجام دهید. 

در ادامه نحوه قرارگیری فیلترهای تصفیه آب خانگی در دستگاه و مراحل تعویض فیلترهای پیش تصفیه را بررسی می کنیم. 


نحوه قرارگیری فیلترهای تصفیه آب خانگی در ساختار دستگاه


در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از مراحل و فیلترهای متعددی برای تولید آب تصفیه شده استفاده می شود. از آن جایی که عملکرد فیلترهای تصفیه آب خانگی در دستگاه تا حد زیادی در سطح کیفی آب خروجی تاثیر گذار است، توجه به کیفیت فیلترها برای خرید تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد. 

فیلترهای تصفیه آب مرغوب از مواد اولیه با کیفیت و بر اساس استانداردها و گواهینامه های معتبر بهداشتی ساخته می شوند، در حالی که فیلترهای نامرغوب استانداردهای لازم ندارند و استفاده از آنها می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. در این زمینه خرید فیلترهای تصفیه آب خانگی با برند معتبر بهترین راهکار می باشد. 

در دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلتر الیافی در مرحله اول قرار می گیرد. جنس الیاف این فیلتر از پلی پروپیلن است و نوع مرغوب آن با استاندارد خوراکی تولید می شود. فیلترهای مراحل دوم و سوم در دستگاه تصفیه آب، به ترتیب فیلترهای کربن گرانول (UDF) و کربن بلاک (CTO) هستند. منشا این فیلترها باید گیاهی باشد که می تواند از زغال پوسته نارگیل و مواردی از این قبیل ساخته شود. سطح کیفی فیلترهای پیش تصفیه (مراحل 1 تا 3) در دستگاه تصفیه آب خانگی بر عملکرد دستگاه و طول عمر فیلتر ممبران بسیار تاثیر گذار است. توصیه ما به شما این است که همیشه از فیلترهای تصفیه آب مرغوب و استاندارد در دستگاه استفاده کنید، زیرا این موضوع در روند فیلتراسیون دستگاه و سطح کیفی آب تصفیه شده تاثیر گذار می باشد. در برخی دستگاه های تصفیه آب خانگی به جای فیلتر کربن بلاک از فیلتر الیافی 1 میکرون استفاده می شود، اما استفاده از فیلتر کربن بلاک در مرحله سوم دستگاه مناسب تر است.  

در مرحله چهارم فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO) قرار می گیرد، که اصلی ترین فیلتر در ساختار دستگاه است. فیلترهای مرحله پنجم و ششم در دستگاه های تصفیه آب خانگی، فیلترهای پست کربن و مینرال هستند.


آموزش نصب فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی


فیلترهای پیش تصفیه در بخش پایین دستگاه تعبیه می شوند و مراحل 1 تا 3 دستگاه را تشکیل می دهند. در ساختار برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای پیش تصفیه اختصاصی استفاده می شود، که در این صورت باید فیلترهای مناسب با دستگاه را خریداری کنید. با این حال اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی به صورت طراحی و تولید می شوند، که فیلترهای پیش تصفیه با برندهای مختلف در ساختار آنها قابل نصب باشند. 

فیلترهای پیش تصفیه از نوع کارتریجی و در هوزینگ نصب می شوند. هوزینگ فیلترهای الیافی معمولا شفاف است و فیلترهای کربنی در هوزینگ های مات قرار می گیرند. در صورت تمایل برای نصب فیلترهای تصفیه آب خانگی در ساختار دستگاه باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

1- ابتدا شیر ورودی آب و شیر مخزن را ببندید.
2- دستگاه تصفیه آب را از زیر سینک بیرون آورده و زیر دستگاه پارچه حوله ای مناسب قرار دهید، چون ممکن است درون هوزینگ ها مقداری آب وجود داشته باشد.
3- هوزینگ های شماره 1 تا 3 را به ترتیب باز کرده و درون محفظه آن را با استفاده از محلول تمیر کننده شستشو دهید. لبه های هوزینگ و بخش هایی که پیچ می شوند، بیشتر نیاز به تمیز شدن دارند. با این کار آلودگی احتمالی ایجاد شده در هوزینگ فیلتر برطرف می شود. 
4- فیلترهای 1 و 2 جدید را در هوزینگ قرار داده و آن را به خوبی سفت کنید. پس از آن، از آب بندی مناسب هوزینگ مطمئن شوید.
5- ابتدا در محل قرارگیری فیلتر سوم، ظرف مناسبی قرار داده، سپس شیر آب ورودی را باز کنید تا آب از هوزینگ سوم بیرون بریزد. با عبور آب از فیلتر مرحله دوم مقداری آب سیاه رنگ خارج می شود. این کار بدین منظور در هنگام نصب فیلترهای پیش تصفیه انجام می شود که از ورود آب سیاه رنگ به درون ممبران جلوگیری شود.
6- به اندازه ای صبر کنید که 3 تا 5 لیتر آب از هوزینگ سیستم خارج شود. 
7- فیلتر جدید مرحله سوم را در هوزینگ قرار داده و آن را محکم ببندید.
8- شیر برداشت دستگاه را باز کرده و صبر کنید تا مقداری آب از دستگاه عبور کرده و فیلترها شسته شوند.
9- اگر یک دستگاه اندازه گیری TDS آب در اختیار دارید، شیر میکس را باز کرده و TDS آب خروجی از دستگاه را اندازه گیری کنید.
10- در این مرحله ابتدا شیر مخزن را بسته و توسط شیر برداشت، تمام آب ذخیره شده در مخزن را برداشت کنید. پس از آن، شیر برداشت را ببندید و اجازه دهید دستگاه با کار کردن، مخزن را پر کند.


در صورت رعایت تمام نکات برای نصب فیلترهای پیش تصفیه در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، مشکلی در ساختار آنها بروز نمی کند. با این حال دریافت مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص و آموزش دیده بهترین راهکار می باشد. این موضوع به شما اطمینان می دهد که مشکلی در ساختار دستگاه بروز نمی کند و مطابق با اصول و پارامترهای لازم در سیستم نصب شده اند. 

فروشگاه تصفیه آب آبین ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی با برندهای مختلف می باشد. مجموعه آبین در کنار ارائه محصولات با سطح کیفی بالا، فرصت دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار می دهد. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت www.abin.ir با ما در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
هستی
هستی
خدا خیرتون بده فیلتر‌های پیش تصفیه دستگاهمون خراب شده بود نوشتید بدون نیاز به تعمیرکار میشه عوض کنم خودم شروع کردم به عوض کردن این فیلترها خداروشکر که تونستم.
ارسال نظر