خرید و قیمت مخزن تصفیه آب خانگی

خرید و قیمت مخزن تصفیه آب خانگی

در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، از فیلترهای ممبران برای تصفیه آب با بالاترین دقت استفاده می شود. ممبران ها به دلیل داشتن دقت بالا در فیلتراسیون دارای عملکرد بسیار کندی هستند، این موضوع باعث شده تا در این سیستم ها برای دسترسی دائمی به آب، از مخزن استفاده شود. با توجه به نکته ای که گفته شد استفاده از مخزن های ذخیره در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، ضروری است و از قطعات مهم در این سیستم ها محسوب می شوند.

در ادامه به بررسی عملکرد مخزن های ذخیره آب می پردازیم و عوامل موثر در قیمت آنها را بررسی می کنیم. 


عملکرد مخزن تصفیه آب


آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی، پس از فرایند فیلتراسیون در فیلتر ممبران کلیه آلودگی و ناخالصی های خود را از دست می دهد. همان طور که گفته شد ممبران ها در کنار داشتن دقت بسیار بالا برای فیلتراسیون دارای عملکرد کندی هستند و بر همین اساس در ساختار دستگاه ها از مخزن ذخیره آب استفاده می شود. معمولا مخزن های تصفیه آب خانگی دارای ظرفیت 12 لیتر می باشند که برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. 

از آن جایی که آب تصفیه شده بعد از ورود به مخزن ذخیره آب، در مخزن های ذخیره آب راکد می ماند، بهتر است از مخزن ذخیره آب با بالاترین سطح کیفی استفاده کنید. مخزن تصفیه آب باید از مواد اولیه کاملا بهداشتی تولید شود و اگر لایه داخلی مخزن فلزی باشد، از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود. مخازن تصفیه آب به صورت تحت فشار ساخته می شوند و درون مخزن یک کیسه هوا وجود دارد. وجود هوا در مخازن تصفیه آب کمک می کند که تخلیه آب از مخزن به طور کامل و بدون مصرف برق نیز انجام شود. اگر فشار باد درون مخزن به هر دلیلی کاهش یابد، با افت فشار آب خروجی در دستگاه تصفیه آب مواجه خواهیم شد.

در کنار خرید مخزن تصفیه آب خانگی با بالاترین سطح کیفی، شستشوی آن به صورت دوره ای هم می تواند از بروز مشکل در ساختار دستگاه و مخزن جلوگیری کند. 

عملکرد تمامی مخازن تصفیه آب مشابه یکدیگر هستند و همه آنها توسط یک دیافراگم به دو بخش ذخیره آب و هوای فشرده تقسیم می شوند. مخازن تحت فشار ساختار ساده ای دارند و طراحی آنها به گونه ای است که حتی بدون استفاده از برق می توانند آب ذخیره شده در مخزن را با فشاری مناسب تخلیه کنند. مخازن دستگاه تصفیه آب در ابعاد و ظرفیت های متنوعی تولید می شوند و در شرایط بهینه تقریبا حدود 40 دقیقه زمان لازم است که مخزن به طور کامل پر شود. اگر فرایند ذخیره سازی آب در مخزن تصفیه آب در زمان طولانی تری صورت گیرد، احتمال می رود که مشکلی در عملکرد مخزن تصفیه آب رخ داده است.


قیمت مخزن دستگاه تصفیه آب


مخزن های تصفیه آب خانگی با تنوع بالایی بر اساس برند، ساختار و جنس بدنه طراحی و تولید می شوند. این موضوع باعث شده تا توجه به برخی نکات و پارامترها برای خرید مخزن های ذخیره اهمیت زیادی داشته باشد. با توجه به این موضوع مخازن تصفیه آب دارای قیمت های متفاوتی هم هستند. مهم ترین پارامترهای موثر در قیمت مخرن های تصفیه آب خانگی، برند و جنس بدنه آنها می باشد. 

در صورت تمایل برای خرید مخزن های تصفیه آب خانگی توجه به سطح کیفی آن به عنوان مهم ترین پارامتر اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که اگر از مخزن های تصفیه آب خانگی با سطح کیفی پایین استفاده کنید، ممکن است باعث ورود آلاینده به آب و کاهش سطح کیفی آن شوند. مخزن های تصفیه آب با سطح کیفی بالا، دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند، که این موضوع از رشد آلاینده های میکروبی در آب جلوگیری می کند. در واقع مخزن های تصفیه آب با سطح کیفی پایین نسبت به رشد باکتری ها و عوامل آلودگی در مخزن بسیار ضعیف عمل می کنند. در حالی که مرغوب ترین مخزن تصفیه آب موجود در بازار یعنی مخزن تصفیه آب تانک پاک (Tank Pac)، آنتی باکتریال هستند و از رشد میکروب ها در سطح داخلی منبع جلوگیری می شود.

تانک پک (TankPak) از بزرگ ترین و معتبر ترین تولید کنندگان مخازن تصفیه آب خانگی در جهان است. مخزن های تصفیه آب تانک پک دارای بالاترین سطح کیفی و به صورت آنتی باکتریال هستند. 

از آن جایی که یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت مخزن های تصفیه آب خانگی نوع آنها بر اساس جنس بدنه و ساختار می باشد، در ادامه به بررسی انواع مخزن های تصفیه آب می پردازیم. 


انواع مخزن های تصفیه آب خانگی


انواع مخزن های تصفیه آب خانگی بر اساس ساختار و نوع مواد اولیه شامل موارد زیر می شوند:


•    مخزن های فلزی
•    مخزن های ترکیب استیل و پلاستیک
•    مخزن های تماما پلاستیک


عملکرد انواع مخان تصفیه آب خانگی یکسان است، توجه به نوع مخزن ها بر اساس جنس بدنه به شرایط محیطی بستگی دارد. در کنار این جنس بدنه و نوع مخزن از این نظر می تواند در طول عمر و ماندگاری آن هم تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. 


فروشگاه آنلاین آبین در کنار ارائه محصولات تصفیه آب صنعتی امکان دریافت مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان تصفیه آب از طریق مراجعه به وب سایت www.abin.ir با کارشناسان مجموعه ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر