مزیت های آب تصفیه شده برای سلامتی بدن

مزیت های آب تصفیه شده برای سلامتی بدن

 

آب بخش مهمی از بدن ما را تشکیل می دهد و استفاده از آب سالم در سلامتی بدن ما نقش مهمی را ایفا می کند. تجهیزات تصفیه آب شهری قادر به حذف بسیاری از آلودگی های موجود در آب نیستند و بهترین راه برای تهیه آب آشامیدنی سالم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. امروزه علت بروز بسیاری از سرطان ها در انسان، به مواد آلاینده و سمی موجود در آب و مواد غذایی نسبت داده شده است. در این مقاله تصمیم داریم با فواید مهم استفاده از آب تصفیه شده آشنا شویم.

 

فواید مصرف آب تصفیه شده

 

استفاده از آب تصفیه شده در مصارف مختلف خوراکی و غیر خوراکی در منزل دارای فواید زیر می باشد:

 

•    سلامتی بدن: بدن انسان برای حفظ سلامتی خود روزانه به مقدار کافی آب احتیاج دارد، بنابراین کیفیت آب آشامیدنی مصرفی برای بدن اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. برخی بررسی های انجام شده در مورد اثر کلر بر سلامتی انسان نشان می دهد، که وجود کلر در آب آشامیدنی احتمال ابتلای انسان به سرطان را افزایش خواهد داد.


•    سلامتی و زیبایی پوست و مو: استفاده از آب سالم علاوه بر کمک به سلامتی اعضای داخلی بدن، تاثیر بالایی بر سلامت و زیبایی پوست خواهد داشت، زیرا سلول های پوست انسان حاوی مقادیری آب هستند و برای جلوگیری از دهیدراته شدن و خشکی پوست لازم است، که به طور منظم مقدار کافی آب بنوشیم. در نتیجه بدیهی است، که استفاده از آب با کیفیت بالا و عاری از هر گونه ناخالصی برای سلامتی بدن بسیار سودمند است. حذف کلر از آب آشامیدنی و مصرف آب تصفیه شده می تواند از ایجاد لک های پوستی در انسان جلوگیری کند. اگر این آب تصفیه شده به صورت یونیزه شده و با خاصیت قلیایی باشد، می تواند سبب شفافیت بیشتر پوست و از بین رفتن کک و مک و لک های پوستی شود. در نتیجه بهترین روش برای هیدراته کردن و آبرسانی بیشتر به پوست مصرف آب سالم و تصفیه شده به مقدار کافی است و خشکی بالای پوست می تواند آن را برای بروز بیماری های پوستی و چین و چروک مستعدتر کند.


•    دفع سموم از بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش: کاهش آب در بدن می تواند موجب مشکلات گوارشی نظیر یبوست و بروز معده اسیدی در انسان شود. به منظور رفع این عوارض در بدن، مصرف آب تصفیه شده بسیار مفید و کارآمد است، می تواند به فرآیند تعریق و دفع سموم از طریق ادرار و مدفوع در بدن بسیار کمک کند.


•    جذب بیشتر مواد معدنی در بدن: آب تصفیه شده حاوی مقادیر استانداردی از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می باشد، بنابراین با مصرف آب تصفیه شده، مواد معدنی مفید به تمامی اجزا و ارگان های بدن خواهد رسید. 


•    جلوگیری از بیماری های کلیوی: آب تصفیه نشده دارای مقادیری املاح و رسوبات است که می تواند موجب تشکیل رسوب و سنگین کلیه در انسان شود.


•    افزایش عملکرد داروها: تحقیقات فراوانی نشان می دهد، که وجود ناخالصی ها در آب آشامیدنی میزان تاثیر دارو بر بدن را کاهش می دهد، بنابراین اگر آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده شود، میزان اثر بخشی داروها در بدن افزایش می یابد.

 

•    کاهش وزن: ثابت شده است که نوشیدن آب تصفیه شده می تواند متابولیسم بدن شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و حتی اشتهای شما را در سطح سالم سرکوب کند. با توجه به اینکه آب آشامیدنی تصفیه شده کاملاً بدون کالری است، هیچ محدودیت مشخصی در مورد میزان نوشیدن روزانه وجود ندارد، که می تواند در کاهش وزن شما بسیار مفید باشد. متخصصان توصیه می کنند کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند قبل از هر وعده غذایی آب تصفیه شده مصرف کنند. این کار اشتهای شما را سرکوب می کند و از مصرف کالری های غیرضروری جلوگیری می کند، همچنین تضمین می کند که بدن شما کالری کافی در طول وعده غذایی دریافت می کند. 


•    استفاده از آب تصفیه شده در تهیه غذا: استفاده از آب تصفیه نشده و حاوی مواد آلاینده در تهیه غذا، علاوه بر اثرات سوء بر سلامتی بدن، می تواند طعم آن را نیز دستخوش تغییر کند. آلاینده هایی مانند فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در آب تصفیه نشده نیز می توانند به نوبه خود سبب کاهش هضم غذا در بدن شوند. استفاده از آب تصفیه شده در تهیه چای، قهوه و آبمیوه ها به آن ها طعم مطبوع تری خواهد داد.


•    رشد و شادابی بیشتر گیاهان: گیاهان نیز مانند انسان برای رشد و نمو خود به آب احتیاج دارند. استفاده از آب شرب شهری و آب کلر دار برای آبیاری گیاهان می تواند سبب از بین رفتن مواد آلی موجود در خاک شود، که وجود آن ها برای رشد و نمو بهتر گیاه بسیار ضروری است. بررسی ها نشان می دهد که گیاهانی که از آب تصفیه شده تغذیه می کنند، در مقایسه با گیاهان آبیاری شده با آب شهری رشد بیشتری دارند.


•    تشکیل رسوب کمتر در وسایل برقی: دستگاه های الکتریکی خانگی مانند اتو در صورت استفاده از آب تصفیه شده، کمتر با رسوب مواجه خواهند شد و طول عمر طولانی تری خواهند داشت.

 

فروشگاه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب اصل تایوان در ایران است، که با ارائه خدمات پس از فروش منحصر به فرد خود خیال مصرف کننده از کیفیت بالای محصول خریداری شده، راحت شده است. اگر قصد تهیه دستگاه تصفیه آب در منزل یا محل کار خود را دارید، از مشاوره رایگان کارشناسان تصفیه آب تیم ما استفاده کنید.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 1
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
نظرات (1)
فهیمه
فهیمه
چقدر قرار دادن دستگاه تصفیه آب داخل ساختمان مزایا داره هم به سلامتی آدم کمک می‌کنه هم اینکه جلوی خیلی از بیماری های پوستی رو میگیره.
ارسال نظر