دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟

دستگاه های تصفیه آب بر اساس میزان ظرفیت، در انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی به کار می روند. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای تصفیه آب با ظرفیت بین 100 تا 2000 گالن در شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرند و دارای کاربرد بالایی در صنایع مختلف می باشند. 

دستگاه های تصفیه آب از نظر میزان تولید آب تصفیه شده و عملکرد خود دارای سه نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی و دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. هر یک از این انواع ظرفیت خاص خود را دارند و در مصارف ویژه ای استفاده می شوند. حجم آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در مقایسه با دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار بیشتر است. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی تمام نکاتی که اطلاع از آنها برای خرید و استفاده از این دستگاه ها نیاز است بپردازیم.

 

بررسی ساختار و عملکرد دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی


برای تصفیه آب شرب شهری در اکثر مناطق از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می شود، اما در مواردی که نیاز به آب شرب برای تعداد بیشتری از افراد است باید از دستگاه هایی با ظرفیت بالاتر استفاده کرد. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می توانند در مکان هایی مثل کارگاه ها که نیاز به آب شرب با ظرفیت بالاتر از سیستم های خانگی است به کار بروند. البته این سیستم ها در کاربردهای دیگری هم مثل بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و... می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. 

در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی، فیلترهای ممبران به عنوان مهم ترین قطعات به کار می روند و عملکرد کلی فیلتراسیون تا حد زیادی به این نوع فیلترها بستگی دارد. مکانیزم تصفیه آب در این دستگاه ها به شکلی است که آب توسط پمپ به سمت فیلتر ممبران اسمز معکوس پمپاژ شده و پس از عبور از روزنه های بسیار ریز ممبران، اکثر آلاینده های موجود در آب فیلتر می شوند. 

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بر اساس برند و ظرفیت دارای تنوع بالایی هستند. این موضوع باعث شده تا توجه به برخی نکات و پارامترها برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بسته به ظرفیت سیستم از تعدادی ممبران 100 یا 400 گالن استفاده می شود. 

مهم ترین قطعاتی که در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به کار می روند، شامل فیلترهای پیش تصفیه، فیلترهای ممبران، پمپ نیمه صنعتی و شاسی نیمه صنعتی می شوند. فیلترهای ممبران عملکرد بسیار دقیق و کندی برای فیلتراسیون آب دارند، این موضوع باعث شده تا استفاده از مخزن برای دسترسی همیشگی به آب تصفیه شده لازم باشد. با این حال استفاده از مخزن در این سیستم ها به نوع دستگاه بستگی دارد. مخزن های نیمه صنعتی شامل دو نوع مخزن های ذخیره تیوب دار و مخزن ذخیره خلا می شوند. 

در مقاله «معرفی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی» تمام آنچه که نیاز است در مورد عملکرد و ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بدانید بررسی شده است. در صورت تمایل مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. 


موارد استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی


دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی دارای کاربرد بالایی در صنایع مختلف هستند، موارد زیر از مهم ترین کاربردهای این سیستم ها می باشند:


•    ساختمان های اداری و تجاری
•    بیمارستان ها
•    ساختمان های مسکونی چند واحدی
•    کارخانه ها و کارگاه ها برای تصفیه آب کارکنان
•    آزمایشگاه و صنایع داروسازی
•    کارواش ها
•    رستوران ها و کافی شاپ ها

موارد استفاده از دستگاه تصفیه  آب نیمه صنعتی


خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی


همان طور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی، تنوع بالایی بر اساس ظرفیت و برند دارند. این موضوع باعث شده تا توجه به برخی نکات و پارامترها برای خرید اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از مهم ترین نکاتی را که توجه به آنها برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی حائز اهمیت است در ادامه بررسی می کنیم:

- برند و سطح کیفی: جنس قطعات استفاده شده در ساختار این دستگاه ها می تواند در سطح کیفی آب خروجی تاثیر گذار باشد، بر همین اساس توصیه می شود سطح کیفی و برند سیستم را قبل از خرید بررسی کنید. 

- ظرفیت دستگاه: دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بر اساس ظرفیت دارای انواع مختلفی هستند و این موضوع یکی از مهم ترین نکاتی است که توجه به آن برای خرید اهمیت زیادی دارد. 

1- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن: این دستگاه قادر به تولید 800 لیتر آب در شبانه روز می باشد و دارای دو فیلتر ممبران 100 گالن اسمز معکوس است. 

2- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن: این نوع سیستم دارای 4 فیلتر ممبران اسمز معکوس با ظرفیت 100 گالن می باشد و می تواند در هر شبانه روز 1600 لیتر آب تصفیه شده تولید کند. 

3- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن: واحد اسمز معکوس در این دستگاه دارای 2 فیلتر ممبران 400 گالن می باشد. میزان تولید این نوع سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی به اندازه 3000 لیتر آب خالص در روز می باشد. 

4- دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت بالا: این نوع سیستم تصفیه آب را می توان با ظرفیت هایی به اندازه 1600 و 2000 گالن هم طراحی و تولید کرد. ساختار و کاربرد این دستگاه ها با توجه به میزان ظرفیت آنها کاملا متفاوت است. 

- سطح کیفی و میزان TDS آب: قبل از خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توجه به میزان TDS و سطح کیفی آب به میزان قابل توجهی حائز اهمیت می باشد. 

خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

سایر پارامترهایی را که برای توصیه می شود برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به آنها توجه کنید شامل سطح کیفی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی، نوع مخزن ذخیره آب، انتخاب فیلترهای مورد نیاز، سطح کیفی فیلترهای ممبران و کیفیت فیلترهای پیش تصفیه اهمیت زیادی دارد. در مقاله «راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی» تمام نکات و پارامترهایی که باید مورد توجه قرار بگیرد بررسی شده است.

 

بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

 

این سیستم ها با برندهای مختلفی تولید و ارائه می شوند، سطح کیفی برندهای مختلف متفاوت است. به همین دلیل باید برند دستگاه را حتما مورد بررسی قرار دهید. برخی از با کیفیت ترین و بهترین برندهای سیستم های تصفیه آب نیمه صنعتی شامل موارد زیر می شوند:

بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

1- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک: در این دستگاه ها از فیلترهای تصفیه آب با سطح کیفی بسیار مطلوبی استفاده شده است و دارای دقیق ترین عملکرد برای از بین بردن آلاینده های آب هستند. به کارگیری قطعات با سطح کیفی بالا، می تواند در کاهش نیاز به سرویس دهی سیستم تا حد زیادی تاثیر گذار باشد. ظرفیت سیستم های تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک می تواند به اندازه 200، 400 و 800 گالن باشد. 

2- دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر: این سیستم ها بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده و دقیق ترین عملکرد را برای از بین بردن آلاینده های آب دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه های تصفیه آب با این برند داشتن فیلترهای تصفیه آب با سطح کیفی بسیار مطلوب است. فیلترهای کربنی تعبیه شده در ساختار سیستم های تصفیه آب نیمه صنعتی بر پایه گیاهی هستند که باعث شده دقت بالایی برای از بین بردن آلاینده ها داشته باشد. 


«مجموعه آبین عرضه کننده محصولات تصفیه آب با برندهای مختلف است و امکان دریافت مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با مراجعه به وب سایت آبین با ما در ارتباط باشید.»

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
گلوگاه
گلوگاه
من یه رستوران بزرگ دارم که می‌خوام واسش دستگاه تصفیه آب بخرم. از اینجا فهمیدم که بهترین گزینه برای خرید این مکان دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی هستش.
ارسال نظر