انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

 

امروزه به دلیل شیوع بیماری های ناشی از آب و غذای ناسالم در میان مردم، استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی توجه بیشتری را به خود معطوف کرده است. دستگاه های تصفیه آب در انواع و مدل های مختلفی تولید شده و در بازار به فروش می رسند. تنوع بالای این محصولات انتخاب دستگاه مناسب را توسط مصرف کننده بسیار دشوار کرده است. پیش از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است نسبت به انواع آن اطلاعات کافی داشته باشیم و دستگاه مورد نظر را بر اساس نوع استفاده و کاربرد خود انتخاب کنیم. در این مقاله قصد داریم با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا شویم.


دستگاه تصفیه آب زیرسینکی

 

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی، پرفروش ترین دستگاه تصفیه آب خانگی است، که معمولاً در زیر سینک آشپزخانه نصب می شود. این دستگاه معمولاً از 5 تا 10 مرحله فیلتراسیون دارد و از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب ورودی استفاده می کند. عملکرد دستگاه های زیر سینکی در حد مطلوب است و می تواند بسیاری از ناخالصی های آب شرب را فیلتر کند. دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی در دو نوع پایه دار و بدون پایه تولید می شوند، که نوع پایه دار را راحت تر می توان نصب کرد. دستگاه های زیر سینکی برای ذخیره سازی آب تصفیه شده از مخزن استفاده می کنند و از مخزن دستگاه می توان در مواقعی که برق یا آب ورودی به دستگاه قطع شده است، نیز استفاده کرد. برخلاف انواع دیگر دستگاه های تصفیه آب که اندازه کوچکتری دارند، این دستگاه به دلیل استفاده از مخزن، فضای بیشتری را اشغال می کنند. یک دیگر از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه تصفیه آب زیر سینکی، امکان ارتقا و افزودن فیلتر تصفیه آب به آن است، در حالی که این امکان در دستگاه های رومیزی و دیواری وجود ندارد.

در دستگاه تصفیه آب زیر سینکی مقدار فشار در دستگاه توسط گیج فشار نمایش داده می شود. همچنین این مدل دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر دوام و طول عمر بالاتری دارد و فرآیند نگهداری و تعویض فیلترهای تصفیه آب بسیار آسان تر انجام می شود. خروجی آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه آب زیر سینکی از طریق شیر برداشتی است، که بر روی سینک قرار می گیرد. نصب دستگاه تصفیه آب خانگی و قرار دادن شیر برداشت بر روی سینک باید توسط افراد با تجربه انجام شود.


دستگاه تصفیه آب رومیزی

 

دستگاه تصفیه آب رومیزی نوعی دستگاه تصفیه آب قابل حمل است، که بر روی میز می توان آن را قرار داد. این دستگاه دارای بدنه ویژه ای است، که تمامی فیلترهای تصفیه آب را در خود جای می می دهد. عملکرد دستگاه تصفیه آب رومیزی تقریبا مشابه دستگاه های زیر سینکی است و از آن می توان برای تولید آب آشامیدنی سالم و گوارا استفاده کرد. دستگاه تصفیه آب رومیزی برای استفاده در معرض دید در خانه طراحی و تولید شده است و ظاهری شکیل و زیبا دارد. برخی دستگاه های خانگی فاقد مخزن ذخیره آب هستند و در مقایسه با دستگاه تصفیه آب زیر سینکی اندازه کوچکتری دارد. در برخی دستگاه های تصفیه آب خانگی رومیزی اطلاعات مربوط به فشار و کیفیت آب به صورت دیجیتال بر روی مانیتور دستگاه نمایش داده می شود. زیبا بودن، استفاده بیشتر از فیلتر های اینلاین و داشتن مانیتور دیجیتال از دلایل بالا بودن قیمت دستگاه تصفیه آب رومیزی هستند.

