دستگاه تصفیه آب قلیایی و مزیت های آن

دستگاه تصفیه آب قلیایی و مزیت های آن

 

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای فیلترها و مراحل فیلتراسیون متعددی است، که هر یک وظیفه خاص خود را در فرآیند تصفیه آب انجام می دهند. تعداد مراحل تصفیه آب در این دستگاه معمولاً 5 مرحله می باشد، اما گاهی جهت افزایش کیفیت آب تصفیه شده، فیلترهای دیگری نیز به دستگاه افزوده می شود. برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی، آب قلیایی یا یونیزه شده تولید می کنند، که مزیت های استفاده از این آب برای سلامتی انسان به اثبات رسیده است. به این خاطر، این مقاله به بررسی ویژگی ها و عملکرد دستگاه تصفیه آب قلیایی اختصاص داده شده است. 

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی

 

اغلب دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس از 6 مرحله تصفیه آب برای تولید آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند و فیلترهای به کار رفته در این دستگاه شامل فیلتر الیافی، کربن گرانول، کربن بلاک، فیلتر ممبران، پست کربن و فیلتر مینرال می باشند. اگر چه فرایند فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب به صورت کامل انجام می شود، با این وجود گاهی به منظور افزایش کیفیت آب خروجی از فیلترهای تصفیه آب بیشتری استفاده می گردد. از جمله این فیلترها، فیلتر قلیایی آب می باشد. دستگاه تصفیه آب قلیایی در واقع به دستگاهی گفته می شود که دارای فیلتر قلیایی است. آب قلیایی (آلکالاین) که به این روش تولید می شود، برای سلامتی انسان بسیار مفید است و از نظر پزشکی فواید زیادی دارد. 


آب به دلایل مختلف از جمله وجود برخی از مواد در آب و حذف مواد معدنی موجود در آب توسط فیلتر ممبران دارای خاصیت اسیدی می باشد. آب اسیدی دارای ph کمتر از 7 می باشد. به این صورت که مقدار oh منفی کمتر از h مثبت است. فیلتر قلیایی با استفاده از روش الکترولیز یون های منفی و مثبت را جدا کرده و یون های مثبت را جذب می کند. به این صورت خاصیت قلیایی آب افزایش پیدا می کند. آب اسیدی برای انسان مضرات بسیار زیادی از جمله موارد زیر دارد: 

•    ابتلا به بیماری پوکی استخوان 
•    ریزش موها و خشکی پوست 
•    کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن 
•    دیابت و افزایش وزن 
•    ریفلاکس معده و ترشح اسید زیادی 
•    سردرد و سرگیجه 
•    بیماری های قلبی و عروقی 
•    افزایش احتمال ابتلا به سرطان 
•    خوردگی لوله ها و انتقال فلزات به آب 

 

فواید و مضرات استفاده از آب قلیایی

 

آب قلیایی حاوی مقادیر بالایی از املاح مورد نیاز بدن مانند کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم، آهن، نیکل و ... است، که بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف این نوع آب تصفیه شده سبب کاهش ابتلا به بسیاری بیماری ها نظیر انواع سرطان ها و در نتیجه افزایش طول عمر انسان می گردد. این مساله به این علت است که آب قلیایی خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و با خنثی نمودن رادیکال های آزاد در بدن از بروز بسیاری از بیماری ها در انسان جلوگیری می کند. علاوه بر این، استفاده از آب یونیزه شده برای بیماران دیابتی می تواند بسیار مفید باشد. از دیگر فواید آب قلیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

•    کاهش وزن 
•    جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی 
•    جلوگیری از پیری زودرس پوست و چروک شدن آن 
•    کاهش ترشح اسید معده 
•    کاهش ابتلا به سرطان پوست، سینه، پروستات و مری 


مصرف آب قلیایی، در صورتی که استفاده از آن به صورت کنترل شده و در زمان مناسب صورت بگیرد، برای انسان ضرر خاصی ندارد. تنها در صورتی که آب قلیایی میان وعده های غذایی مصرف شود، موجب تضعیف معده و در طولانی مدت سبب رفلاکس معده و دیگر مشکلات گوارشی می شود. بدین منظور ضروری است، که از مصرف آب یونیزه، 1 ساعت پیش از غذا و 2 ساعت پس از آن پرهیز شود. باید دقت داشت که برای نگهداری از آب قلیایی از ظروف شیشه ای استفاده شود، زیرا این آب می تواند با مواد موجود در بطری پلاستیک واکنش دهد. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت آب قلیایی در معرض هوای آزاد سبب واکنش آن با هوا می شود، که بهتر است از این مساله پرهیز گردد. در نتیجه واضح است، که استفاده از آب قلیایی برای مصرف در آکواریوم مناسب نمی باشد.
 

بهترین آب آشامیدنی

 

اگر آبی که برای نوشیدن استفاده می شود، دارای ویژگی های زیر باشد، برای سلامتی انسان فواید بیشتری دارد:


•    خاصیت قلیایی: آب یونیزه شده یا قلیایی با کاهش خاصیت اسیدی در بدن نقش مهمی را در سلامتی انسان ایفا می کند.
•   خاصیت آنتی اکسیدانی: رادیکال های آزاد موجود در بدن در واقع نوعی عامل بیماری زا محسوب می شوند، که در صورت خنثی نشدن در بدن می توانند موجب بروز بیماری های جدی در انسان گردند. تنها روش برای از بین بردن این عوامل، مصرف موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی نظیر آب یونیزه شده می باشد.
•   سطح اکسیژن بالا: افزایش میزان اکسیژن موجود در آب در ایجاد شادابی بیشتر تاثیر زیادی دارد. تولید آب اکسیژن دار توسط فیلتر اکسیژن ساز (اینفرارد) در دستگاه تصفیه آب خانگی صورت می گیرد.
•   آب با ساختار مولکولی 6 وجهی: مولکول های آب که ساختار 6 وجهی دارند، می توانند بهتر در بافت ها و سلول های بدن نفوذ کرده و جذب شوند.


برای خرید دستگاه های تصفیه آب قلیایی با کیفیت به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. کیفیت فیلترها در تصفیه آب اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که فیلتر غیر استاندارد باشد، آب را به خوبی تصفیه نمی کند. 

فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب قلیایی اصل تایوان به سراسر ایران است و با بیش از یک دهه سابقه درخشان در حوزه تصفیه آب، به مصرف کننده خود از بابت مرغوبیت محصولات اطمینان می دهد. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی متناسب با نیاز خود را دارید، با کارشناسان فروش تیم ما تماس حاصل فرمایید. 

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
محبی
محبی
سلام. چقدر آب قلیایی خوب هستش من فهمیدم برای اینکه وزنم خیلی کم بشه باید آب قلیایی رو در زمان مناسب مصرف کنم.
ارسال نظر