ارزان ترین دستگاه تصفیه آب خانگی

ارزان ترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بسیاری از ما نسبت به مشکلاتی که نوشیدن آب با سطح بالای آلاینده ها می تواند به دنبال داشته باشد آگاه هستیم. این موضوع باعث شده تا استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی را به عنوان اولیت در نظر بگیریم. سطح کیفی بالای قطعات یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در نظر گرفتن آن برای خرید سیستم های تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد. 

عده زیادی از افراد در کنار سطح کیفی بالا، ترجیح می دهند دستگاهی را خریداری کنند که قیمت مناسبی هم داشته باشد. در این زمینه باید به این موضوع توجه کنید که قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی، تا حد زیادی تابع کیفیت آن است. متاسفانه برخی از تولید کننده های دستگاه های تصفیه آب خانگی برای کاهش قیمت تمام شده دستگاه، از قطعات با سطح کیفی پایین استفاده می کنند که این موضوع می تواند بعد از نصب مشکلاتی را در سیستم به دنبال داشته باشد. 

نوشیدن آب آشامیدنی سالم در حفظ سلامتی ما تا حد زیادی تاثیر گذار است. اگر در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهایی با سطح کیفی بسیار پایین استفاده شود، ممکن است آلاینده هایی را در طی روند فیلتراسیون به آب وارد کنند. این موضوع کاهش سطح کیفی آب تصفیه شده را به دنبال دارد و در مواردی به بروز بیماری منجر می شود. در کنار این سطح کیفی پایین قطعات می تواند باعث خرابی آنها تنها با گذشت مدت کمی بعد از استفاده شود. به همین دلیل بهتر است دستگاه تصفیه آبی را که با حفظ کیفیت قطعات، قیمت مناسبی دارد خریداری کنید. 

در مواردی هم ممکن است دستگاه های تصفیه آب خانگی، بر اساس ساختار و عملکرد قیمت ارزان تری داشته باشند. در ادامه انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را که دارای قیمت کمتری هستند بررسی می کنیم. 


دستگاه های تصفیه آب خانگی ارزان قیمت 


انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی ارزان قیمت شامل موارد زیر می شوند:


1- دستگاه تصفیه آب خانگی UF 


در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی UF از ممبران هایی استفاده می شود که نسبت به دستگاه های تصفیه آب RO، دقت کمتری دارند. قطر روزنه ها در فیلتر اولترافیلتراسیون 0/02 میکرون است، با این حال فیلترهای ممبران RO باعث فیلتراسیون آب با دقت 0/0001 میکرون می شوند. دستگاه های تصفیه آب UF توانایی حذف آلاینده های آلی، پروتئین ها، ذرات معلق و درشت از آب را دارند، اما باعث کاهش املاح و یون های موجود در آب نمی شوند. در واقع اصلی ترین تفاوت در این دو روش فیلتراسیون این است که سیستم های تصفیه آب RO، باعث کاهش TDS آب می شوند، اما ممبران های UF تاثیری در کاهش TDS آب ندارند. 

جنس الیاف غشای فیلتر اولترافیلتراسیون (UF) معمولا از پلی پروپیلن است و بر اساس استانداردهای معتبر آب آشامیدنی ساخته می شوند.

خوب است بدانید که در روش تصفیه آب اولترافیلتراسیون (UF) نیازی به استفاده از پمپ و مخزن در دستگاه تصفیه آب خانگی وجود ندارد. قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی UF به دلیل استفاده از ممبران ارزان تر، عدم استفاده از مخرن و پمپ در مقایسه با دستگاه های اسمز معکوس پایین تر است. ویژگی مهم دیگر دستگاه تصفیه آب UF عدم تولید پساب و نیاز به خروجی فاضلاب است و به معنی که تمام آب ورودی به دستگاه تصفیه می شود.

با این حال همان طور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب UF، تاثیری در کاهش TDS آب ندارند. در اکثر مناطق میزان TDS آب در محدوده مطلوب نیست و بر همین اساس باید از دستگاه تصفیه آب موثر برای کاهش آن استفاده کرد. به همین دلیل هم بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند که استفاده از دستگاه های تصفیه آب UF تنها در مناطقی که TDS آب در محدوده استاندارد و کدورت آب بالاست کاربرد دارد. 


2- دستگاه های تصفیه آب تک مرحله ای یا سه مرحله ای


تعداد فیلترهای تعبیه شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی، مراحل آن را تعیین می کند. در ساختار دستگاه های تصفیه آب سه مرحله ای، تنها از فیلترهای پیش تصفیه استفاده می شود و توانایی حذف آلاینده هایی را مثل گل و لای، شن و ماسه، طعم و بوی آب و... دارند. این دستگاه ها توانایی کاهش آلاینده ها را با دقت بالا ندارند و نمی توانند TDS آب را کاهش دهند. با این حال استفاده از تعداد فیلترهای کمتر در ساختار دستگاه های تصفیه آب سه مرحله ای باعث کاهش قیمت آنها نسبت به دستگاه های معمول می شود. 

از جمله مدل های این محصولات، دستگاه های تصفیه آب تک مرحله ای الیافی یا سرامیکی، دستگاه دو یا سه مرحله ای و نیز کلمن تصفیه آب هستند که معمولا در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند.

البته باید توجه داشته باشید که قطعا کیفیت آب خروجی از این دستگاه های تصفیه آب در مقایسه با دستگاه های اسمز معکوس معمول (6 مرحله به بالا) پایین تر است. استفاده از این سیستم ها در مناطقی که سطح کیفی آب بسیار پایین نیست کاربرد دارد. 

***به عنوان آخرین نکته به این موضوع هم توجه کنید که خرید از فروشگاه معتبر می تواند بهترین راه حل باشد. فروشگاه های تصفیه آب معتبر ضمن تضمین کیفیت محصولات، قیمت مناسبی را هم ارائه می کنند. این موضوع می تواند به شما اطمینان بدهد که بعد از نصب دستگاه در سیستم مشکلی در ساختار آن بروز نمی کند. 


مجموعه تصفیه آب آبین ارائه دهنده انواع محصولات تصفیه آب صنعتی و خانگی با برندهای مختلف و بهترین کیفیت است. در کنار این فرصتی را برای شما فراهم کرده تا از امکان دریافت مشاوره رایگان برای خرید کالا بهره مند شوید، برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان می توانید با سایت abin.ir مراجعه کنید. 

منبع: abin.ir
تعداد بازدید: 0
تعداد نظرات: 0
م.ح
نویسنده یا مترجم: م.ح
اولین نظر را شما ثبت کنید
ارسال نظر