دستگاه تصفیه آب رومیزی دارای مدل های مختلفی است. برخی از آن ها شبیه کیس کامپیوتر و برخی همانند کلمن هستند. دستگاه های تصفیه آب کیسی از روش اسمز معکوس یا اولترافیلتراسیون استفاده می کنند. در صورتی که دستگاه از روش اسمز معکوس استفاده کند، نیاز به مخزن ذخیره دارد. این مخزن در داخل یا بیرون کیس قرار می گیرد. مخازن درون کیس معمولا کوچک و کم حجم هستند. در این نوع دستگاه از فیلتر های اینلاین بیشتر استفاده می شود. در برخی مدل های دستگاه های تصفیه آب رومیزی 6 مرحله ای، برخی از مراحل را با هم ادغام می کنند، در این صورت برای تعویض فیلترها باید حتما به سراغ تولید کننده اصلی بروید. برخی از دستگاه های تصفیه آب کیسی دارای مانیتور دیجیتالی هستند. در مدل های رومیزی و کیسی شما قادر به ارتقا دستگاه نیستید. دستگاه های تصفیه آب کیسی که از روش اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند، نیاز به مخزن ندارند.
 

دستگاه تصفیه آب دیواری

 

دستگاه های تصفیه آب دیواری خانگی مشابه دستگاه رومیزی طراحی و تولید می شوند، همچنین بسیاری از دستگاه های رومیزی قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارند. طراحی دستگاه تصفیه آب دیواری (و رومیزی) به صورت کوچکتر، سبب شده است که از تعداد فیلترهای کمتری برای فیلتراسیون آب استفاده کنند. یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب دیواری با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده و به بازار عرضه شده است، دستگاه تصفیه آب دیواری کنت مدل Grand plus است. این دستگاه  توسط مجموعه معتبر آبین به صورت محصولی کاملاً اورجینال و مستقیم از تامین کننده عرضه می شود.

 

پارچ تصفیه آب 


پارچ تصفیه آب قیمت پایین تری نسبت به دستگاه های تصفیه آب خانگی دارد. پارچ های تصفیه آب کوچک و به راحتی قابل جا به جایی هستند. روش استفاده از این دستگاه به این صورت است، که باید پارچ را آب کنید و منتظر خروج آب از کارتریج بمانید. اگر قصد استفاده از پارچ تصفیه را ندارید، کارتریج را از پارچ خارج کرده و بشویید. فیلتر را معمولا هر 4 ماه یک بار باید تعویض کنید. پارچ تصفیه آب تصفیه کاملی انجام نمی دهد. این دستگاه دارای فیلتر کربن اکتیو است، که قابلیت گرفتن بوی بد و نامطبوع را دارد. آب تصفیه شده توسط پارچ، زلال و شفاف می باشد.


خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 

 

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است، که به میزان فضا و مکان در دسترس جهت نصب دستگاه توجه شود. اگر بر روی کابینت ها در منزل یا مکان در نظر گرفته شده، فضای کافی ندارید می توانید از دستگاه تصفیه آب زیر سینکی یا دیواری برای نصب بر روی دیوار استفاده کنید. البته لازم است که برای نصب دستگاه تصفیه آب زیر سینکی از فضای کافی برای قرار گیری منبع نیز مطمئن شوید. اگر طول عمر و دوام دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما اهمیت بیشتری دارد، دستگاه زیر سینکی انتخاب مناسب تری می باشد. دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود در بازار دارای انواع و کیفیت های مختلفی هستند و انتخاب دستگاه تصفیه آب اصل و اورجینال در میان این محصولات امری بسیار مشکل است.

مجموعه تصفیه آب آبین بزرگترین عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی در ایران است و محصولات دارای گارانتی طولانی مدت می باشند. چنانچه قصد خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی با کیفیت را دارید، اما در انتخاب نوع دستگاه دچار تردید شده اید، می توانید برای استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان فنی تیم ما از طریق خطوط ارتباطی وب سایت تماس بگیرید. کارشناسان مجرب آبین همه روزه آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند.

منبع: www.abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر